Wasmachine en droger kapot :S

Gister wilde ik de wasmachine leeghalen,was hij midden in het programma gestopt en deed niks meer :?

Ook niet als ik hem opnieuw aanzet.

Knopje draait wel naar nummer 1 bijv. als ik hem aanzet,maar dan niks meer :think:

Wat kan er aan de hand zijn,filter hebben we al schoongemaakt.



Nou het volgende.

Ik wilde de droger leeghalen waren de handdoeken nog nat :eh: ik heb nog eens aangezet,nog steeds nat en daarna nog eens :roll:

Hij gaat wel aan,word warm,ik heb uitgeprobeerd door een handoek op 1 plek te leggen of hij wel draait,en dat is dus het probleem de trommel draait opeens niet meer :think:



Weet iemand wat er aan de hand kan zijn,of moeten we iemand laten komen?

hmmm heb je een stroomprobleem gehad misschien toen je aparatuur draaide? Ik weet het niet hoor, maar dat is wat in me opkomt.



Anders heb je wel dikke vette pech zeg, 2 dure aparaten ineens kapot.



Hopelijk is er wat aan te doen!

Het eerste wat in mij opkomt bij de droger is dat misschien de v- snaar kapot is, (de band die om de trommel heen zit) die laat de trommel draaien.

Ik zou inderdaad de electra en de meterkast eens nakijken, misschien ligt een bepaalde groep eruit? Want het zou wel heel erg toevallig zijn als beide apparaten tegelijk stuk zijn gegaan.

@Tamara30 wrote:

Het eerste wat in mij opkomt bij de droger is dat misschien de v- snaar kapot is, (de band die om de trommel heen zit) die laat de trommel draaien.




Hebben wij inderdaad gehad. Bij de Handyman (ligt naast de van Haren in de Saroleastraat, Diana) een nieuwe gehaald. Goed gekeken toen we de oude eraf haalden hoe alles zat, de nieuwe erop gezet en droger doet 't weer prima.

Succes ermee !

@Jippie wrote:

Ik zou inderdaad de electra en de meterkast eens nakijken, misschien ligt een bepaalde groep eruit? Want het zou wel heel erg toevallig zijn als beide apparaten tegelijk stuk zijn gegaan.




Stroom ligt er niet uit want ze gaan wel aan,de droger draait wel maar droogt niet,en de wasmachine gaat wel naar het juiste programma en dan doet hij niks meer :?

De stroom is er ook niet uitgeweest!!!



De v snaar :think: dinsdag even naar de stad dus :mrgreen: ik weet waar handyman ligt dankje :-*



Maar het ergste vind ik de wasmachine :x

misschien is er iets tussen trommel en bak geschoten waardoor de trommel vastloopt?? ik denk dat je daar toch echt wel een monteur bij moet laten komen… de droger kan ik me alleen voorstellen dat de tweede filter vol zit. Dan kapt mijn droger er ook mee…

De droger is al 8 jaar :think: nooit problemen mee gehad.

Waar zit die tweede filter? :oops:

@prinsjeJason wrote:

De droger is al 8 jaar :think: nooit problemen mee gehad.

Waar zit die tweede filter? :oops:




bij ons aan de voorkant, links onder… achter een prachtig weggewerkt klepje, die we nog steeds niet in 1 x weten te openen.

Vervolgens kom je een filter tegen… brrrrrrrrrrrrr smeeeerig!!!



succes!

Dat is zeg maar een groot ding van ijzeren buizen wat je eruit kan schuiven… Deze kun je gewoon onder de douche goed afspoelen… (1 keer in de 2 maanden…)



En kun je je wasmachine resetten?? Dat heb ik een keer gehad…deed niets meer…gereset en liep weer…



Overigens zit er in je wasmachine ook een draaiend filtertje…(onderin, kun je een klepje openen, soms met een euro, en dan draai je de dop eraf…als aar het een en ander tussenzit doet íe het ook niet goed…, maar meestal heeft dat alleen met het pompen te maken…)

@preggie wrote:

@prinsjeJason wrote:
Waar zit die tweede filter? :oops:




bij ons aan de voorkant, links onder… achter een prachtig weggewerkt klepje, die we nog steeds niet in 1 x weten te openen.

Vervolgens kom je een filter tegen… brrrrrrrrrrrrr smeeeerig!!!




Voor zover ik weet, hebben alleen condens-drogers een tweede filter… Drogers met een afvoer naar buiten niet… (voordat je je wezenloos gaat zoeken naar dat filter…)

@miekske wrote:

Dat is zeg maar een groot ding van ijzeren buizen wat je eruit kan schuiven… Deze kun je gewoon onder de douche goed afspoelen… (1 keer in de 2 maanden…)



Overigens zit er in je wasmachine ook een draaiend filtertje…(onderin, kun je een klepje openen, soms met een euro, en dan draai je de dop eraf…als aar het een en ander tussenzit doet íe het ook niet goed…, maar meestal heeft dat alleen met het pompen te maken…)




Die wat je kent uitschuiven die ken ik :mrgreen:

En die draaifilter van de wasmachine kennen we ook :mrgreen:

Mijn ex heeft hem achter uit elkaar gehaald toen ik al in bed lag,ik zie iets kapots liggen :think: volgens mij de v snaar.

@leeuwtje74 wrote:

@preggie wrote:
@prinsjeJason wrote:
Waar zit die tweede filter? :oops:




bij ons aan de voorkant, links onder… achter een prachtig weggewerkt klepje, die we nog steeds niet in 1 x weten te openen.

Vervolgens kom je een filter tegen… brrrrrrrrrrrrr smeeeerig!!!




Voor zover ik weet, hebben alleen condens-drogers een tweede filter… Drogers met een afvoer naar buiten niet… (voordat je je wezenloos gaat zoeken naar dat filter…)




Ik heb een condensdroger,maar wel de waterslang in het putje zodat we niet iedere keer die waterbak leeg hoeven te halen.



Als we pech hebben moeten we dus 2 nieuwe drogers en wasmachine’s kopen :shock: :shock:

edit tis me al duidelijk :hug: :-*