De wasmachine (een Indesit van 6,5 jaar oud) heeft het begeven, tijd voor een nieuwe dus
Ik zat te denken aan een was-droogcombi, maar eigenlijk hoor ik daar nooit iemand over. Hier iemand met ervaring? Werkt dat wel een beetje fijn, of is een wasmachine apart toch fijner?
Wij hebben er een gehad, van Indesit ook.
Nadeel, in principe kan je minder kilo was drogen in de droger dan dat er in de wasmachine past.
Dus stel, het is een 6kg wasmachine, dan kun je dus 6 kg was wassen, maar dezelfde trommel kan maar 3 kilo was goed drogen. Dus moet je er een deel uithalen als je alle was droog wilt hebben. Dat vonden wij niet zo handig. Al gebruikten wij toen de droger nauwelijks.
Plus het was ook een indesit, niet het beste merk zeg maar, dus na 7 jaar deed ie het niet zo geweldig meer. Was stonk, was natter na het wassen…
We hebben toen een aparte wasmachine (Miele) en droger (Bosch) gekocht en dat bevalt prima.
Wij hebben een combi gehad en ik was errug blij toen hij weg kon.
Je kunt inderdaad minder drogen, het drogen duurt ook erg lang, ik raad het niemand aan in ieder geval.
Duidelijk
Ik heb nu geen droger, mis het ook niet, maar ik zag een combi voor dezelfde prijs als een wasmachine. Maar goed, dat loont dus niet. Dan ga ik me richten op een goede wasmachine!
het wordt idd afgeraden door heul veul mensen. Als een van de machines kapot is, zijn ze ook meteen alletwee kapot, het probleem van de trommel zoals kittycat beschreef, en vast nog wel wat
Wat me ook lastig lijkt is dat je niet makkelijk kan doorwassen.
Meerdere wassen achter elkaar kunt draaien, want na een wasbeurt gaat de droger aan.
Nu kan ik een was draaien, daarna in de aparte droger drogen en ondertussen een nieuwe was inzetten.
Als de droger klaar is, kan de nieuwe was daar weer in.
Als je een combi hebt dan moet je een wasbeurt en droogbeurt afwachten, voor je weer een nieuwe was in kunt zetten.
Dus het lijkt me minder tijdbesparend.
@Anneke wrote:
Wat me ook lastig lijkt is dat je niet makkelijk kan doorwassen.
Meerdere wassen achter elkaar kunt draaien, want na een wasbeurt gaat de droger aan.
Nu kan ik een was draaien, daarna in de aparte droger drogen en ondertussen een nieuwe was inzetten.
Als de droger klaar is, kan de nieuwe was daar weer in.
Als je een combi hebt dan moet je een wasbeurt en droogbeurt afwachten, voor je weer een nieuwe was in kunt zetten.
Dus het lijkt me minder tijdbesparend.
Dat zou hier geen issue zijn, want ik draai toch nooit meerdere wassen na elkaar. Nu hang ik de was namelijk op, dus mijn systeem is dusdanig georganiseerd dat ik een was per twee dagen doe.

Mn zus heeft het… Maar vaak droogt ze het toch aan de wasrek dan in de droger…
Kijk, dat is handig, 1 was per 2 dagen.
Heerlijk lijkt me dat.
Al was ik trouwens ook niet elke dag hoor.
Ik heb vaste wasdagen (als ik vrij ben), en dan zijn het er gelijk meerdere achter elkaar.
Ik moet t.z.t. ook voor een nieuwe wasmachine en droger kijken, de mijne beginnen het langzaam te begeven.
Maar wat zijn die krengen duur!
Ik heb zelf geen droger, maar zou niet snel kiezen voor een droog-wascombi. Ik was meestal meerdere wassen op 1 dag, en dan zit je dus te wachten met je volgende was tot de eerste droog is. Lijkt me erg irritant. Dan doe ik het liever zonder droger
Ik vond het handig. Scheelt een boel ruimte! Maar ik moet er bij zeggen dat ik alleen lakens, dekbedhoezen en handdoeken in de droger deed, nooit kleren oid.
Nu heb ik meer dan genoeg ruimte om alles gewoon op zolder te hangen. Scheelt een hoop energie en geld
Groetjes,
LaBruja
Wij hebben het een aantal jaar terug overwogen, maar zo’n ding verbruikt meer energie dan een aparte wasmachine (dit omdat het ook een droger is en die gebruiken sowieso meer energie). Ik geloof dat we nu een wasmachine met energieklasse A hebben, een droger heeft standaard C (was toen tenminste zo) en de combi’s waren er toen vanaf klasse B/C ofzo. Wij hebben om die reden, en ook mbt het kapot gaan (wat KC beschrijft) en het door kunnen wassen, gekozen voor een aparte wasmachine en een aparte droger.