Wasmachine stinkt

Is ie nou kapot of niet? Hij gaat vooral stinken als je m aanzet en hij begint met spoelen(echt een hel vieze lucht,lijkt wel rioleringslucht

:sick: )

Heb het bakje al schoongemaakt en ook onderin de wasmachine(ad voorkant zit een klepje).Iemand??

keer met bleek wassen op 90 zonder kleding of wat dan ook er in



gewoon bleek in het zeep bakje en wassen maar dan zet ik ook alle opties intensief wassen voorwas enz enz enz aan



wie weet word het dan wat minder

bleek? As in die gele fles? En de was die ik daarna draai komt er dan niet gebleekt uit? :wink:

ja dat doe ik wel gele fles met rode dop



en ik heb daarna eerst een was gedaan waar ik het niet zo erg zou vinden als dat gebeurde onze handdoeken bv zijn toch allemaal wit als die nog witter zouden worden vond ik geen ramp

Was norrmaal gesproken altijd op 30 a 40 graden. Eens in de zoveeltijd laat ik het wasmachine een draaien op de hoogste stand met een vaatwastablet (dit advies kregen wij van een man die wasmachine’s repareert) Schijnt erg goed te zijn voor je wasmachine, en zo voorkom je ook nare luchtjes.

Wij draaien eens in de zoveeltijd een lege trommel ook op 90 graden maar dan met schoonmaakazijn. Werkt hier super!

Wij maken ook regelmatig even die ring schoon. Daar blijft wel eens water in achter met wat viezigheid. Daarna goed drogen en een 95 graden actie met azijn zonder was.

Een keer leeg laten draaien op de hoogste temperatuur met kopje soda doet ook al wonderen, is ook goed voor je afvoer te reinigen.

@ingemamavan2 wrote:

keer met bleek wassen op 90 zonder kleding of wat dan ook er in



gewoon bleek in het zeep bakje en wassen maar dan zet ik ook alle opties intensief wassen voorwas enz enz enz aan



wie weet word het dan wat minder




Ga ik ook es doen :smiley: :thumbup: en dan de eerstvolgende was doe ik de witte shirts van vriendlief die wel íets witter zouden mogen worden :angel:



Is het risico op evt bleken weg na 1x wassen er na?

Ik gooi er eens in de zoveel tijd een fles azijn in, gewone azijn, daarna is hij weer lekker schoon en fris!

@Tigru wrote:

Wij draaien eens in de zoveeltijd een lege trommel ook op 90 graden maar dan met schoonmaakazijn. Werkt hier super!




Doe ik ook, werkt echt

@EstHe wrote:

@ingemamavan2 wrote:
keer met bleek wassen op 90 zonder kleding of wat dan ook er in



gewoon bleek in het zeep bakje en wassen maar dan zet ik ook alle opties intensief wassen voorwas enz enz enz aan



wie weet word het dan wat minder




Ga ik ook es doen :smiley: :thumbup: en dan de eerstvolgende was doe ik de witte shirts van vriendlief die wel íets witter zouden mogen worden :angel:



Is het risico op evt bleken weg na 1x wassen er na?




ik heb er nog geen problemen mee gehad en al best een aantal keer gedaan



voor deze machine had ik zelfs een machine met bleek vakje en programma …



maar voor mij eigen gevoel en mocht er toch wat zijn achter gebleven was ik de safe

Kan ook zijn dat je een ‘bijna’ verstopping van je afvoerleiding hebt. Zepen zijn vet, maar vooral wasverzachters. Brrrrr. Dus wat al gezegt is een 90 graden was met iets wat giga ontvet (vaatwastablet, azijn, soda) doet vaak wonderen. :thumbup: Bij voorkeur eens per maand overigens.

@Angela_Enana wrote:

Wij maken ook regelmatig even die ring schoon. Daar blijft wel eens water in achter met wat viezigheid.




Dit doe ik zelfs na iedere was. En ik laat altijd de deur en het laatje van de wasmiddelen open staan. Kan de boel zo goed mogelijk drogen.

Wij wassen maandelijks 90 graden met azijn of soda,

Ik was bijna wekelijks een was op 90 graden. Gewoon met vaatdoeken, dweiltjes , handdoeken, theedoeken, onderlakens e.d.

Verder idd de deur van de machine open laten staan als je hem niet gebruikt.

Snelle oplossing: inderdaad een kopje soda en dan op 90 graden.

Verder was ik wekelijks mijn handdoeken met waspoeder op 95 graden en sindsdien heb ik geen last meer van een stinkende machine.

Wasverzachter en vloeibaar wasmiddel hecht zich aan je machine, dat is wat je ruikt.

Had ik eerst ook een stinkende machine. Zoals Melanie ook zegt, sinds ik poederwasmiddel gebruik stinkt mijn machine niet meer.

Dank voor de reacties.Ga nu gelijk ff een lege was draaien op 90 graden met een vaatwasblokje! En dan toch maar overgaan op poeder?/

Je hoeft niet perse helemaal over op poeder. Ik heb bv voor gekleurd (vooral donker) vloeibaar omdat je dan een mooiere donkerder was houdt. Mijn witte daarentegen was ik met poeder. :thumbup: Niet te grote verpakkingen wasmiddel halen overigens. Mijn man kocht altijd van die giga pakken bij de Makro…tot ik hem uitlegde dat ook wasmiddel niet eeuwig meegaat. Het moet binnen een jaar op raken anders verminderd de waskracht.