Wat aan met gymles/waar koop je gymkleding?

Bij ons op school werd gezegd dat de kinderen in groep 1 en 2 in hun hemd en onderbroek gymen, maar ik zag toevallig op een foto in de map van mijn oudste, dat de meeste korte broekjes met bijpassende shirtjes dragen.



Wat dragen jullie kids tijdens gymles en waar koop je eventueel gymkleding voor jongens?

Bij ons kun je die broekjes bij sportzaken kopen, zoals intersport, soms ook wel bij Hema of V en D.

Shirtjes weet ik eigenlijk niet, volgens mij hangt dat ervan af waar ze fan van zijn, kun je kopen bij de supportersvereniging van de voetbalclubs, of bij de sportvereniging waar ze lid van zijn.

ik heb toen eens 2 fleece korte broekjes gekocht via ebay

en t shirt? heb gewoon 1 uit zijn kast getrokken

en van die platte schoenen met een elastiek over de voet heen

zodat hij ze zelf aan en uit kon doen

Mijn zoontje zit in groep 2 en daar gymen ze allemaal in hun ondergoed.Nou draagt thomas bijna nooit hemdjes omdat hij dat niet prettig vind dus heeftie een tshirt aan,maar gewoon in zijn onderbroek.Een paar meisjes hebben van die gympakjes aan maar verder iedereen gewoon in het ondergoed

Renzo heeft van die gymschoentjes en een gewoon t shirt en in de winter een lange rainbowbabies broek en nu gewoon een losse korte broek.

Soms gymen ze in hun kleertjes maar ik zie gelijk als hij zich moest omkleden met gymen… :roll: trui verkeerd om of zijn sokken binnenstebuiten :lol:

Mijn zoontje gymt in een sportbroekje (ooit gekregen van mijn ouders, tis een fc barcalona broekje) en een tshirt heb ik idd ook uit zn kast getrokken.

Gymschoentjes krijg ik van mijn zus (mijn zoontje loopt 1 tot 2 maten achter op het zoontje van mijn zus, erg handig :-))

Maar die kan je ook eventueel kopen bij hema/perry-sport/bristol/scapino… Zijn gymschoentje met klitteband…

Ik hoef hier alleen gymschoenen te kopen. Die komen in een tasje aan de kaspstok te hangen en verder gymen ze in hun hemdjes en gewoon lange broek. In de zomer onderbroekje zei de juf.

ik ben leerkracht in groep 1/2



het liefst heb ik kleding die kinderen zelf aan kunnen doen, dat is dus een shirtje, korte broek en schoenen met elastiekje of klitterband.



de kinderen kunnen zich snel zelf leren redden zodat er minder tijd verloren gaat in aan en uitkleden. We hebben nl bij onze school geen gymzaal aan de school vast, maar we moeten zeker een dik kwartier lopen.



Ze gymen bij mij altijd zo hard, dat een warme broek echt veels te warm is, zelfs in de winter, want vaak is dan de zaal verwarmd.





ook die dag heb ik ouders aangeraden om kinderen makkelijke kleding aan te doen, zodat ze zich snel zeker voelen in het aan en uitkleden en niet gaan opzien tegen de gym omdat ze zich moeten omkleden wat dan niet lukt!!





pff wat een lang verhaal… :oops:

valt wel mee hoor, maar bij jullie dragen ze dus wel vrijwel allemaal een apart broekje en shirtje?



in de zomer hebben mijn kinderen geen hempjes aan en van de week moest mijn jongste van 4 maar in zijn blote buik van de meester gymen (hij had een shirtje met capuchon en touwtjes aan, misschien was dat de reden dat ie niet net als mijn oudste van 6 in zijn gewone shirt mocht gymen). Hij vond het niet leuk en noemde het ook op dat ie niet meer in zijn blote buik wil gymen, arm knulletje.

bij ons gymmen ze in ondergoed met gymschoenen

Als ik met mijn kleuterklas ga gymmen doen we dat inderdaad ook altijd in het ondergoed van de kinderen.

Wanneer het wat frisjes is, en de les wordt niet al te intensief mogen ze wat kleding aan houden.

Bij ons gymmen ze ook gewoon in hun ondergoed. Elk kind heeft alleen eigen gymschoenen die op school blijven.

Hier ook groep 1 & 2 in ondergoed. Hoefde alleen zelf gymschoentjes mee te nemen.

nou, we zitten bijna in groep 3, dus nog niet lang en ik moet er aan geloven aan echte gymkleding voor jongens, maar waar koop je nou zoiets?



ik wil niet dure voetbalbroekjes kopen, het gaat me meer om de broekjes want een t-shirt is snel gekocht), maar het moeten ook weer niet van die pyama dingen zijn

@SeeSeeEm wrote:

nou, we zitten bijna in groep 3, dus nog niet lang en ik moet er aan geloven aan echte gymkleding voor jongens, maar waar koop je nou zoiets?



ik wil niet dure voetbalbroekjes kopen, het gaat me meer om de broekjes want een t-shirt is snel gekocht), maar het moeten ook weer niet van die pyama dingen zijn




gewoon een oude korte broek… en een wit shirtje

Hier zitten de kinderen allemaal op de atletiek. Zodoende hebben ze voor de gymles ook altijd hun korte loopbroek aan. Zijn bij scapino voor een klein prijsje te koop.

Wederom kom ik met rainbowbabies,die hebben mooie korte broekjes!tot maat 122 dacht ik…dat is wel jammer.

je hebt ook van die korte pyama’s, zou het raar zijn om die te gebruiken als gympak?

nee hoor

die gebruik ook ( als het leuek tekening heeft dan) als gewone korte broek en shirt voor overdag

zit lekker voor kids

Bij Lauren’s basisschool mag je zelf de kleiren bepalen die de kinderen dragen bij gym. Je mag kiezen uit een korte broek met t-shirt of een gympak. Lauren draagt altijd trots haar roze disney gympakje en ze heeft witte gymschoenen, die had ik bij Wibra gekocht…vorig jaar had ik ze bij Zeeman ook gehaald; het gympakje komt trouwens ook van die laatste.



Mar. :slight_smile: