Wasvraagje korset..

Zijn hier handige dames die mij kunnen helpen?! Heb een korset (met opgestikte kraaltjes, is van mn trouwjurk) dat ik eigenlijk voor dinsdag schoon moet hebben. Heb de stomerijen hier in de omgeving afgebeld maar het snelste wat ze voor me kunnen doen is 1 week wachttijd. Heb ik niets aan.





Iemand ervaring met het zelf reinigen van een korset?!



:-*

Ik neem aan dat het korset alleen even opgefrist moet worden ?



Dan kun je het even spoelen met een scheutje azijn in koud water. Gewoon in een emmer of in de wasbak. Even naspoelen en voorzichtig uitknijpen en als je er baleinen in hebt zitten en het niet droog genoeg krijgt, het in de badkamer laten drogen, liefst plat op de vloer van bad of douche.

Er zitten twee kleine vlekjes in, geen idee wat het is, zal wel van het feest komen 8), omdat mn korset amandelkleurig is, valt het ontzettend op! Die moeten eruit… hoe zal ik dat aanpakken dan?!



Sowieso is de tip om em op te frissen al heel top!
:thumbup:

ik zou hem even een nachtje in een fijnwasmiddel laten weken… en dan heel goed uitspoelen en uithangen… dan is hij binnen een dag wel droog!

Heb mijn trouwjurk toen zelf in bad gewassen. Inderdaad met fijnwasmiddel. Even in laten trekken en daarna goed uitspoelen en ophangen. Is bij mij erg goed gelukt moet is zeggen.

Succes!!

Aaah jullie zijn fantastisch!! Ik ga een fijnwasmiddel halen en hopen dat het goed komt!

Je kan de vlekjes even inwrijven met Shout en dat een kwartiertje laten inweken.

Daarna in de wasmachine op een wolwasprogramma met maximaal 900 toeren en een heeeeeeel klein beetje Robijn Color erbij, misschien met een pietsie wasverzachter erbij.



Gewoon laten drogen op de verwarming zou ik zeggen.

Even mn hulptroepen laten weten dat ik em schoon heb gekregen en nog altijd net zo mooi uit ziet als op mn trouwdag…



bedankt voor jullie suggesties!