wat als clomid niet helpt bij het rijpen van de eicellen

hallo dames,



ik ben nu met mijn vierde kuur clomid begonnen, zit nu op 150 mg. Nu zat ik met af te vragen wat er nog meer voor mogelijkheden zijn wanneer clomid niet helpt om de eicellen voloende te laten groeien?

Mijn eicellen groeien tot 10-12 mm maar stoppen dan met groeien.

Ik lees veel over behandelingen om te zorgen voor een goede eisprong maar op dat stadium ben ik dus nog niet.

Weet iemand anders nog wat voor andere mogelijkheden er zijn en zou je dat aub willen laten weten?

Hartstikke bedankt alvast!



gr

natascha

Als Clomid niet goed aanslaat, dan moet je over op hormooninjecties. Ik heb twee jaar lang Clomid gebruikt, maar bij mij sloeg het heel wisselend aan en uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden. Ook had ik heel veel last van bijwerkingen. De injecties werkten veel beter. Het aantal eenheden is veel beter en preciezer te doseren, al is het soms wel even zoeken op welke dosis je het beste reageert.



Succes!

ook in heb 10x clomid gehad ik ghad erg veel last van de bijwerkingen etc maar reageerde er wel goed op!

met kuur 8 was ik zwanger wat helaas een miskraam is geworden :cry:

ik spuit nu injecties puregon en dat werkt prima!

Ik heb geen Clomid gehad, maar bij mijn IVFbehandeling heb ik Puregon gespoten. Ik reageerde daar niet zo goed op. De follikels groeiden wel, maar niet voldoende snel. Ik moest op een gegeven moment gewoon het dubbele spuiten.



Succes!!

Je kan ook eerst een LEO behandeling krijgen, heb je PCO?

Ik slik vanaf november 50mg clomid omdat ik PCO heb. Mijn eicellen rijpen goed maar ze springen niet, laatst had ik er het eind van de maand nog een van 28 mm zitten. Ik ben 1 maand gecontroleerd in het ziekenhuis en toen heb ik een eisprong gehad, ik kreeg toen de mededeling dat het goed werkt en ik niet meer maandelijks gecontroleerd te hoefde te worden. Ik had zelf het idee dat het niet goed werkte de maanden erna, ik deed ovulatietesten en ze waren nooit positief. Ik heb na 5 maanden gevraagd of ik pregnyl kon krijgen maar de gyn. vond het niet nodig.



Ik ben afgelopen maand door een andere arts behandeld, ik heb 100mg clomid geslikt en pregnyl gespoten. Het is nu 12 dagen na de injectie en ik wacht in spanning af! Aanstaande dinsdag ga ik testen, :pray: dat het goed blijft gaan.



Als ik jou was zou ik er eens goed met je arts over praten, het heeft toch geen zin om al die troep te slikken als het niet goed werkt, het zijn allemaal verloren maanden.



Ik hoop voor jou en alle meiden hier dat jullie snel zwanger mogen zijn!