Hallo,
Ik heb mijn wasmachine nog geen jaar. En nu is er aan de binnenkant, dus in de trommel, 1 van de 3 wasverdelers/schub afgebroken :evil: .
Reden onbekend.
Gebeld naar de leverancier, en die deden moeilijk. De plastic onderdelen zouden niet onder de garantie vallen :? ??
Heeft iemand ervaring met dit mankement en hoe kwam deze schade?
groetjes Claudia
Als je machine nog geen jaar oud is zou ik zeggen dat je garantie MOET hebben (kan me voorstellen dat als je garantie bijkoopt plastic onderdelen er niet onder vallen). Maar binnen een jaar mag er gewoon niks stuk gaan. Wat voor merk is het?
Hoi,
Indesit.
groetjes Claudia
ps Ik ben ook van mening dat de wasmachine geen enkel gebrek mag vertonen na nog geen jaar.
Op CONSUWIJZER vind je wat informatie over wat je kan doen in dit soort gevallen.
M.i. mogen dit soort gebreken niet voorkomen bij normaal gebruik :naughty: en al helemaal niet na zo’n korte periode.
thx :-*
dan dan zit je behoorlijk indesh#t dat zegt wel genoeg denk ik
ik heb een wasmachine van 1,5 jaar oud met een ander probleem weg gegooid omdat ik niks kon met garantie of hun deden zo moeilijk dat ik gekozen heb hem weg te gooien en een ander merk te kopen
@Claud77 wrote:
Hallo,
Ik heb mijn wasmachine nog geen jaar. En nu is er aan de binnenkant, dus in de trommel, 1 van de 3 wasverdelers/schub afgebroken :evil: .
Reden onbekend.
Gebeld naar de leverancier, en die deden moeilijk. De plastic onderdelen zouden niet onder de garantie vallen :? ??
Heeft iemand ervaring met dit mankement en hoe kwam deze schade?
groetjes Claudia
Hier hetzelfde probleem. Inmiddels zijn ze alle drie al kapot geweest en hebben we steeds nieuwe moeten bestellen. Ook die bleven kapot gaan. Nu zijn er 2 blijven zitten en is er weer 1 kapot maar daar kan ook geen nieuwe meer op omdat die pinnen krom zijn. Ook was onze wasmachine net 1,5 jaar toen het gebeurde :roll: En ook wij vielen niet onder de garantie omdat het een plastic onderdeel is. Mooi -piep-
Hoe de schade kwam? Geen idee. Ik doe de machine nooit helemaal vol. Stop er ook niks geks in.
@Claud77 wrote:
Hoi,
Indesit.
groetjes Claudia
ps Ik ben ook van mening dat de wasmachine geen enkel gebrek mag vertonen na nog geen jaar.
Lees net verder, bij ons is het ook de Indesit. :roll:
onze wasmachine is pas kapot gegaan ook een indesit maar die was bijna 8 jaar oud en heb er altijd plezier van gehad.
mij zegt dat merk niet alles hoor maar in de winkel zeiden ze wel dat ik geluk had gehad want de meeste wasmachine’s gaan maar 5 jaar mee (vind ik zelf onzin)
de duurdere natuurlijk langer he haha.
maar goed we hebben nu dus pas een nieuwe een samsung dus afwachten hoe lang die mee gaat was niet duur deze net zo duur als een indesit dus.
maar ik vind met een jaar dat die niet kapot mag gaan neem aan dat je 2 jaar garantie heb van de winkel zelf of niet?
is dat 1 jaar?
misschien even google op het merk en type misschien komt het vaker voor?
en wat er dan gedaan word bijv.?
vind wel heel erg kort en kost het duur laten maken?
of kan je dat niet laten maken?
Indesit gaf als reden aan, dat het mogelijk kapot is gegaan door een speldje of muntje. Ik geloof er niks van.
Chelleke, moest jij de kosten zelf betalen? Hoe duur was het.
Ik ben in elk geval van plan niets te betalen, zijn ze nu betoeterd :silenced:
De garantie van BCC is 2 jaar.
