die meiden van ons spelen soms weleens met een kindje en dat gaat vaak niet goed, kindje is ouder.
Kindje is een aantal jaren ouder, keus hebben we niet want je komt elkaar weleens op verjaardagen tegen he?
Kindje zegt gewoon ik ben de oudste en de baas en de meiden van ons vinden dat niet leuk, erg bazig dus in gedrag, spelen ze boven dan bepaald zij alles, ga je naar boven toe om te kijken wordt door haar gauw de deur dicht getrokken, heb ik al een aantal keren meegemaakt…
meiden zijn na de tijd helemaal uit hun doen en anders dan anders…heel druk in hun gedrag en niet luisteren naar ons…
vanmiddag is er bijvoorbeeld weer ruzie geweest en dan komt de een beneden huilend en kwaad en de ander breed lachend (en dat is daphne dus niet :twisted: )
Myrna die loopt er dan eigenlijk gewoon bij weg en komt naar beneden…
En het is echt altijd binnen een 20 min/ half uur raak, niet dat ze uren en uren boven zijn in hun eentje…
Bij ons thuis mogen ze dus niet meer boven spelen waar ze dan alleen zijn
Hoe kan je dit nu in betere banen leiden? iemand een idee…
tja je kan er weinig aan doen
behalve datgene wat jij al doet; niet alleen boven laten spelen
maw als ze samen spelen, zorgen dat er een volwassene bij is.
die kan indien nodig ingrijpen, bijsturen, of nog beter het spel begeleiden.
als het bij jullie thuis is, kun je idd aangeven van jullie gaan niet boven spelen.
als je dara bent, kun je je iegen kids ook zeggen dat je wil dat ze beneden blijven
het zijn jou kids, jij bepaalt dat
Beneden laten spelen dus. En dan van die dingen die je niet per sé samen hoeft te doen (ellendige strijkkralen bijv.) of juist wel; een spel ofzo.
Lastig lijkt me.
Dat kindje heeft toch ook ouders? :roll: :shifty: Als zij steeds bazig doet, mag daar best eens iets van gezegd worden. (en als ze ouder is kan ze misschien al meer begrijpen in een één-op-één-gesprek?)
Ik zou er ook bij blijven. Ik ben zelf het type, als ze ergens niet samen mee kunnen spelen, dan allebei maar niet. En als ze dus niet boven kunnen samen spelen, dan maar niet meer boven.
Je kunt ook nog proberen om ze uit te leggen dat je dat geruzie boven niet meer wilt en dat er niemand anders dan jij de baas bent en dat ze een laatste kans krijgen (ik ben ook een dreigmoeder :oops: ).
omdat het niet zo vaak is dat ze samen spelen, denk ik er steeds niet aan en vergeet ik dat,samen spelen gaat altijd goed en leuk en gezellig met daphne en myrna er zijn nooit problemen, hier thuis gebeurd het zowiezo niet meer alleen boven spelen, niet met dat kindje iig dat is al te vaak mis gegaan, en bij anderen nu dus ook maar niet meer, was bij opa en oma dus ik denk dan gedraagt ze zich wel… :?
er zit ook een stukje jaloezie bij achter denk ik, terwijl dat helemaal niet nodig is, meisje is trouwens al bijna 10…
moeder en stiefvader waren er wel bij, maar zeggen dan niet zo veel…
weet je het zijn jou kids
dus jij bepaalt nog steeds de regels voor ze
of je nu thuis bent of niet