…je peuter het écht totaal niet erg vindt om in een zéiknatte (letterlijk :mrgreen: ) onderbroek en broek te lopen?
Effe wat uitgebreider: van de week voor het eerst eens geprobeerd alleen onderbroek aan te doen. Uiteraard met het verhaal dat ie het moest zeggen als ie het plasje voelde komen. Nou, half uur later trok ik 'm op schoot om z’n schoenen aan te doen, en hij was echt kleddernat tot op z’n enkels zo’n beetje (en mijn broek dus ook waar hij er op zat). Aangezien we die dag al een keer eerder schone kleren hadden aangetrokken vanwege een lading melk die er over heen ging, had ik het nu wel gehad. Hoppa luier weer aan. En terwijl ik boven luier en broek ging halen, ging meneer heerlijk met z’n autootjes spelen, totaal geen last van z’n zeiknatte broek…
Ik lees hier heel veel verhalen over ‘ongelukjes’, ‘wasjes’, zelfs ergens ‘6 onderbroekjes in 1,5 uur’…ben ik dan de enige die daar echt geen zin in heeft? Ik kan me sowieso niet voorstellen dat de onderbroek nat kan worden zonder dat de broek nat wordt, en vindt drie keer aankleden op een dag wel genoeg hoor!
In de blote billen lopen lijkt me leuk alternatief, maar dan moet het toch wel graadje of 25 zijn? Of doen jullie dat ook als het maar graadje of 20 is? Lijkt me zo koud aan de benen en de billen :mrgreen: .
En hoe doe je dat als je weg moet? Op mijn dagen thuis, ga ik eigenlijk altijd 's ochtends wel boodschappen doen, vaak nog even buiten spelen, en 's middags probeer ik ook nog wel even naar buiten te gaan. Kan ie dus niet in z’n blote billen. En buiten de deur heb ik nog minder zin in ‘ongelukjes’ dan thuis…
Kortom, enige methode die ik zie voor onze zoon, is 'm maar op vaste tijden op de pot te gaan zetten en/of hopen op een warme zomer (blote billen)…
Maar hoe gaan jullie met die dingen om die ik zo bezwaarlijk vind?
ik lees graag mee. we zijn gisteren ook gaan oefenen. Meneer vind het hartstikke leuk om op het potje te zitten. hij heeft er wel een half uur op gezeten een boekje lezen. Als ik vroeg ben je klaar zei hij steeds…nee, hij wilde er niet af.
toen ineens ging hij er wel af, hij ging staan en ja…daar kwam een hele grote plas, op de grond :mrgreen:
hier is levi er ook nog niet aan toe.
en eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op vele wasjes.
als het dus 25 graden is laat ik hem in zijn onderbroekje lopen of soms ook zonder en dan probeer ik er wel wat mee te doen.
ik heb ook nog eens een stoffe bank en je zal net zien dat ze die dan onder piesen en kan ik ook de hele dag door de bank gaan wassen.
ik verwacht gewoon weer gauw mooi weer!!! :mrgreen:
Wij zijn hier idd begonnen toen het zo erg warm was en het wel kon in blote billen lopen.
Echt als ze er aan toe zijn, dan hoeft dat maar een paar dagen te zijn.
Daarna alleen onderbroekje aan, en dan langzaamaan proberen meer kleren.
Wij hebben een stapel onderbroeken klaarliggen voor de dag en het gaat stukken beter.
We zijn nu niet eens 2 maanden bezig.
Ook hebben we nu upengo luiers, voor als we even boodschappen doen ofzo.
Ik heb via via een keer de tip gekregen om de onderbroek ONDER de luier aan te doen: zo voelt het wel nat aan maar heb je geen extra wasjes Misschien een idee :eh: :think:
toch gewoon in de onderbroek laten lopen met dun broekje erover.
als je steeds de luier weer aan doet krijgt het kind het gevoel dat je hem/haar niet vertrouwd en duurt zindelijk worden heeeeeel lang , is mij verteld.
eergisteren zijn we begonnen met de luiers uit en onderbroek aan.
1x ongeluk gehad tot nu toe en meneer gaat voor de rest netjes naar de wc.
wel zet ik hem zelf elk uur ook even op de wc en vlak voor we weggaan.
ongelukjes kunnen gebeuren , niets aan te doen.
dan maar een extra broek mee.
je laat een kind ook niet met een vieze luier lopen…dus ook niet met vieze onderbroek.
ik zou als ene kind nog 6 onderbroeken op een dag vies heeft het even laten een kind is naar mijn idee niet aan toe, het komt " vanzelf" een beetje wel,
lieke 3 pogingen gedaan de 3e ( sinds vorige week ) gaat prima,
ik zei we doen luier af lieke zonder luier , en ging goed ze houd nu 5 uur op, en plast op po (wc is eng)
Ik heb eerder geprobeert en was huilen jammeren , altijd plassen in broek en poepen en niet op po willen dan zijn ze er naar mijn idee nog even te ver van af om zelf door te zetten,
ik heb al heel wat kindjes zidelik gekregen ( ben oppas ) samen met ouders, en ook lieke ging vrij snel,
is nu dus 5 dgn droog ( op een ongelukje echt na, dan zegt ze ook oeps nat koud bah)
poepen wil ze niet in luiers op ws en in po, dus euhm eig… is dat telkens verschonen nog maar ja komt wel, zaterdag heeft ze 1e keer gepoept op potje ( hoorde ik van een trotse papa en mama ) ihi
Grote M. snapte het niet als hij een broekje aan had. Veel ongelukjes daar.
Pas toen we hem een paar dagen bloot lieten lopen merkte hij op als hij moest plassen. Ja even een paar dagen veel dweilen maar vond het het wel waar eerlijk gezegd…
Dus hier ook met broekje gewoon plas maar zonder ging het goed.
