Hee dames,
Hier zijn vast wel beter huisvrouwen dan ik te vinden (da’s niet zo heel moeilijk ) en ik heb wat wasadvies nodig.
Ik heb de hoes van de matras van ons logeerbed afgeritst omdat hij uhm, een beetje niet meer heel erg smakelijk was (combinatie van logeerpartijtjes van nichtje bij oma toen het bed nog bij mijn schoonmoeder stond en meer recentelijk aktiviteiten van onze katten, ondanks zeiltjes en beschermhoezen is hij her en der wat gelig uitgeslagen :sick: )
Dus het ding moet gewassen, alleen in kan geen label ontdekken, en aangezien het verder een erg goed matras is wil ik de hoes liever niet vernaggelen door hem te heet te wassen/ in de droger te gooien (al zou ik hem het liefste uitkoken :mrgreen: )
Wie kan mij vertellen op welke temperatuur ik zo’n ding kan wassen en of hij in de droger mag??? (hij is te groot voor mijn eigen machine maar op mijn werk staan van die grote turbo apparaten waar hij makkelijk in past)
Deze niet voor huisvrouw in de wieg gelegde toekomstige mama is bij voorbaat eeuwig dankbaar voor elk advies :mrgreen:
Ik zou hem op 40 graden wassen en niet in de droger doen. Dan heb je kans dat 'ie gaat krimpen.
ik was mijn hoezen altijd maximaal op 30 graden, maar wel met wat chloor en steradent(en /of vanish) in het wasmiddelenbakje. Daarna NIET in de droger, maar gewoon te drogen hangen… Is hier nog nooit mislukt!
Bij ons paste ie wel in de machine (we hebben niet eens zo’n grote :5kg) en heb het op 30 graden gewassen.
Kan prima!
Het is een superdik ding, die kreeg ik hier met geen mogelijkheid in de trommel gefrommeld (terwijl dat met een 2 persoons dekbed best lukt). De wasmachine op mijn werk is echt een superding, supersnel en daar heb ik echt de meest onwaarschijnlijke vlekken meer zien verdwijnen (maar meest op 60 graden) alleen zit hij vast aan een zeepdispense systeem waardoor ik niks extra’s in het zeepbakje kan gooien want dat zit potdicht.
Evt. iets erbij in de trommel zou wel kunnen, maar kan dat wel met iets als vanish??
Denk dat ik het maar op 40 graden ga wagen zonder droger, met 30 gaat het echt niet schoon worden vrees ik :?
vanish of steradent kun je zo in de trommel meemikken, met chloor zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn… Ik ben al wat huiveriger bij 40 graden hoor…
Ik zou even kijken van wat soort materiaal het is en dan kun je daar je wasprogramma op afstellen en op welke temperatuur je het wast?? Daar zijn wel schema’s voor, staan vaak ook wel op wasmachines zelf…
Zelf zou ik als ik het net zeker weet toch voor 30 graden gaan en al het niet goed schoon is dan 2 keer wassen, eventueel wat biotex erbij in :thumbup: das niet zo heftig spul als vanish
Ik heb het matrashoesje van mijn zoontje op 30 graden gewassen.
Ook de bekleding van zijn mini fauteuil (hoe schrijf je dat???) op 30 graden, wel vochtig eromheen gedaan voor het geval het toch zou krimpen - dan rekt het nog een beetje mee…succes!!
Die van ons mogen enkel chemisch gereinigd worden, dus niet zelf wassen.
Die van ons is ook megadik (Nasa matrashoes) maar ik heb het gewoon geprobeerd of het paste en het lukte zonder dat het strak in de trommel gepropt zat hoor. Dus misschien gewoon even proberen ?
Het is van dat dikke gewatteerde doorgestikte spul, ik heb geprobeerd om hem hier in de machine te krijgen, maar lukt op geen enkele manier, hij is echt te dik en te stug. Nou ja, ik neem hem zondag wel mee naar m’n werk, die trommel is veel groter, dat moet makkelijk passen.
Heb ook al bedacht om hem te laten voorweken in de biotex (in bad) maar om zo’n groot en zeikesnat loodzwaar ding dan nog mee naar m’n werk te zeulen om hem daar af te wassen (of hier droog te krijgen want goed uitwringen zal ook niet gaan)… ik zie wel hoe ver die machine ermee komt, schoner dan dat hij nu is zal hij altijd wel worden :mrgreen:
Alleen dan zal ik eerst 1 van de katten ervan moeten overtuigen om zijn nieuwe ‘bed’ af te staan: hoes ligt in de berging en sindsdien ligt katermans er prinsheerlijk bovenop :mrgreen:
IK zou hem op 40 doen, krijg je de vlekken er niet uit en is ie er verder ok uitgekomen dat zou ik het tóch stiekem op 60 graden proberen, omdat Huisstofmijten pas op 60 graden kapot gaan
Ik heb hem uiteinelijk 3x gewassen vanmorgen (heerlijk zo’n grote snelle turbomachine, wil ik thuis ook!! :mrgreen: ) eerst een keer op 30, dat overleefde hij prima maar helemaal fris was hij nog niet, dus toen nog 2x op 40 graden, hij ruikt weer fris, vieze kattenvlekken zijn eruit, de oude vlekken niet helemaal maar hij is iig een stuk schoner (en vooral frisser) dan dat hij was, en denk niet dat hij gekrompen is (hij moet nog wel ff drogen) hoef ik mooi niet op een stinkbed te bevallen :dance:
Thnx voor de adviezen!
Kun je tussen het puffen door even heerlijk je neus ophalen en genieten van je frisse hoes! hahahaha.
Goed dat het gelukt is!! :thumbup: