Wasmachine err2.

Ik heb een Haier HWC1460TV en krijg nu elke keer na dat hij gestart is, op de helft een err2. Je kan dan weer op start drukken en dan gaat hij weer verder, maar optimaal word het niet.

Net is mijn wasmachine weer klaar, en is de was zeiknat en zit nog een laag water in de machine, terwijl ik hem wel kan openen.

Iemand een ideE?

heb je al gegoogeld op de code?

of de consumentenlijn van de fabrikant bellen?

wij hebben ook vaak een nat probleem.

Vaak is het iets wat veel water absorbeert. Heb je er een boxkleed of iets inzitten ? dan heb je dikke kans dat die te zwaar is zodat de wasmachine niet centrifugeert ( ook al voelt dat kleed dus niet zwaar ! )

Haal die er maar eens uit en centrifugeer hem nog eens :wink:

even edit, maar heb je al in je filter gekeken ?

Het klinkt als een pompprobleem. Hij lijkt het water niet goed weg te pompen? ik zou ff googelen op merk en probleem…

Ik heb zelf het vermoeden dat de filter verstopt is, maar ik weet niet of het daardoor kan komen dat hij dan niet meer goed pompt?

(Geen boxkleed er in overigens)

Als de filter vol is dan pompt het water niet goed weg. Had ik met mijn machine ook nadat dat kreng mijn shirt had opgegeten :evil:

@Nefarious wrote:

Als de filter vol is dan pompt het water niet goed weg. Had ik met mijn machine ook nadat dat kreng mijn shirt had opgegeten :evil:

En daarna kreeg je een vieze natte boer na (filter schoonmaken) :smiley:

@Sweet-Love wrote:

Ik heb zelf het vermoeden dat de filter verstopt is, maar ik weet niet of het daardoor kan komen dat hij dan niet meer goed pompt?

absoluut!! Had ik met mijn vorige wasmachine ook vaak.

@dietske wrote:

@Sweet-Love wrote:

absoluut!! Had ik met mijn vorige wasmachine ook vaak.

Dán gaat R. die straks maar effe fixen. :mrgreen:

Hopen dattie het doet…

Misschien het slangetje onderin eens leeg laten lopen?

Ik had een grote munt in de afvoerslang zitten. Ik heb de halve machine uit elkaar moeten halen om die er uit te krijgen. Bij mij bleef er ook een laag water in staan en alles was echt drijfnat. Nadat de munt er uit was is dit niet meer gebeurd. Onze machine was uit de garantie, ruim zes jaar oud toen dus dat durfde ik wel aan onder het mom van als het niet lukt moeten we een andere machine, maar hij wast, nu inmiddels zeven jaar oud, nog steeds verder.