Oudste dochter heeft sinds hetzo warm is steeds meer bultjes op borst en rug. Ik dacht aan warmte uitslag, maar vraag me af of het geen zonneallergie is. Weet iemand het verschil?
Het zit alleen op de plaatsen waar ze nog niet aan de zon was bloot gesteld, maar aan de andere kant zijn dat ook de plaatsen die steeds bedekt zijn, dus dan zou je denken warmte.
Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar vraag me dus af of je het verschil kunt zien?
Ik weet het verschil niet. Helaas heeft Victor er ook last van. Vooral inderdaad op plaatsen waar kleding zit. Rug en borst vooral. Bij hem komt het door de zonnesmeersels. Dan gaat de huid broeien lijkt het. Nu we ultrasun gebruiken en nooit iets anders heeft hij er geen last meer van.
Ik heb lichte zonneallergie en dat jeukt enorm!
Jeukt het?
Warmtebultjes jeuken niet.
M.ea heeft ook steeds last, na een paar hete dagen krijgt ze rode pukkeltjes, is geen zon aangeweest. Het is wel zo dat het komt na een paar dagen geen hemdje onder haar kleedjes/Tshirtjes aan te doen… dan begint ze te krabben… denk dus zweetpukkeltjes… ik hydrateer met vochtige creme en dan gaat het beter :think:
Jeuken doet het niet, dus denk dan toch warmtebultjes. Ik heb haar vandaag binnen gehouden en hoop dat de oppas morgen ook een beetje let op uit de zon en insmeren. Ze heeft lekker binnen gespeeld in een luier en vond het wel best. Badderen kan nog genoeg komende dagen!
Warmtebultjes jeuken wel heel erg hoor. Dat heb ik eens gehad en ik werd er echt gek van. Sindsdien weet ik dat jeuk erger is dan pijn!
Merlijn heeft een zonneallergie en hij krabt zich helemaal rot, zo zielig. Vanmorgen menthol gel gekocht en hem daarmee ingesmeerd hij vond het heerlijk verkoelend en ik heb hem daarna bijna niet meer zien krabben. Hij heeft echt over zijn hele lichaam kleine rode pukkeltjes -> sommige met blaasjes erop.
Voor zonnealergie heb je homeopatische korreltjes. Kun je bij de drogist kopen. Mijn zusje gebruikt die namelijk want ze heeft heel erg zonnealergie. Voor Victor werken ze niet. Maar goed die heeft het ook van de warmte.
Die korreltjes had ik idd zelf ook ooit, heb ooit zonnelallergie gehad maar daarna nooit meer. Ze heeft er geen last van, dus wat het is weet ik niet, maar het zit er sinds de warmte dus het zal wel weggaan met de kou verwacht ik.
ook onze oudste heeft flink exceem en met dit weer uitslag op zijn hele rug: rood met kleine bultjes. hij klaagt niet over pijn of jeuk terwijl hij dit wel zegt van exceemplekken :think:
de uitslag zit echt op plekken waar de zon niet komt, hij gaat niet naar buiten zonder t-shirt. ik ga uit van warmte uitslag.
Isa heeft dat ook :think: …vooral op haar rug en borst inderdaad.
Ze klaagt niet over jeuk of pijn.
Het zit op plaatsen die wel en niet in de zon komen en ook op plaatsen die wel en niet ingesmeerd zijn :think:
Ben blij dat ze niet de enige is :mrgreen:
@ariel wrote:
Voor zonnealergie heb je homeopatische korreltjes. Kun je bij de drogist kopen. Mijn zusje gebruikt die namelijk want ze heeft heel erg zonnealergie. Voor Victor werken ze niet. Maar goed die heeft het ook van de warmte.Hoe heten die korreltjes?
Moet je even bij drogist vragen, zaten toen in een heel klein potje, hele kleine korreltjes. Hielpen mij goed, maar moet je geloof ik vooraf al mee starten.