Ik gebruik hier ook katoenen luiers voor de jongste.
In het begin heb ik 2 delig gebruikt van kiddybips met motherease overbroekjes en nog een zelfgemaakte overbroek.
Nu gebruik ik dat ze ouder is pocket luiers (chineesjes via ebay). Veel goedkoper dan de merken en ze werken goed bij mijn meisje. En ze hebben ook leuke kleurtjes en printjes. :mrgreen:
En ook nog 2 delig. Bamboe, hennep en katoenen luiers.
Heb ook nog ervaring met Kakaloe bij de eerste, die had ik geleend van mijn schoonzus.
Ik vind het wassen het probleem en de kosten niet. Gaat gewoon met de reguliere 60 graden was mee en daarna aan de waslijn. De chineesjes zijn snel droog.
Goede tip van de flanellen doeken en hydr luiers om doekjes mee te maken. Ik zit er al een tijd over te denken om wasbare te gaan gebruiken.
Leuk om te zien dat er toch veel meer gebruikers / geinteresseerden zijn dan ik verwachtte. Toen ik zwanger was en mn luiers had besteld had ik er hier maar niks van vermeld, gezien ik verwachtte alleen maar op onbegrip te stuiten. Valt me alsnog flink mee dus :thumbup:
Ik doe momenteel mee met een luierreis via een ander forum. Ik heb een week lang een pakket luiers van verschillende merken op bezoek, na een week stuur ik ze door na iemand anders. Vet handig, omdat ik dus wegens het eeuwige lekken op zoek ben na een ander merk. En nu heb ik dus in een keer 4 of 5 verschillende soorten luiers in huis :mrgreen:
Hoewel ik de strikluiers gewoon in de doos heb laten zitten. Ik heb helemaal geen zin om daar aan te beginnen. Ik ben meer fan van de blije kleurtjes (en ik heb nu dus luiers met sprookjes op bezoek! Kaya slaapt vannacht in sjaak-bonenstaak-luiers, vanmiddag had ze de biggetjes aan :inlove: )
Ik ben me ook aan het inlezen, mogelijk dat ik voor een volgende zwangerschap overstag ga. Fijn topic dus!
Leuk, al deze enthousiaste reacties!
Ben nog steeds bezig met bedenken welke ik dan wil gaan gebruiken.
Gelukkig hebben we nog even…
@Mouse! wrote:
Ik ben meer fan van de blije kleurtjes (en ik heb nu dus luiers met sprookjes op bezoek! Kaya slaapt vannacht in sjaak-bonenstaak-luiers, vanmiddag had ze de biggetjes aan :inlove: )
oooo wat leuk. :inlove: :thumbup:
Ik heb als 16 jarig meisje in een gezin stage moeten lopen en daar moest ik al die echt katoenen luiers, uitspoelen, wassen met de hand, in de wasmachine en toen nog eens in zo’n aparte centrifuge. Daarna vouwen.
Als ik dan hoor over die wasbare luiers… :silenced: :oops:
Wist niet dat er ook andere waren.
Whahaha, dat heb ik dus gedaan in de tijd dat Robyn nog een baby was! :mrgreen:
Inclusief veiligheidsspelden, die toen net zo ongeveer uit werden gebannen…
Vond ik toch ook eng hoor, was elke keer bang dat ik haar zou prikken met die krengen!
Maar toen waren er ook al voorgevormde hoor!
Ja, maar toen was mijn portemonee daar niet naar. :mrgreen:
Zelf heb ik geen ervaring, maar als ik nog een ukkie had mogen krijgen had ik er wél voor gekozen (onwetendheid)
ik vind zelf altijd de site van bumaround erg uitgebreid in keuze’s en ook als je informatie wilt of hulp bij je keuze heb ik er al goede dingen over gehoord!
Lune, jij had ervaring met luiers met een overbroekje toch? Heb je ook een specifiek merk, of?
Momenteel probeer ik de Bamboozles uit, waar dus een overbroekje bij hoort. Maar ik vind het wel echt een enorm pakket om de billetjes heen worden zo. Het schijnen hele goede fijne luiers te zijn, maar ik moet nog even vertrouwen krijgen in het overbroekje denk ik…
Ik heb oa bamboozles, overbroekjes van totsbots en mother ease zijn fijn, maar ik vind een wollen overbroekje ook erg fijn (storchenwiege of disana). Idd wel een enorm pakket…ik gebruik t als nachtluier.
Gebruik je de wasbare luiers uberhaupt alleen als nachtluier, of heb je wel ook wasbaar voor overdag?
Vooralsnog staan Easyfits en Bamboozles bovenaan mijn lijstje, maar zoals gezegd twijfel ik nog…
Easyfit heb ik gisteren uitgeprobeerd, ik vind ze érg fijn. Momenteel heeft Kaya OneTwo’s aan, die bevallen ook goed.
De bamboozles vind ik maar gedoe, zodra ik Kaya dr luier open doe gaat ze gelijk met dr handen naar beneden, niet handig om dan dus nog een luier erin te hebben zitten, dan zit ze gelijk met de handen in dr plasjes. Maar ze vangen het wel goed op.
Ik blijf nog even verder proberen, maar ook ik word fan van de easyfits denk ik
Wij gebruiken als we thuis zijn dag en nacht wasbaar. Dit houdt wel in dat wanneer Kaya 's nachts om een voeding komt ze dan eerst verschoont wordt, anders houdt de luier het niet. Dit hebben we al vanaf de geboorte gedaan (wakker worden, schone luier, in slaap drinken, terug in bed) dus ze is het gewoon gewend en het is geen probleem.
Als we weg gaan doe ik eigenlijk wel altijd een wegwerp aan, tenzij we binnen verschoontijd terug zijn. De eerste weken gebruikte ik áltijd wasbaar, ook met een dagje weg, maar dat vond ik teveel gedoe. Wasbare luiers nemen meer ruimte in beslag dan wegwerp en je zit op de terugweg met (een zak met) natte luiers in je tas.
Ik gebruik nu echt altijd wasbaar, ik ben te vaak niet thuis om dan op wegwerp over te gaan. Meestal niet heel lang, dus ik neem dan maar 1 luier mee en dat past wel in mn tas.
Ik heb heel lang 's nachts geen wasbaar willen gebruiken omdat ze toch lang in een echt natte luier zitten. Met mijn toen al wat grotere kindjes rook die dan ontzettend sterk naar urine en vaak bleven ze niet droog.
Nu ik een paar bamboozles had toch eens geprobeerd, ook omdat B. vaak niet erg veel plast 's nachts, en zo gaat het goed, dus nu ook voor de nachten wasbaar
HanB, ik vind het echt twee ander soort luiers eigenlijk, bamboozles zijn idd een heel pakket en dat kan overdag ook best natuurlijk, maar in de praktijk laat ik ze echt liggen voor de nacht. Easyfits houden het hier 's nachts niet… gaan bij de randjes dan toch een beetje lekken (wordt iig vochtig met asl gevolg nat rompertje). Dus ik zou ze beide aanschaffen :mrgreen:
OK, dus als ik het goed begrijp gebruik je de Bamboozles alleen 's nachts omdat het zo’n dik pakket is, maar ook omdat de Easyfits de hoeveelheid urine minder goed aan kunnen?
Even extra navragen voor de zekerheid, of ik het echt goed begrijp… :oops:
@Mouse! wrote:
Easyfit heb ik gisteren uitgeprobeerd, ik vind ze érg fijn. Momenteel heeft Kaya OneTwo’s aan, die bevallen ook goed.Ik denk er inderdaad ook over om dan voor uitjes en weekendjes weg wegwerp te blijven gebruiken. Deed ik ook zo bij Robyn, puur uit gemakzucht. :lol: Mochten we op vakantie gaan, dan neem ik wel gewoon wasbaar mee, anders zijn het wel weer wat erg veel wegwerpluiers… :think:
De bamboozles vind ik maar gedoe, zodra ik Kaya dr luier open doe gaat ze gelijk met dr handen naar beneden, niet handig om dan dus nog een luier erin te hebben zitten, dan zit ze gelijk met de handen in dr plasjes. Maar ze vangen het wel goed op.
Ik blijf nog even verder proberen, maar ook ik word fan van de easyfits denk ik
Wij gebruiken als we thuis zijn dag en nacht wasbaar. Dit houdt wel in dat wanneer Kaya 's nachts om een voeding komt ze dan eerst verschoont wordt, anders houdt de luier het niet. Dit hebben we al vanaf de geboorte gedaan (wakker worden, schone luier, in slaap drinken, terug in bed) dus ze is het gewoon gewend en het is geen probleem.
Als we weg gaan doe ik eigenlijk wel altijd een wegwerp aan, tenzij we binnen verschoontijd terug zijn. De eerste weken gebruikte ik áltijd wasbaar, ook met een dagje weg, maar dat vond ik teveel gedoe. Wasbare luiers nemen meer ruimte in beslag dan wegwerp en je zit op de terugweg met (een zak met) natte luiers in je tas.
Ja hoor, klopt!
En op vakantie doen wij het juist dan weer niet :mrgreen: Hoewel ik als we ergens echt een week zouden zijn het wel weer zou overwegen, maar rondtrekkend op de fiets is wasbaar wel erg lastig
Whahahaha rondtrekken op de fiets! Nee, dan zou ik het ook niet doen nee! :lol: Maar ik krijg mijn man en kids ammenooitniet rondtrekkend op de fiets op vakantie. Dagje fietsen, prima, maar dan moet het wel weer klaar zijn voor hen! :mrgreen:
Waar hebben jullie je luiers gekocht? Ben een beetje aan het rondzoeken…