Emma krijgt al een tijdje groentehap. Ze vind alles heerlijk en smult zo een heel potje of gemaakte portie op. Alleen als t te grof is moet ze er niets van hebben, dat vind ze echt nog vreemd voelen. Over t algemeen eet ze dus alles op en ik merk dat ze t ook echt nodig heeft, ze is altijd al een flinke eter geweest tot nu toe.
Maar, wat doen jullie dus als ze een keer een hap weigeren, juist omdat t qua structuur niet voldoet aan haar “eisen”? :mrgreen: Het is bijvoeding, dus je kunt ook zeggen, het is niet erg als ze een keer niet eten, maar ze heeft anders gewoon honger. Ze heeft echt niet meer genoeg aan alleen 4 flessen, die fruit en groente horen er echt bij.
Wie herkent dat en wat doe je dan?
Toen Joyce dat in het begin deed gooide ik gewoon even de staafmixer erdoor… dan was het wel goed en at ze het wel…
Of ik gaf iets anders…
Nu eet ze alles… kan het inmiddels gewoon hakken of prakken…
Liefs
Ja doe ik dus ook. Maar er zijn dus ook mensen die dan niks geven omdat het nog “maar” bijvoeding is. Vandaar dat ik t me afvroeg.
Thanks!
ik verzin dan gewoon wat anders (nou komt het hier eigenlijk bijna niet voor hoor juul is een vreetschuur:oops:)
en dan probeer ik het een paar weken later weer , de smaak van en kindje verandert namelijk.
Hoi Wien,
Ik zou het eerst iets fijner maken, als je denkt dat het aan de structuur ligt. Als ze echt niets eet en ze heeft wel honger, dan zou ik iets anders geven voor die dag. Het kan dan wel bijvoeding zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze die voeding op een dag wel nodig heeft. Maar dan daarna hetzelfde nog wel een paar dagen achter elkaar aanbieden, misschien moet ze eerst aan de smaak en structuur wennen? Soms moet je iets heel vaak aanbieden, voordat ze het lusten. Maar als ze het daarna nog steeds niet hoeft, dan zou ik het niet meer geven. Je hebt zelf toch ook wel iets wat je absoluut niet lust? Dat zal voor een kindje zeker ook gelden, dus dan zou ik het niet gaan opdringen.
Groetjes,
Jippie
Als hier iets geweigerd werd door de structuur maakte ik het fijner, als het geweigerd werd met een vacuum getrokken hoofd ( lees: hij het niet lekker vond) pakte ik in het begin 1 keer iets anders. Was dat wel oké dan de geweigerde smaak na paar weken weer es proberen. Was dat ook niet oké, dan helaas en liet ik het voor die dag gewoon zitten.
Het ligt echt aan de structuur, want ze eet alles wat ik haar voorschotel (tot nu toe) Ik maak het hapje dan idd fijner, maar als ze al even geprobeerd heeft hoeft ze dat hapje dan ineens niet meer, terwijl als ik t meteen fijn aanbiedt ze t wel pakt. Ik probeer de verschillende structuren idd elke dag en verschillende smaken krijgt ze sowiezo. En omdat ze dus idd honger heeft geef ik nu wel iets anders, anders is ze helemaal vroeg wakker 's ochtends (dus ook eigen belang haha!)
Bedankt voor de reacties!