Wat betalen jullie aan de oppas?

Hoi



Ik heb een vraag. Ik was heel erg benieuwd wat jullie aan de oppas betalen. Ik bedoel nu niet het meisje dat 's avonds op komt passen als jullie weg moeten maar een oppas aan huis voor overdag.

Onze oppas komt bij ons van 8.15 uur tot 17.15 uur. We hebben drie kinderen, waarvan de oudste naar school gaat.



teun

Wij hebben 1 kindje en betalen voor de oppas €5 per uur.

Hiervoor doet ze ook licht huishoudelijk werk.

We zitten in het zwarte circuit.

Wij zitten bij een gastouderbureau en betalen de oppas 4 euro per uur en opa/oma 3 euro(die we weer terugkrijgen maandelijks), en natuurlijk de bemiddelingskosten van 146 euro per maand!



Doordat het rijk een groot deel vergoed en de werkgevers, betalen we uiteindelijk niets voor de kinderopvang, we krijgen zelfs maandelijks ca. 30 euro er op toe!



Goed geregeld toch???

Zo Anne-MArie! Geld toe, dat lijkt me wel wat. Wj betalen 450 per maand aen een kdv en krijgen ±150 terug per maand. Dus 300 nog steeds voor onze rekening. Dan heb ik liever 30 terug!!! Haha

:smiley: :smiley: Goed hè!!!

Ik heb een oppas voor 3,50 per uur





Anita

Wij betalen per dag. Dus voor een hele dag, dan breng ik haar kwart over 7 en wordt ze om half 5 weer opgehaald, 16,50. Daar zit drinken, brood en soms fruit bij in.

de ouderbijdragen is toch altijd 1/3 anne-marie? Dat is toch een vast gegeven? wat doen wij fout? :smiley:

Ik betaal 20 euro voor een halve dag (dus zo’n 4 euro per uur) en 35 voor een hele. Ik ga hem wel brengen. Maar als ik het zo lees, is dat allemaal best redelijk. Je vraagt je alleen wel af, omdat dit zwart is, en niet vergoed wordt, of een kdv niet goedkoper is dan, maar ja, die zijn natuurlijk niet zo flexibel, en ik heb mijn ventje toch ook liever bij een bekend persoon, lijkt me.

Ik ben oppas, en vraag 2,50 per uur (voor vrienden)

@nadia wrote:

Wij betalen per dag. Dus voor een hele dag, dan breng ik haar kwart over 7 en wordt ze om half 5 weer opgehaald, 16,50. Daar zit drinken, brood en soms fruit bij in.






WAUW! WAAR VIND JE EEN OPPAS DIE HET VOOR 1.80 PER UUR DOET!??



wij betalen de onze 4.00 in het uur,en daar doet ze ook nog vrijwillig(ik heb haar nooit gevraagd) het huishouden voor :inlove:

wij betalen onze oppas ook rond 4 euro per uur maar die doet geen huishoudelijke klusjes :smiley: want senna breng ik na haar toe





1,80 :shock: jeetje zo’n oppas wil ik ook

Ik ben zelf oppasmoeder en krijg 3,30 per uur. Mijn oppaskindje komt dan bij ons thuis. Ik doe het via het gastouderbureau.

Groetjes,Monique.

mijn oppas komt naar hier en die krijgt 5 euro per uur. af en toe doet ze wat huishoudelijk werk maar bijna niet…

ik ontvang zelf ( ben oppas aan huis via zwarte circuit) 3.50 euro per uur heb 2 kindjes van 11 maand en 2 jaar.

Ze liggen beide tussen de middag op bed.



Doe praktich geen hh werk er bij.



En hoef de oudtste nog niet naar psz brengen of halen ( vanaf volgende maand wel)

Wij betalen de oppas €5,00 per uur. Ze wil er ook wel wat huishoudelijk werk bij doen.

Die 16,50 per dag is inderdaad goedkoop hoor en daar zijn we ook heel blij mee. Ze heeft meerdere kinderen van verschillende leeftijden, dus er zitten ook leeftijdsgenootjes bij. Het is heel huiselijk en het is maar een paar huizen verderop heerlijk…Als ik dit zo lees besef ik wel dat wij het wel getroffen hebben hoor. Alleen helaas wil ze de tweede er niet meer bij omdat ze al wat ouder wordt en ze wil niet een kleintje die er achteraan komt.

Mijn buurvrouw is gastouder en wij betalen haar 2,50 (zwart, dus zonder gastouderburo) Anderen vraagt ze 4,-