Wassen jullie je kindjes nog op het aankleedkussen, of in bad ?
Ik was mijn dochter nog steeds op het aankleedkussen, heb het idee dat ik haar dan beter kan wassen dan in bad zelf.
Na het wassen op het aankleedkussen gaat ze uiteraard in bad.
Hoe doen jullie het ?
En hoevaak doen jullie je kindjes in bad/douche ?
Mijn dochter gaat om de dag in bad, als ik haar elke dag in bad doe krijgt ze een ontzettend droog huidje.
mijn dochter zat met 6 maand in bad en zo badring. En sindsdien was ik haar ook altijd zittend in bad. SOms de billen extra voor… amar nu ook niet mee! ze is altijd picobello schoon als ze eruit komt!
Met Nikkie heb ik dat heel erg lang zo gedaan. Ik vulde dan de tummy tub met wat water en dat zette ik in haar kamer naast de commode. En dan waste ik haar op het aankleedkussen. Volgens mij heb ik dat iig twee jaar zo gedaan.
Mara was ik ook zo, alleen doe ik dan beneden in de huiskamer. Want ik heb nu ook een peuter die ik in de gaten moet houden :mrgreen: en zo gaat dat tegelijk .
En in bad gaat Mara sowieso bijna niet vanwege een gevoelige huid. En met Nikkie douche ik tegenwoordig tegelijk :thumbup:.
Ik heb geen een van beide kinderen eerst gewassen op het aankleedkussen… Erg vies zijn ze immers niet als baby…
Dus ik kleedde ze uit op het aankleedkussen, poepbroek verschoonde ik dan op de normale manier(dus met doekjes)en dan hop het badje in(waar zeepvrije wasgel/badmelk/badolie in zat… Ff lekker poedelen en klaar… altijd schoon!
Nu hij nog niet kan zitten altijd op het aankleedkussen. Helemaal van top tot teen in het Zwitsal wasschuim :inlove: en dan de tummy of het bad in, en dan spoelt alles er weer af. Ik vind baby’s niet echt vies, maar ik ruik vaak best snel poep en spuug enzo aan baby’s, en dat vind ik niet fijn als het om mijn eigen kindje gaat.
Ik denk dat als hij kan zitten ik hem sneller in het grote bad zet in het badstoeltje, en hem dan gewoon zo was.
Hier word hij in bad gewassen, maar ook soms op de commode 'sochtends, bijv als het warm in zijn kamer is en hij dus klam is
Hier eigenlijk beide. Ivm eczeem gaan ze niet vaak in bad. Vaak haal ik effe een lappie over de billen, gezichtje en handjes. En soms was ik alles even op het aankleedkussen.
Een van de twee ligt niet stil, dus is het een uitdaging om hem te wassen. In bad zetten is met hem weer handiger
De oudste was ik ook wel eens ‘gewoon zo’, maar meestal stapt ze bij mij onder de douche :inlove:
Oh…maar met wassen bedoelde ik ook een natte washand met alleen maar water om haar gezicht, handjes en billen. Meer doe ik niet. Hooguit stop ik heel af en toe een klein beetje badolie van Neutral in het water. En daarna smeer ik haar in van top tot teen met Vaseline Lanette, omdat ze een eczeemachtige huid heeft .
Ik heb beiden nog nooit op het aankleedkussen gewassen.
Hier gaan ze ieder dag na het eten in bad of onder de douche
(in het weekend) daar was ik ze dan lekker met een washand met
zeep/badschuim.
Lucas nog steeds op het aankleedkussen en hij gaat om de dag.
Samen met Robin gaat hij dan in bad, zodra Lucas eruit gaat en weer op het aankleedkussen word afgedroogd dan zetten we de douche aan en word Robin gewassen en afgespoeld.
We hebben een vrij grote (lange) wastafel en manlief heeft een mooie plank gemaakt met handvaten en ‘pootjes’ die we dan over de wasbak heen kunnen zetten. Daar leggen we het kussen op.
Hier ook wassen op het aankleedkussen en dan in bad. Voor mijn eigen idee vind ik dat iets frisser (slaat denk ik nergens op, maar ja).
Als ie mee gaat onder de douche, was ik hem trouwens niet van te voren en komt ie er ook echt wel schoon uit
Toen hij nog klein was had hij erg last van krampjes en ging hij in de avond voor het slapen gaan in het babybadje. Nu hij wat groter is en zelf kan zitten gaat hij elke dag met ons mee in het grote bad. Of alleen in het grote bad in een laagje water. Hij vindt water gewoon geweldig dus daarom eigenlijk elke dag. Smorgens even een washandje over zijn bol en billen.
Totdat Lissa kon zitten hebben we haar op het aankleedkussen gewassen. Daarna lekker in bad en daar ook wassen. En dan iedere donderdag en zondag i.v.m. een eczeemhuid. Dat is nu ook zo goed als over en aangezien ze het zandbakkentijdperk is binnengestapt, gaat ze iedere dag even in bad/douche.
lekker in het badje hoor (allebei gaan ze daar nog in)
en 's ochtends even een washandje over gezichtje en onderkantje… klaar
dave bij de wastafel… een washandje over gezichtje en onderkantje