Wasmachine

Sjugt…ff klagen hoor, is het een kwaal dat je wasmachine het niet meer doet in een zwangerschap. In de zwangerschap met Roos ( rond deze termijn ) is onze wasmachine er mee gekapt en hebben we een nieuwe gekocht.



Nu sinds vanmorgen doet deze wasmachine ook vreemd, hij begint met draaien en water pompen, draait een aantal keren en springt dan naar einde met gevolg dat de deur niet open wil.

Alleen op spoelen gezet en toen wilde de deur wel open maar met resultaat zeiknatte was. Opnieuw aangezet, dit keer zonder was, zelfde probleem.

Nu heb ik em op spoelen en centrifugeren gezet en nu draait ie alweer 10 minuten.



Iemand enig idee wat dit euvel kan zijn?



Alvast bedankt!

Geen verstand van wasmachines maar… wat vervelend zeg!!!

Alsof hij het er om doet…



Of ben je nu alle kleertjes e.d aan het wassen dat ie een beetje oververhit raakt ofzo?!

Haha nee, al heeft ie het weekend wel overuren gedraaid want de nesteldrang is wel toegeslagen.

:? ik mag toch hopen van niet…



Anders ben ik zwanger en dat is niet de bedoeling, hier doet ie ook maf sinds gisteren! :? :lol:

@mamy wrote:

:? ik mag toch hopen van niet…



Anders ben ik zwanger en dat is niet de bedoeling, hier doet ie ook maf sinds gisteren! :? :lol:




Oeps, haha maar tis allemaal wel erg toevallig.



Lijkt erop dat spoelen en centrifugeren hier goed gaat, althans hij draait nog steeds…



Sjugt, ik wilde nog zo lekker ff slapen… :frowning:

Onderaan je wasmachine zit een klepje… Dat klepje kun je openmaken (met een mes even openwippen… :mrgreen: )



Dan zit er een plastic knop… deze kun je open draaien…



maar niet voor je:



Een lage bak onder die knop hebt gezet… een zooi handoeken klaar hebt liggen… en een emmer…



Okee… Nu draai je die knop open… Misschien lukt dat niet… zoek even een waterpomptang… dan kun je meer kracht zetten bij het opendraaien…



draai de dop er niet helemaal af… want als er veel water uitkomt en je bak die je eronder gezethebt vol is…is het wel fijn ls je de knop snel even diht kan draaien zodat je die bak leeg kan gooien in de emmer die je klaar had gezet…



Nou… als het water eruit laten lopen… niet te enthousiast…zit, als er veel water in je machine zit…een behoorlijke druk achter…



en de bedoeling is natuurlijk om zo min mogelijk handdoeken nat te maken… :wink:



Meestal zit er, als je met je hand in dat gat voel, troep of een sokje oid… kan ook een muntje zijn…of een haarspeldje…beugel van een bh… ik noem maar wat…



dat moet eruit want daardoor kan je wasmachine niet afpompen en blijft er water in je machine staan waardoor je de was met de hand kunt gaan doen…



De knop wel weer HEEL goed vastdraaien…en kijken wat de machine nu doet…



Doet 'ie 't… fijn. Doet 'ie 't niet… dan weet ik het ook niet… (misschien met je dan resetten…)



Succes!!!

Kan ik strakkies idd proberen maar hij pompt het water wel weg, de trommel was net leeg na het spoelen, is nu aan het centrifugeren, ff kijken hoe dit uitpakt.

Nou spoelen en centrifugeren doet dus prima, net weer de wasmachine aangezet en hij stopt weer.



Zou het met het verwarmingselement te maken hebben ofzo, dat zodra die moet verwarmen er mee stopt?

Hmm… of je klok is in de war… Effe bellen met een witgoed leverancier?

Yep al een beun gebeld, alleen heeft hij gegevens nodig die in de deur van de wasmachine staan dus moet ff wachten totdat de deur open wil.

Straks nog ff de tips van Miekske proberen en anders komt de monteur morgen tussen 13:00 en 16:00 uur. Dan maar hopen dat het een kleinigheid is. :pray:

Klepje schoongemaakt, kwam niet heel veel troep uit, een klein stokje en een 5 eurocent munt. Hij staat nu op afpompen omdat je daarna 2 liter water in het wasmiddelbakje moet doen, en dan ga ik het nogmaals proberen. :pray: :pray:

Needus, afpompen doet ie ook niet…



Edit: na een 2de keer dus wel, dus nu draait ie op 30 graden :pray:

En? Doet ie 't weer?

Nope volgens de helpdesk is er lekkage in de wasmachine dus morgen komt de monteur kijken.

Ik wil nog niet te hard schreeuwen maar ik heb dat ding van zijn kant gehaald en een beetje gekanteld, wilde niet ver aangezien de slang vast zit aan de kraan en ik geen zin had die los te koppelen, kwam dus nog best wel wat water uit. Momenteel draait de wasmachine al 10 minuten :pray: :pray:

En ?? heeft hij hem Afgedraaid ??





:-* :-*

Hij is aan het centrifugeren dus ja hij doet het voor nu, zometeen ff een was erin kijken of ie het dan nog doet, heb de monteur maar afgebeld voor morgen haha.

fijn dat hij het weer doet :mrgreen: