Wasmachine vraagje?

Hallo,



Ik heb gisteren een was ingsetoken toen ik thuiskwam stond er op het display E20 of zoiets.

Blijkbaar pompt ze het water niet meer af.

Want toen ik de deur opendeed stond er nog heel wat water in de wasmachine.

Ik heb zo’n programma om af te pompen maar dit doet hij niet meer, ook centrifigureren (srry voor de fout) doet hij niet meer.

Hij maakt wel lawaai.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Misschien even in de handleiding kijken? daar zal vast wel staan wat je met bepaalde storingen moet doen.

Die van mij geeft wel eens E4 aan en dat houd in dat hij de was niet geod kan verdelen om te centrifugeren. Ik zet hem dan uit en laat hem nogmaals centrifugeren en dan is het vaak wel klaar…maar als dat bij jou al niet meer kan…misschien ff een monteur bellen en vragen? Of moet je daar ook al voor betalen tegenwoordig?

Klinkt als een kapotte pomp. Inderdaad even opzoeken wat die storing betekent en anders een monteur of een nieuwe machine?

Dat kan ik helaas niet betalen :frowning:

@Ibizagirlke wrote:

Dat kan ik helaas niet betalen :frowning:


Heb je al opgezocht wat die code is dan? Misschien valt het wel heel erg mee…

Probeer eens even dit:



Onder aan je wasmachine zit een klepje wat je met een euro of een mes open kan duwen… Achter dat klepje zit een dop die je open kunt draaien… Deze zit meestal erg vastgedraaid, dus laat je spierballen even werken of pak anders een tang waar je extra kracht mee kunt zetten…



Zet er wel een bak onder, want als je water niet wordt afgepompt, komt daar veel water uit… (en leg een handdoek klaar voor de noodgevallen…)

Zorg ook dat als er teveel water uitkomt dat je de dop er snel op kunt draaien, mijn tip is, draai niet ineens de hele dop eraf, maar doe dat geleidelijk zodat je tijd hebt om het water wat eruit komt, op te vangen…



Okee, als al het water weg is haal je de dop er helemaal af en voel je met je hand of er bv een haarspeldje of muntje inzit… Dat moet je er dan wel uithalen… Er zit ook als je wat verder voelt een draaiding waar ook nog wel eens wat in wil blijven hangen… Als je klaar bent, draaje je de dop er weer stevig op…Of je laat de wasmachine even apart pompen…(en daarna draai je die dop er weer stevig op!!)



Meestal, als je wasmachine niet wil pompen en afvoeren, zit er daar dus iets kleins wat het pompen en afvoeren tegen kan houden…



Probeer het en wie weet is het probleem verholpen…



Succes!

ik heb dat ook wel eens gehad, en dan zat er een sok van een van de kinderen(of een voetje van mij) in het pompfilter. Als het goed is zit er aan de voorkant van je wasmachine een klepje, waar een draaiknop achter zit… Let wel op, de wasmachine gaat leeglopen als je die knop opendraait!!! dus zorg voor voldoende dweilen, handdoeken of een platte bak die je er onder kunt zetten… Als je hem nu opendraait, kan het zijn dat de sok in het filter zit, of net voor het filter in de slang nog… moet je ff poeren…



als het zo is dat het een sok is, is het een kwestie van de sok verwijderen, filter terug dicht schroeven en de wasmachine opnieuw aanzetten … Zit er echt helemaal niks, zit er niks anders op dan een monteur te laten komen :wall:

Hahaha de proffessionele alleenstaande hulptroepen! :thumbup:



En nog tegelijkertijd ook!

Ik heb de handleiding gevonden en de code betekent

  • of er zit een knik ofzo in de slang
  • of de afvoerpomp zit verstopt gelijk jullie zeiden Miekske en MV2kids



    Ik ga het dadelijk eens proberen.

    Duimen jullie dat dit het probleem is want anders word het handwassen :mrgreen:



    Positief blijven denken :slight_smile:

hahaha miek… twee zielen… :stuck_out_tongue:



Sja ik heb het al vaker aan de hand gehad, bij mij was het steevast een van de kleinere sokken die de boosdoener was…



succes ibizagirlke

Leerzaam! :thumbup: Ik hoop dat het dit is. :pray:

Whoehahaha ik ben zo HAPPY!



Bedankt aan de tip voor men handleiding en bedankt aan de 2 alleenstaande dames die me geholpen hebben!

Er zat blijkbaar niks in maar was gewoon heel vuil en zat vol met water.

Maar … ze draait trg op volle toeren om te centrifigureren.



De moed was in men schoenen gezakt na de ruzie tss mijn ouders nu omdat zij me altijd helpen nu sta ik er echt helemaal alleen voor.

Dus ik ben zo blij dat ik het kokforum heb waar ik op jullie hulp en steun kan rekenen!



Nogmaals bedankt!!

:thumbup:



Je hebt die dop er wel weer goed opgedraaid hè!!!

zeepvet wil inderdaad ook nog wel eens de boosdoener zijn… dan loopt je molentje in de pomp vast… toppie dat ie weer draait…



en ach daar zijn we hier voor he, voor te helpen… wel niet persoonlijk, maar toch wel met tips en adviezen, of een virtuele schouder… :hug:

:thumbup:

he gelukkig, probleem verholpen dankzij de handy kokdames en hij doet het weer! :dance:

Ja ik denk dat het door het zeepvet kwam.



De dop heb ik idd goed vastgedraait trg.

Ik heb maar ineens heel de wasmachine proper gemaakt.