Hallo meiden,
ik wil graag een fleece vest wassen, maar ik weet niet of dit vest gecentrifugeerd mag worden, of wat daar het wassymbool voor is.
Ik kan wel op de machine het aantal touren instellen, maar ik weet dus niet of dat mag.
Weet iemand wat het wassymbool is voor wel of niet centrifugeren??
Mijn dank ik groot
volgens mij is daar geen wassymbool voor…
als je in google wassymbool ingeeft, kun je wel uitzoeken wat de tekens betekenen die in je vest staan…zou het zelf op laag toerentaal doen, en dan lekker uithangen…
Een vierkant met een rondje erin is het wassymbool voor drogen.
Met 1 stip erin; lage temperatuur,
met 2 stippen, hoge temperatuur mogelijk.
Een vierkant met cirkel erin en een kruis erdoor is het symbool dat een kledingstuk niet in de droger gedroogd mag worden en een leeg vierkant betekent natuurlijk laten drogen.
@Maxime wrote:
Een vierkant met een rondje erin is het wassymbool voor drogen.
Met 1 stip erin; lage temperatuur,
met 2 stippen, hoge temperatuur mogelijk.
Een vierkant met cirkel erin en een kruis erdoor is het symbool dat een kledingstuk niet in de droger gedroogd mag worden en een leeg vierkant betekent natuurlijk laten drogen.
Maar het ging toch gewoon om centrifugeren? Of wel echt om de droger?
Hier gaan fleece dingen gewoon in de wasmachine tm de centrifuge gang. Dingen die een apart programma nodig hebben… die hebben op onze machine automatisch een aangepast toerental voor het centrifugeren.
Wanneer je bij google wassymbolen intikt, krijg je een scherm met afbeeldingen met alle bestaande wassymbolen :thumbup:
Ik laat fleece vesten enz altijd gewoon op 1600 toeren centrifugeren, dan komen ze bijna droog uit mijn wasmachine…
Ik bedoel inderdaad gewoon het centrifugeren bij het wasprogramma, niet de droger.
Maar in iedergeval bedankt! Ik laat het wel gewoon centrifugeren op 400 touren…
Waarom op 400 toeren? Fleece mag je gewoon centrifugeren? Staat er in het etiket dat je op de hand moet wassen bijvoorbeeld? Want dan kan ik me voorstellen dat je niet centrifugeerd ?
volgens mij mag dat wel gewoon…
Yep, fleece kan gewoon gecentrifugeerd worden hoor.
Ideaal juist, is het zowat droog als het uit de machine komt.
Fleece wordt gemaakt van PETflessen. Die kunnen wel tegen 1600 toeren hoor.
ik gooi fleece gewoon in de wasmachine en laat die gewoon het hele programma meedraaien… ook het centrifuceren…
nooit over nagedacht :think:
gooi ook alles in de droger trouwens…
maar goed dat ben ik he :mrgreen:
Er is geen symbool voor centrifugeren. Als het niet mag of alleen op een lag toerental dan staat het er letterlijk in geschreven. Gewoon doen dus.