Wasmachine over zijn toeren

Gisteren waren de kids aan het buiten spelen en dan spelen de papa’s en mama’s hier in de straat ook gezellig buiten (we zijn soms net tokkies :mrgreen: ). Het begon te regenen en Jim is met een buurjongetje even binnen gaan spelen. Dan gaat het altijd wel goed, jongetje is wel netjes, omdat het op zolder is vind ik het eigenlijk niet zo, maar ze kunnen niet altijd bij een ander binnen zitten natuurlijk. Ander buurjongetje kwam thuis en wilde ook spelen dus die vertrok ook naar boven, heb ik eigenlijk liever niet omdat het nogal een ettertje is, maar kan hem moeilijk als enige buiten laten staan als ie hoort dat de rest boven zit. Wij stonden voor onze deur. Jim slaapt op zolder en op zijn kamer hebben we een soort wand waarachter de wasmachine staat, die wand is afgesloten met een deur met schuiven die behoorlijk hoog zitten (ooghoogte voor mij). Dacht het kinderslot op de wasmachine gezet te hebben, maar dat is blijkbaar niet goed gegaan, want het heeft niet geholpen. De buurjongetjes hadden bedacht dat het wel leuk was om die deur open te maken, Jim doet het niet weet dat het niet mag, maar durft dan dus niet mij te roepen :roll: . Ene buurjongetje heeft met klim- en vliegwerk de deur opengemaakt, mijn wasmand stond er (die zet ik normaal weg, maar ze waren buiten dus vergeten) deksel stuk natuurlijk. Ander buurjongetje, de klier van het stel, heeft aan alle knoppen van de wasmachine gezeten en nou doet ie dus niks meer. Hij heeft hem in een programma weggedraaid ik denk tijdens centrifugeren want de was was niet drijfnat maar wel te nat voor dat programma. Het was een witte was dus machine helemaal vol en zwaar. Ik kon hem niet meer apart laten centrifugeren, uitgezet stekker er uit, daarna spoelprogramma geprobeerd, hij pakt water, maar na een paar minuten stopt ie. De trommel draait volgens mij niet meer. Water afpompen doet ie tot de laatste minuut daar blijft ie ook in hangen. Op de site van AEG kan ik behalve het schoonmaken van de pomp en dat soort dingen niks vinden… Stekker is er de hele nacht uitgeweest.



Iemand hier ervaring mee en nog tips voor me? Hub vindt dat ik tegen de kids niks meer kan zeggen omdat ik niet zeker weet dat zij het waren, maar Jim en Sem vertellen allebei hetzelfde verhaal dus dan ga ik er vanuit dat dat wel klopt. Ik heb ze gezegd dat ze met alles op Jim zijn kamer mogen spelen, maar verder overal af moesten blijven, niet op mijn kamer, mijn spullen etc. Ze zijn allebei 6,5 dus ik vond dat ze die verantwoordelijkheid wel aan konden, Jim kan het met nog geen 5 jaar ook. Die komen er dus even niet meer in nu.

Als het goed is moet je een wasmachine ook kunnen resetten.

Dat kan die van mij in ieder geval wel.

Even zoeken in je gebruiksaanwijzing, misschien dat iets uithaalt?

ik weet ook geen oplossing, maar snap wel dat je giga baalt. Succes!

mijn man wil graag even een PNC nummer weten, dus nummer van de wasmachine, staat aan de binnenkant in de wasmachine als je deur open doet.

en wat voor AEG is het.

hij wil wel ff naar een oplossing kijken

Ben bang dat er echt gewoon iets kapot is, hij draait namelijk niet meer, dat kan zijn omdat de aandrijving los is geschoten of kapot is. Een aangezien hij hem waarschijnlijk midden in het centrifugeprogramma heeft verdraaid is dat natuurlijk niet zo goed. Hij heeft ook alle knoppen in staan drukken… ga hem er ook zeker op aanspreken, kan ook toeval zijn dat het nu gebeurt natuurlijk, maar hij moet gewoon met zijn vingers van mijn spullen afblijven, ik neem aan dat ie thuis ook niet met de wasmachine speelt, stel dat het wel door dat gedoe komt gaat het mij nu misschien wel een hoop centen kosen :twisted:

Oh lief Knollie ik ga het even opzoeken!

heb je de machine nog vol met was?