Ze hebben volgens mij in het begin niet eens door dat het bij hunzelf vandaan komt het plassen of poepen.
En in hun blootje zien ze het ook echt wat er gebeurd en je bent er zelf ook wat sneller bij dan.
Wij laten hem ook in zn blootje en hij kon soms echt stomverbaasd staan kijken naar wat ie deed als ie stond te plassen.
Laatst , ook in zn blootje stond ie ineens te poepen. Er viel achter hem iets op de grond en hij snapte echt niet meteen dat dat een drol van hem was…
Wat is dat mama, wat is dat ?? :lol:
Ik herken het wel. Femke kon het destijds ook niets schelen en zelfs al had ze een natte broek, dan nog moest ik haar erop attent maken, want haar maakte het niets uit :roll: :roll:
Femke is nu 3 weken zindelijk, muv 's nachts. Binnen 3 dagen was het gepiept, geheel en al op haar aangeven. Ook lange autoritten gaat het prima. :thumbup:
Ik denk dat je kind er gewoon nog niet aan toe is. Hoe graag je het zelf misschien zou willen. Ik werd er iig knap nerveus van dat ze er totaal niet om maalde. Het is waar wat ze zeggen; het komt vanzelf.
Hihih Liek was afgelopen nacht ook weer droog, ze wil tussen de middag geen luier mee rom bij rusten , vorgie ging goed ben benieud of nu ook lukt droog te blijven want plassen voor het slapen ging wou niet.
Gelukkig ligt er een zeiltje om,
gisteren las ik nog een artikel op dokterdokter.nl dat kinderen steeds vaker mindersnel zindelijk zijn door dat ze een luier dragen die veel te goed absorbeert, en ze nauwelijks voelen de natig en viezigheid,
dus kortom kun je wel stellen dat nat worden beter is , ze vernemen het eerder nl.
Vond wel interessant te lezen
@bianca81 wrote:
Hihih Liek was afgelopen nacht ook weer droog, ze wil tussen de middag geen luier mee rom bij rusten , vorgie ging goed ben benieud of nu ook lukt droog te blijven want plassen voor het slapen ging wou niet.
gisteren las ik nog een artikel op dokterdokter.nl dat kinderen steeds vaker mindersnel zindelijk zijn door dat ze een luier dragen die veel te goed absorbeert, en ze nauwelijks voelen de natig en viezigheid,
dus kortom kun je wel stellen dat nat worden beter is , ze vernemen het eerder nl.
Maar haar kind wordt nat en het interesseert hem niet. Dat was ook het geval bij Femke. Ze gaf er geen bal om dat ze nat werd. Acht keer verschonen op een dag en mevrouw vond het niet erg. Die had gewoon geen interesse in de pot/wc. Dan kan je als ouder proberen wat je wilt, maar zindelijk worden doen ze dan toch niet.
Nu is ze uiteindelijk binnen 3 dagen (in 3 dagen 1 ongelukje) zindelijk geworden. Uit zichzelf. Zowel plasjes en poepjes gingen goed.
Stelt me wel gerust Maxime, Femke is tenslotte 9 maanden ouder dan Stan. Ik ga er idd geen druk op leggen, maar ben zeker blij met de herkenning!
@Maxime wrote:
@bianca81 wrote:Hihih Liek was afgelopen nacht ook weer droog, ze wil tussen de middag geen luier mee rom bij rusten , vorgie ging goed ben benieud of nu ook lukt droog te blijven want plassen voor het slapen ging wou niet.
Maar haar kind wordt nat en het interesseert hem niet. Dat was ook het geval bij Femke. Ze gaf er geen bal om dat ze nat werd. Acht keer verschonen op een dag en mevrouw vond het niet erg. Die had gewoon geen interesse in de pot/wc. Dan kan je als ouder proberen wat je wilt, maar zindelijk worden doen ze dan toch niet.
Nu is ze uiteindelijk binnen 3 dagen (in 3 dagen 1 ongelukje) zindelijk geworden. Uit zichzelf. Zowel plasjes en poepjes gingen goed.
Als je mijn 1e reactie ook leest weet je dat ik met jou verhaal helemaal mee ga en even wachten succesvoller vind !!!
LIefs bianca!
vanavond heb ik ons zoontje op t potje gezet voor de tv. ik heb m naar Mickey Mouse laten kijken, vind ik ie erg leuk. Iets daarvoor een flinke beker drinken gegeven. Hij zat dus gewoon tv te kjken en na een poosje…ja hoor, er zat een plas in het potje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:dance: :dance: :dance: goed he :thumbup:
lieke zit nu voor charlie en lola, ze was de nacht weer droog en had gelijk de luier af en geplast net, maar poepen zal toch ook es moeten lijkt me ihhi ]]]zal wel komen als ik er es niet aan denk :roll:
Zou het aan de naam liggen?
Mijn Stan zit regelmatig op het potje en heeft in al die keren een keer geplast en een keer een klein drolletje gedaan.
Stan is er geloof ik dus nog niet echt aan toe.
Ik heb ook geen zin in dweilen. We hebben net nieuwe meubels en daar mag niet op worden geplast :lol: Dus blijft hier de luier aan. Ik loop als een kip zonder kop achter hem aan te veteren als hij zonder luier loopt. Niet echt relaxed.
Als het warm is dan mag hij in zijn blootje banjeren.
Ik kijk er wel naar uit als het eindlijk zo ver is.
Een onderbroek onder zijn luier aan doen vind ik ook geen optie. Ik heb dat een keer geprobeerd en aangezien Stan een stuk of 4 poepbroeken per dag heeft, was ik niet echt blij met het resultaat. :sick:
Hij zal toch op zijn 18de wel zonder luier kunnen??? :think: