Wasprobleempje

Hoe krijg ik het toch voor elkaar dat steeds de leuke shirtjes zo kort worden! Ik was op 30 graden, centrifugeer op 1000 toeren en nog worden ze kort! Ziet er niet uit, krijg je zo’n vierkant shirt van… :?

Wie o wie heeft er een tip??

Bij mij worden ze altijd scheef, dus ik kan je helaas niet helpen.

Zonde he… Maar ik ben ook niet de enige met dit probleem… Ik heb een leuk shirtje via mp gekocht, 1 keer gewassen door de verkoper en die is dus ook aan de korte kant… :? Wel handig als je een klein kindje hebt die wat steviger is, dan valt t niet zo op! :mrgreen:

ik weet niet van welk merk die shirts zijn ?

Als ik iets bij de wibra of hans textiel koop kan ik er donder opzeggen dat de shirtjes krimpen, breed worden of dat die naden ineens scheef zijn ( ken je dat ? dat je dus het shirt niet meer recht gestreken krijgt )

Hier dus geen goedkope shirtjes meer.

Allemaal van Lief… Het blijft altijd heeel mooi maar kort… :? Toevallig is dit shirtje voor Noëlle ook van Lief… de andere 2 shirtjes waren van Nout ook zo kort geworden. Kan toch niet dat het aan het merk ligt? Tis zo’n duur merk…

ik heb hier verschilldende merken en gebruikt bij heel veel… zowel duur als goedkoop…

raar… ik heb ook shirts van lief, die gaan gewoon op 60 graden EN in de droger…

misschien ligt het aan je wasmiddel ofzo ? ik weet het ook niet , wel balen want die shirts zijn niet goedkoop :?

Zonde is het hé, maar ligt echt niet aan jou manier van wassen hoor, het ligt echt aan de shirtjes.

Heb 2e hands eentje van lief gekregen, maar die was ook zo wijd, geen gezicht.

Hier blijft Noppies heel mooi en Imps en Elfs, dat zijn ook de enige die ik koop via mp.

wat raar zeg, ik heb daar behalve idd met hele goedkope kleding nooit last van. Ook hema en h&m shirts gooi ik rustig in de droger als ik veel was heb liggen.

het wasmiddel kan ook het probleem zijn…

dreft staat er bijvoorbeeld om bekend dat je er beter geen spullen met wat lucra of stretch in kan wassen.

Dan lubberen ze uit.

Hier was ik alles op 40 a 60 graden en op hema shirtjes na word niks te kort… prop mijn machine vol en centrifugeer op 1600 toeren waarnaa 70% de droger ingaat…

Dus zo heeeel voorzichtig spring ik er toch niet mee om :shifty:

wij gebruiken neutral wasmiddel… hiervan verwacht je toch niet dat het de vorm veranderd.

maar inderdaad mijn dochter heeft een lief shirt mt 104 (ze heeft zelf 98) en het is heeeeeel wijd en kort (1x gewassen… :roll: )

Wij doen Lief zo min mogelijk in de droger en dat scheelt echt veel. Helemaal met de eerste keren wassen zo op laten drogen.

Verder geen tips.

vreemd zeg, ik heb er eignelijk nooit last van :think:

Wij gebruikenn wel heel weinig de droger, zou het misschien daar aan liggen?

hier ook geen last en koop alles budget

Aan het wasmiddel kan het ook niet liggen lijkt mij, ik gebruik van alles en nog wat… Ben niet merkgebonden.

Maar het is erg jammer van die shirtjes! Ze kunnen ze allemaal niet meer aan… :cry: Maar niet meer kopen… :roll:

Ik gebruik alleen mijn droger voor beddengoed en eventueel de handdoeken als ik geen droogrekruimte meer heb. Voor de rest gaat hier niets de droger in, daar zou het evt nog weleens van kunnen krimpen…

Komt me bekend voor, ik heb ook een aantal vierkante Lief!shirtjes :roll:

Ik was trouwens op 30 graden (40 als het heul erg is 8) ), centrifuge op 800 toeren en niks in de droger…

hier eigenlijk geen last van… alleen bij de pyjama’s van de prenatal en de paar shirts van de Zeeman die we in huis hebben zijn na 1 kind ook vierkant (en gaan dan dus weg).

Alles (qua kleding) gaat op 30 max 40 graden in de wachmachine met Ariel vloeibaar over het algemeen en niks in de droger (want die hebben we niet :lol: ).