Het is een AEG Öko Lavamat Carat 74748 update



Stuur je ook nog wel een PB alvast bedankt!

vervelend zeg…



hier zit een reset knop op,

3 sec inhouden, en dan gaat ie weer draaien…



kan me eigenlijk niet voorstellen dat de wasmachine kapot gaat van aan een knop draaien :wink:



en ja je kan niemand de schuld geven…



dus ik hoop dat ie het snel wee gaat doen, en idd even proberen de deur open te maken,

die van mij zit een sensor in…



succes :hug:

ik heb ook een carat alleen 86748 (of zoiets.)



mocht de man van knollie er niet uitkomen geef maar een gil.



want het klinkt me niet onbekend in de oren…



en anders morgen even aeg bellen, die kunnen je zo helpen…

en anders verzekering voor een nieuwe

De buurvrouwen zeiden al dan delen we de kosten als je er kosten aan hebt, maar buurjongetjes ontkennen in alle toonaarden. Dus tja wat moet je dan hè? Het jongetje waarvan Jim en Sem zeggen dat hij het gedaan heeft is nogal uhm goed in het ontkennen van dingen (zelfs als hij onder je neus iets flikt ontkent ie het).



Hij had hem dus op een bepaalde wasstand gezet en alle knoppen ingedrukt, schijnbaar is het dus met deze machines zo dat je als je de knoppen op een bepaalde manier indrukt je in de computermodule dingen kan aanpassen. De man van Knollie weet hoe je dat kan wijzigen ik moet alleen via AEG een speciale code opvragen. Morgen ga ik dat dus even proberen en dan hoop ik dat ie het weer doet… Ding is een jaar of 7 oud dus niet meer de jongste, maar hij doet het nog goed en ik ben er super tevreden mee…

Ik neem aan dat het jongetje een WA verzekering heeft. Dus ik zou de ouders er even over aanspreken als de machine echt kapot is. Zij kunnen dat dan aan hun WA verzekering opgeven.

Wat een … jong. Kan daar zo slecht tegen en de ouders zijn dan vaak ook nog zo van mij n kind doet dat niet :naughty:



Ik zou het ook nog zeker tegen zijn ouders gaan melden, als het probleem niet opgelost kan worden dan zou ik het ook tegen de ouders melden en ind met hun wa verzekering maar eens laten schakelen.

De ouders van allebei de jongens hebben gezegd dat het geen probleem is, alleen geven mijn kids hun jongens de schuld en zeggen zij dat ze het niet gedaan hebben, dat mijn kids het geweest zijn. Tja wie spreekt de waarheid hè? Ik kan moeilijk gaan eisen dat zij het oplossen/betalen als ik het niet zeker weet. Ik heb nu gezegd dat ze als ze niet eerlijk zijn niet meer boven mogen spelen. Jim is dan ook weer zo’n ei dat ie dan gaat zeggen dat hij het gedaan heeft, doet ie ook altijd als Sem iets gedaan heeft, neemt ie alle schuld op zich. Ik heb gezegd dat ik niet boos ben, maar dat ik wel wil weten wie er de deur heeft opgen gemaakt en wie aan de machine gezeten heeft.



Ik heb AEG gemaild voor de code maar nog geen reactie gehad, dus ga zo maar even bellen.

Ben benieuwd of je al wat van AEG gehoord heb!

Ja, maar die code krijg ik mooi niet ze denken dat de machine niet kapot kan gaan van het draaien aan en drukken op knoppen en denken dat de koolborstels stuk zijn. Heb een kennis die bij Expert werkt en net terug is van vakantie dus die gebeld. Die kan er op zich wel aankomen, maar heeft even met een collega overlegd. Waarschijnlijk was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden, is de machine wel in storing geschoten, maar zijn ook de koolborstels versleten. Dan draait de trommel niet meer. Hub heeft nu de motor er uit gehaald en de koolborstels zijn besteld, die komen morgen binnen en dan zet hij ze er in, dan maar hopen dat ie het doet…

Ik hoop het ook voor je !

Ga hard duimen