wat als nacht nog niet overgeslagen wordt maar wel teveel cc

Emma heeft niet meer genoeg aan 5/ 6 x 110 cc. Ik wil de flessen dus gaan ophogen maar weet niet precies hoe zwaar ze is dus dat rekensommetje gaat even niet precies. Maar, als ik naar 120 cc ga en dan 5 overdag, en ze laat de nacht nog niet zitten, dan zou ze wel teveel voor haar gewicht gaan krijgen denk ik. Als ze de nachtvoeding laat vallen dan is het prima. MAar of ze daar al aan toe is? Ze slaat m nu soms over en doet dus wel pogingen tot doorslapen, als ze overdag genoeg heeft binnen gekregen.

Ik verwacht namelijk dat ze rond de 4 kg zit, dus zou ze ongeveer 600 cc mogen hebben. Hoe lossen jullie dat op?

In principe kan het geen kwaad als je af en toe wat meer flesvoeding geeft. Je mag maximaal 1 liter kunstvoeding geven, dat is dan 30 schepjes per dag.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken of ze 's nachts niet voldoende heeft aan een kleinere hoeveelheid, bijvoorbeeld 60 ml? Misschien dat dit net voldoende is om toch verder door te slapen.

Hoi Wienie,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met rekensommen en bepaalde hoeveelheden werk. Lianne krijgt nu overdag 135 cc (120 + 4) en voor de nacht geef ik haar 165 cc (150+5). Lianne is nu zwaarder dan 4 kg schat ik in, dus volgens de info op de voedingspakken zou ze nu elke keer 165 cc mogen hebben. Alleen heb ik zelf het idee dat ze aan die 135 cc nog wel genoeg heeft, ze drinkt het lang niet altijd op en er zitten 4 uren tussen de voedingen. Ik ga gewoon helemaal op mijn gevoel af en verder bereken ik niks. Als ze honger heeft, geef ik wat meer en anders laat ik het zo. Er zitten nu nog steeds 4 uren tussen en 's nachts soms wel 6. Stel dat ze nu straks weer sneller komt, bijv. al na 3 uren dan verhoog ik de hoeveelheid voeding gewoon geleidelijk wat.

Ik zou me niet al te druk maken en steeds vanalles gaan berekenen, vertrouw op je eigen gevoel! Zolang je alles maar geleidelijk doet en met mate en zorgt dat ze per dag niet meer dan 1 liter voeding binnenkrijgt, dan is het wel goed!

Groetjes,

Jippie

waarscheinlijk zal ze als ze overdag meer krijgt en nu al af en toe doorslaapt of een poging doet daartoe, met die grotere flesjes wel beter kunnen doorslapen.

Ik zou het gewoon proberen… en je idd niet al te druk maken om die hoeveelheden. Het kan zomaar zijn dat ze de opgehoogde flesjes niet eens meteen helemaal leegdrinkt…

succes

dat rekensommetje kijk ik ook niet naar.

Ik kijk naar Mirthe en als zij snachts behoefte heeft aan een voeding dan krijgt ze die…

Mirthe krijgt nu trouwens ook 5 X120 met 6X90 was ze niet tevreden.

Het enige waar je echt op moet letten is dat je niet boven die liter uitkomt.

Wij mochten van de kinderarts op die leeftijd aan Djenno 130 aanbieden en kijken wat hij hiervan opdronk. Hij had gewoon niet genoeg aan die 110 cc.

Het ene kind is het andere kind niet. Als jij merkt dat je kleintje echt over de hele dag niet genoeg heeft aan die 110 cc hoog je het toch met 10 cc op?? Als ze hierdoor geen honger meer heeft dan ben jij tevreden en je kindje!!! Dit is ook beaamd door de kinderarts dus wat dat betreft vertrouw ik op haar vakkennis.

Het voedingsschema van CB is een richtlijn!! Jij kent je kind het beste hoor!!

Wienix, schijnt dat ze een liter kv mogen ivm de eiwitverwerking van de niertjes. Maar de meningen schijnen verkeerd, want ik heb dat ook gevraagd op het cv, de een zegt 1000cc en de ander 1200 cc, gaat dus puur om de voeding (dus max 30 schepjes per dag zeg maar) Je kunt proberen 10 of 20 cc extra water toe te voegen…dat kan geen kwaad!

Ik hoog idd op als ik dat nodig vind. Was alleen in de war omdat ik van cb en zorgcentrale lijn 2 verschillende adviezen kreeg!

Ik geef nu 5 keer 115 cc, waarvan laatste 120 en evt de nacht. Ze komt dus soms de nacht gewoon niet en ze doet het verder prima hierop. Als ze hieraan gewend is wil ik de flessen iets ophogen en kijken of ze de nacht helemaal laat staan. Nu is dat nog teveel voor d’r. Dus ik doe nu lekker gewoon wat goed voelt en emma geeft t zelf ook wel aan!

Thanks voor de tips!

hoi,

we hadden hier hetzelfde probleem,

Merlijn heeft eigenlijk altijd meer gekregen dan wat volgens het bekende schema mag.

was volgens het cb geen enkel probleem.

het ene kind drinkt meer dan het andere kind.

nu drinkt hij juist wat minder, hij krijgt bijna geen fles meer leeg.

maar hij doet het prima en is tevreden en daar gaat het uiteindelijk om, toch?

liefs van rose :-*

Verhaal van Rose had het onze kunnen zijn. Sam een tijdje door de nachtvoeding op zo’n 1100 cc per dag gezeten. Cb gaf idd aan dat niet alle kindjes evenveel nodig hebben en die liter een richtlijn is. Inmiddels geen nachtvoeding meer en krijgt Sam overdag ook zijn flessen niet meer leeg. Denk dus maar dat het een groeispurt was en hij zelf heel goed weet hoeveel hij nodig heeft.

:-*