wasmiddel

ik heb altijd naar volle tevredenheid ariel gebruikt,maar het is net alsof het verandert is of zo? :think: ik vind het echt niet meer schoon wassen.



vlekken die ik er voorheen moeiteloos uit kreeg zijn er nu niet meer uit te krijgen zoals bv worteltjes, saus,stoepkrijt :thumbdown:

zelfs niet als ik dat speciale vlekkenspul van de ariel er bij gebruik :thumbdown:



eerst had je dat vlekkenspul ook niet nodig want was gewoon schoon,maar de laatste tijd heb ik zwaar mijn twijvels of de samenstelling van ariel niet verandert is…



ben ik hierin de enige of niet? :think:



wat voor merk wasmiddel gebruiken jullie en haalt die wel alle vlekken eruit?

ik wil graag overstappen naar een ander soort ,maar welke is goed?

volgens de consumentenbond (of was het kassa?) wassen de wasmiddelen van Aldi en Lidl het beste. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Hier ook Ariel, poeder, voor de witte en gekleurde was. Maar die voor de witte was lijkt een beetje anders :think: Valt me vooral op in de geur van de was, ruikt helemaal niet fris. En de slabben met banaan erop worden niet 100% schoon in 1x wassen.

Hier ook altijd Ariël en geen problemen. Het kan ook aan je wasmachine liggen. Bij mijn oude werd het ook nooit schoon, tot ik er achter kwam dat het water niet meer goed warm werd. We hebben toen een nieuwe gekocht en het probleem was opgelost.

mijn wasmachine is net 2 jaar oud ,dus ik denk dat die het probleem niet mag geven.heb een miele of toch wel :think: ja hoe kom ik er achter of het water wel of niet goed warm is

Ik heb een tijd vloeibare wasmiddel van de Aldi gebruikt, maar ik vond die niet fris ruiken. Heb nu een super pak poeder wasmiddel gekocht, van de Aldi, en die ruikt nog wel lekker. Voor de gekleurde was gebruik ik sinds kort Ariël en dat wast prima schoon. Verder gebruik ik ook nog Omo en die vind ik toch het beste schoon maken.

Ik heb alles van Robijn en nergens geen moeite mee.

Ik heb witte reus poeder :thumbup:

@merel33 wrote:

mijn wasmachine is net 2 jaar oud ,dus ik denk dat die het probleem niet mag geven.heb een miele of toch wel :think: ja hoe kom ik er achter of het water wel of niet goed warm is


Wij hebben ook een Miele en ook 2 jaar oud :wink:



Af en toe een was op 90 graden doen of een hete was zonder was erin en met soda. Ik heb het ook nog niet geprobeerd hoor, maar ze zeggen dat dat mss kan helpen.

En dan…al zou je machine niet meer goed warm worden, Ariel adverteert toch met: Arrrrriel, ook voor op lagerrre temperrraturrren…Brrrrriljant schoon…

Je zou het van een Miele niet verwachten dat hij na 2 jaar niet meer goed verwarmd, dus de kans is denk ik klein dat dat het is. Toen mijn was niet schoon werd, dacht ik op den duur wel van: goh de was voelt niet meer warm als ik het uit de machine haal, ook niet als het 60 graden is geweest. Dus als je was er nog gewoon warm uit komt, is er niets aan de hand.

pumba… was komt niet warm uit een wasmachine. Er wordt met koud water gespoeld :wink:



Je kan tijdens het wassen (dus niet spoelen of wasverzachten) eens aan het raampje voelen, is behoorlijk warm bij 60 graden. Wel even wachten, water moet kans krijgen op te warmen.

@dietske wrote:

pumba… was komt niet warm uit een wasmachine. Er wordt met koud water gespoeld :wink:



Je kan tijdens het wassen (dus niet spoelen of wasverzachten) eens aan het raampje voelen, is behoorlijk warm bij 60 graden. Wel even wachten, water moet kans krijgen op te warmen.




mijn was voelt echt nog wel warm aan hoor! vooral van 60 en hoger. bij 40 voel ik et niet, moet je natuurlijk wel de was er direct uithalen

ariël vloeibaar





wij hadden ook dat de was niet meer schoon en frisruikend eruit kwam… we hebben toen de wasmachine helemaal schoongemaakt… zeepresten enzo verwijderd, nu wast hij weer een stuk beter :thumbup:

Ja wasmiddel voor witte was van de lidl en gekleurde was van de aldi. Die zijn als schoonste uit de test gekomen. Ik kom weinig bij de aldi dus we wassen hier met lidlwasmiddel en bijna alle vlekken gaan er uit, zelfs opgedroogd bloed wil er nog uit.

Ja dat op lage temperatuur wassen zorgt er voor dat er minder water verwarmt moet worden waardoor je het milieu minder belast. Nadeel is alleen dat dingen als kalk niet uit je machine gaan, vuil overal blijft plakken, bacteriën pas op 60 graden dood gaan en bij alleen op lage temperaturen wassen er voor zorgt dat je elke vier jaar een nieuwe wasmachine nodig hebt. En ik twijfel ten zeerste of al die extra wasmachines nou wel zo goed voor het milieu is, die dingen moeten gemaakt worden, vervoerd worden, weer naar de stort gebracht worden, hergebruikt worden, dus zo goed is dat niet.



Wasmachinemonteur zei afgelopen woensdag nog tegen me dat een keer per week een was op 90 of 95 graden nog het beste is voor je machine en de leidingen en geheid dat elke bacterie dood is. Hier gaan de vaatdoeken/poetsdoeken en dan aangevuld met handdoeken en washanden tot de machine vol genoeg is minstens een keer per week op de kookwas.