wasmachine defect, advies

We hebben een ruim 8 jarige oude zanussi die nu in ene niet meer draait. Hij maakt een geluid, maar bij het wassen en het afpompen draait de trommel niet meer. Ik gok dus distributieriem stuk/eraf?



Iemand ideeën?



Is het (laten)reparen zinnig of is het slimmer om nu een nieuwe te halen?

M’n man gaat zoiezo vrijdag even ernaar kijken of hij iets kan ontdekken en als de distributieriem eraf ligt, moet hij hem er wel op krijgen… Maar of dat een blijvend iets is met een ruim 8 jarige wasmachine…

Kunnen ook de koolborstels zijn, vrij goedkoop en eenvoudig te (laten) vervangen.

ik las op internet dat koolborstels alleen een probleem kon zijn als het bij het afpompen lag maar hij draait zoiezo niet meer… ook niet bij het wassen. Of hoort dat ook bij die koolborstels?

Het helemaal niet draaien van de trommel past bij versleten koolborstels.

bied perspectieven… als ie daar weer jaartje mee draait… ik zie nu dat hij al 8,5 jaar oud is zelfs.

Wij hebben een keer zelf de koolborstels vervangen van een Bosch wasmachine die al ouder dan 10 jaar was. Gewoon koolborstels besteld online en op een forum een handleiding gevonden. Heeft nog geen 20 euro gekost meen ik me te herinneren. De machine heeft het daarna nog lang prima gedaan. Uiteindelijk vervangen toen we gingen verhuizen.



Dus als je handig bent ff aan het Googlen slaan en anders een handige Harrie regelen :wink:

is het heel lastig die koolborstels vervangen/distibutieriem?



Als ik een monteur zou moeten inhuren zou het het haast niet waard zijn vrees ik… :?



Morgen manlief maar even afwachten.

Je kunt zelf eerst even op internet zoeken op je type wasmachine en ‘koolborstels vervangen’. Dan kom je vast wel een forum tegen waar het beschreven staat. Het was best eenvoudig, maar wij zijn handig. Als je man handig is, dan kan hij het vast ook zelf. Een wasmachine stelt eigenlijk niet zoveel voor qua motor. Dus machine even open maken (kap eraf) en kijken hoe lang de koolborstels nog zijn. Als ze zijn versleten even nieuwe bestellen online bij Handyman/Onderdelenhuis oid. Als het lukt om de koolborstels eruit te halen, krijg je ze er ook weer in :wink:



Het kan sowieso geen kwaad om even in je zeef te kijken of daar dingen in zitten, gebruik je altijd een waszakje voor BH’s? Want een beugel kan natuurlijk ook voor problemen zorgen :think:



Succes!

De afvoerpomp was een goede tip, dat heb ik zelf even bekeken en die zat helemaal vol met ondefinieerbaar plastic… leeggehaald maar dat lost het niet op dus ik vrees nu dat het plastic (dunnig plastic) uit de wasmachine zelf komt?

Heb je ook al een keer de filter goed schoongemaakt ?

ja, dat lostte niks op. Mn man heeft even gekeken en zag dat er van binnen inderdaad plastic stuk was (geen idee wat het precies was maar was afgebroken en nergens te vinden, dat was dus wat ik vond denk ik)



Dus maar nieuwe aangeschaft, een bosch! eens kijken hoe lang deze het gaat uithouden!