Ik kwam na een jaar :shock: mijn wasmachine te hebben gebruikt erachter dat ik ook een eco stand op mijn wasmachine heb zitten. :mrgreen:
Maar die eco stand duurt bij mij een stuk langer dan ik gewoon een bonte was draai.
Dus mijn vraag is of de eco stand bij jullie ook langer duurt, want lijkt mij dan niet echt eco als ie langer moet draaien :think: :roll:
Volgens mij is het bij mijn machine zo dat de eco stand minder water verbruikt.
Maar langer duren dan een gewone was klinkt idd niet erg eco :eh:
@romata wrote:
Ik kwam na een jaar :shock: mijn wasmachine te hebben gebruikt erachter dat ik ook een eco stand op mijn wasmachine heb zitten. :mrgreen:
Maar die eco stand duurt bij mij een stuk langer dan ik gewoon een bonte was draai.
Dus mijn vraag is of de eco stand bij jullie ook langer duurt, want lijkt mij dan niet echt eco als ie langer moet draaien :think: :roll:
Mijn ecostand duurt tussen de 32 en 42 minuten. Ligt aan hoeveel graden en hoeveel toeren ik kies. Volgens mij is het de bedoeling dat de ecostand korter duurt toch? :shifty:
dat lijkt mij ook.
Maar ik was gewoon hetzelfde verander de toeren en graden niet als ik hem over zet op eco, en toch duurt ie langer vind het vreemd.
In het boekje kan ik ook niets terug vinden daarover :think:
Eco doet er bij mij (1x geprobeerd) ook heel lang over, en ik weet ook niet op hoeveel graden hij dan wast. Ik denk dat ie er langer over doet, maar op een lage temperatuur, en dat is er eco aan dan :think:
@Sterre74 wrote:
Eco doet er bij mij (1x geprobeerd) ook heel lang over, en ik weet ook niet op hoeveel graden hij dan wast. Ik denk dat ie er langer over doet, maar op een lage temperatuur, en dat is er eco aan dan :think:Dat denk ik ook.
Een normaal wasje (40 graden) is bij mij 2 uur, maar meestel doe ik een snellere was (ook 40 graden) en die duurd 1 uur.
Ik dacht ook eens ik doe de eco stand. maar dan staat er in het display dat het een uurtje of 4 gaat duren :shock:
Ok, voor een wasje 's nachts (goedkope stroom), maar de meeste wassen doe ik in het weekend (ook goedkope stroom) en dan heb ik toch liever dat ik de was er na een uur weer uit kan halen.
En ik heb zo’n hekel aan 's nachts wassen.
- Dan MOET ik de volgende ochtend het niet vergeten en de was ophangen :?
- En ik ben veels te bang dat de buren ervan wakker worden, zeker nu ze binnenkort op zolder gaan slapen (zijn aan het verbouwen) en wetende dat de buurman ligt slaapt. :shifty:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Als ik hem op eco zet, dan wast ie niet minder warm kan hem dan gewoon instellen zoals gewoonlijk op wat ik wil.
Hier had ik een wasmachine die ook eco stand had en inderdaad hij deed er wel belachelijk veel langer over :eh:
Google:
U heeft een wasmachine met eco-knop of E-stand? U gebruikt deze zelden of nooit? Met de eco-knop of E-stand daalt de temperatuur van de wasbeurt, maar duurt deze langer. Ideaal voor niet te vuile witte was. Gebruik voortaan deze mogelijkheid van de wasmachine.
@Karin2 wrote:
Google:
U heeft een wasmachine met eco-knop of E-stand? U gebruikt deze zelden of nooit? Met de eco-knop of E-stand daalt de temperatuur van de wasbeurt, maar duurt deze langer. Ideaal voor niet te vuile witte was. Gebruik voortaan deze mogelijkheid van de wasmachine.
Wat vreemd, ik heb alleen 60 eco stand, zo staat het er letterlik, mijn enige mogelijkheid om op de ecostand te zetten. En idd, duurt veel langer…
Ik heb een eco stand op mijn afwasmachine en die doet er volgens mij ook langer over dan de andere programma’s maar ik gebruik hem altijd maar - dacht zal wel ergens goed voor zijn.
Ik was en afwas overigens grotendeels na 23 uur savonds of in het weekend en heb meestal niet zo door of het nu lang duurt of niet want dan slaap ik.
bij ons duurt de eco stand 10 minuten langer vind ook erg vreemd… klinkt niet erg eco :shifty:
bij de vaatwasmachine is het ook zo, het snellere programma moet de vw snel water opwarmen en kost meer energie dan het langere programma omdat hij meer tijd heeft op te warmen. Dus dat dat bij een wasmachine ook zo is lijkt mij dan logisch
Mijn wasmachine werkt zo:
witte was 90 graden normaal programma duurt even lang als eco was 60 graden normaal bevuild.
Kies ik eco was 60 graden sterk vervuild dan duurt ie 15 minuten langer, maar volgens de gebruiksaanwijzing zou ik deze laatste wel moeten kiezen om het zelfde resultaat te halen als witte was 90 graden normaal programma.
heb alleen op de vaatwasser een eco stand en dan duurt het idd langer maar blijkbaar is het toch minder verbruik dus als ik de tijd heb gebruik ik het wel gewoon.
Met de wasdroger duurt de eco-stand ook langer. Maar uiteindelijk gebruikt hij dan minder stroom en is dus beter voor het milieu en mijn jaarafrekening!