Chelleke,
Bij jouw viel de schade niet onder de garantie, hoe heb jij dit verder aangepakt? Jouw machine was ook maar 1,5 jaar oud.
gr Claudia
dan zou BCC moeten betalen lijk me?
maar goed ik heb geen idee moet je weer de kleine letters lezen ben ik bang.
als je geen speld of munt terug gevonden heb lijk me dat idd. niet waar.
en dan nog heb zo vaak geld in de wasmachine gehad in die 8 jaar.
hoop dat je netjes en terecht geholpen word en dit niet al te lang gaat duren.
hoi mariska,
Idd mij lijkt het ook dat BCC de schade moet betalen.
En ik heb in vorige machines ook geld en zelfs speldjes gehad, nooit erg geweest. Gingen echt niet kapot.
Je hoort het nog wel.
gr Claudia
De monteur is geweest.
Hij zei eerlijk dat de Indesit machines, goedkope, slechtere spullen in hun machines hebben verwerkt.
Dat daardoor dus dingen sneller stuk gaan.
Het is nu kosteloos gemaakt. Hij heeft ze gelijk alle 3 vervangen.
De machine is dus weer gemaakt, kijken voor hoe lang.
@Claud77 wrote:
De monteur is geweest.
Hij zei eerlijk dat de Indesit machines, goedkope, slechtere spullen in hun machines hebben verwerkt.
wat fijn zeg dat die gemaakt is en al zo snel

tja ik heb er bijna 8 jaar mee gedaan met een indesit dus misschien had ik dan geluk of niet maar jullie kunnen weer vooruit voorlopig.
kan je vast sparen voor een andere haha
Ja idd. Ik hou er maar vast rekening mee
@Claud77 wrote:
De monteur is geweest.
:thumbup: :thumbup:
@Claud77 wrote:
Hebben het zelf betaald. Als we iemand langs wilde laten komen van de fabriek dan ging hij kijken of we recht hadden op garantie, maar de kans was klein omdat het plastic was en dan moesten we alle kosten van het rijden en die man zelf betalen. Dus hebben we zelf die dingen maar steeds gekocht. Ze zijn bijna €7,- per stuk. We hebben er nu in totaal 5 gekocht.
@Chelleke wrote:
@Claud77 wrote:De monteur is geweest.
:thumbup: :thumbup:
@Claud77 wrote:
Hebben het zelf betaald. Als we iemand langs wilde laten komen van de fabriek dan ging hij kijken of we recht hadden op garantie, maar de kans was klein omdat het plastic was en dan moesten we alle kosten van het rijden en die man zelf betalen. Dus hebben we zelf die dingen maar steeds gekocht. Ze zijn bijna €7,- per stuk. We hebben er nu in totaal 5 gekocht.
dat kost je de kop ook niet dan maar kon je het er ook zelf inzetten dan?
ik ken die dingen niet?
Hier heb ik een monteur gevonden die geen voorrijkosten rekenen dus dat scheelt al weer kosten als je toch een monteur nodig heb dan het liefs alleen betalen wat ze bezig zijn.
Ja, Rob heeft ze er zelf ingezet. Maar we missen er nu 1 omdat er daar geen nieuwe meer kan omdat die pinnen verbogen zijn. Kost ons ind de kop niet maar zonde vind ik het wel en als je moet blijven kopen loopt het vanzelf op. We hebben hier zo’n onderdelenbedrijf in uden.
@Chelleke wrote:
Ja, Rob heeft ze er zelf ingezet. Maar we missen er nu 1 omdat er daar geen nieuwe meer kan omdat die pinnen verbogen zijn. Kost ons ind de kop niet maar zonde vind ik het wel en als je moet blijven kopen loopt het vanzelf op. We hebben hier zo’n onderdelenbedrijf in uden.
Ja als je het moet blijven kopen dat is het wel erg duur ja.
hier zit ook een onderdelen winkel waar je veel dingen kan kopen.