wat als je kind geen pap lust ?

hoi

heb een een vraagje en zou graag jullie tips willen :smiley:

mijn zootnje wordt nu bijna 8 maanden en moet brood n granen binnen krijgen.

Maar brood lukt nog niet omdat hij nog steeds het kokhalsreflex heeft we proberen het iedere dag doormiddel van een broodkortje of stukjes brood.

Het buro gaf aan dat als ie geen brood at dat ie 2 flessen papmoet hebben bijv. bambix maar welk merk ik ook prbeer met of zonder smaakjes hij moet ze niet.

Niet uit een fles niet uit een bordje nu is er 1 pap die ie wel lust de kant en klare smulpap van bambix maarja die kost 1,69 voor 2 flesjes pap

herkent iemand zich mischien hier in met hun kind en hoe is dat toen gegaan ?

blijven jullie de papa iedere dag aanbieden want smaak kan altijd nog veranderen opzich

vandaar mijn vraag :slight_smile:

Hallo,

Gewoon elke dag proberen aan te bieden.

Mariano moest er ook niks van hebben maar sinds een paar dagen eet hij het wel.Hij drinkt ook weer geen melk dus hij zal wel pap moeten hebben.

Susses.

Esmie

Kevin lust ook geen pap.

Wat ik in het begin gedaan heb is volle Yoghurt met een paar scheppen bambix erdoor, dat het een beetje pruttelpap wordt ( ik deed bambix met een smaakje, vanille geloof ik )

Zo kreeg hij gewoon de granen binnen en hij vond het erg lekker.

Je kan het proberen!

En met het brood gewoon door blijven proberen! Je kan het brood anders ook een beetje soppen in melk.

waarom moet ie 2 flessen pap hebben? Is dat niet wat veel??

Ik geef mijn zoontje ook maar 1 boterham per dag, soms ook niet. En dan maak ik s avonds een bordje pap (van 120 ml maar).[/list]

tygo lustte ook geen pap hoor

sterker nog: hij wilde geen melk ook een tijd lang

brood vond ie wel lekker

en toen ie een jaar was wilde hij ineens weer melk

nu drinkt ie nog steeds 400 cc aan opvolgmelk per dag

maar pap, dat is er nooit ingegaan bij hem…

snap ook niet goed waarom dat moet :roll:

hoi

van mij moet niks hoor :oops: :slight_smile: het buro gaf aan dat hij vanaf nu 2 flessen pap moest hebben of 1 boterham en 1 fles pap.

Maar ben trouw iedere dag 1 boterham met smeerkaas en boter aan het aanbieden lukt steeds een beetje beter alleen het kokhalzen blijft soms nog wel.

soppen in melk probeer ik ook soms maarja las dat het bij sommige kids wat langer duurt tot het kokhalsreflex weg is dus zal daar wel aan liggen.

pap en smaakjes heb ik allemaal al geprobeert maar tot nu toe wil die alleen smulpap kant en klare en nou juist net die kost een vermogen maarja we geven het hem nu maar voor fftjes tot ie weer iets verder is en dan steeds weer iets nieuws aanbieden.

alvast bedankt voor jullie reacties :smiley:

ik luste ook geen pap als baby en melk ook niet.

Mijn ma kreeg mij groot door witbrood te weken in karnemelk :sick:

Wat ik deed toen merel geen pap en brood wilde is de bambix 7 granen door het fruithapje, gewoon 2 scheppen door een potje heen en zo kreeg ze toch haar vezels binnen :wink:

Probeer er eens een stukje banaan door te pureren, maakt het wat zoeter…of misschien fruithap erdoorheen.

succes

Nou ja en anders maar geen pap hoor. YAra heeft nooit pap gegeten en vanaf 1 jaar kreeg ze een stukkie brood omdat ze zich voordien ook altijd verslikte in het brood. Ze is verder niets tekort gekomen hoor.

Lekker zeggen ook van het bureau als het niet wil dan wil het niet!!

Was hier helemaal geen probleem op bureau.

ik luste zelf ook geen bambix pap,

mijn moeder heeft me nutrix gegeven totdat ik brood ging eten…

uiteindelik ben ik ook een echte grote meid geworden :mrgreen:

hoi

bedankt voor jullie bemoedigende woorden :-*

toevallig vanochtend boodschappen weze doen ehn omdat fransje zo’n beer van een jongen is krijgt ie steeds koekjes en brood aangeboden.

Dacht laat hem maar eens op het korstje sabelen en hupakee meneer vereslikt zich weer kwam weer voeding mee :frowning:

Maar van dat fruithapje is een goede tip ga ik zeker uit proberen strakjes.

Hij krijgt nu 1 opvolgmelk fles en 2 smulpapje flessen daar zitten granen doorheen alleen zoals ik al zij omdatie ie kant en klaar is kost dat een vermogen maarja tis niet anders.

En warme had 6 maanden potjes want 8 maanden kokhalst ie op met fruit als toetje

De dokter gaf wel aan dat ie vergote amandelen had maar dat dat niet de reden mocht zijn voor het kokhalzen.

Moet volgende week weer naar het buro dus ben benieuwt wat hun voor een goude tips hebben.

is brinta geen optie? bambix vond Q ook smerig maar brinta gaat erin zonder problemen

Ilse, pap is helemaal niet zo belangrijk…ALs hij echt niet wil, gewoon niet geven…

hoi

marlous die pap ka me ook gestolen worden hoor tis vooral het brood wat ik hoop dat hij snel zal kunnen eten

want door het kokhalzen kunnen we niet verder kwa eten want potjes van 8 maanden zijn de grof brood ook, ’

4 maanden liga wil wel omdat dat echt smelt maar wil zo graag samen met hem eten dat hij met ons mee eet en ook alles kan eten zeg maar.

tis zo zielig om het te zien kokhalzen komt soms vanuit zijn tenen, moet gelukkig volgende week naar het buro dus ben benieuwt

Micah kokhalste ook…Hij eet nu pas sinds 3 dagen gewoon…

Voorheen wilde hij niets anders dan 4 maanden potjes, dus heb ik hem dat gewoon gegeven…

Gewoon een korst blijven aanbieden…Er bij blijven en na 5 min weer weg halen…

Op een gegeven moment snapt hij het hoor…