Warmte, hoe borstvoeding regelen?

Ik heb een zoontje van 7 weken, en merk dat hij met de warmte 's avonds continu wil drinken, gisteravond was dat van half 9-11. Ik heb hem continu 1 borst aangeboden, zodat de andere vol bleef, voor de laatste avondvoeding. Dat was erg vermoeiend. Ik zorg er vandaag overdag voor dat ik hem snel aanleg. Hoe doen jullie dat? Merken jullie verschil nu met de warmte?

Groetjes BabyEnschede

Lynn drinkt ook meer met de warmte.

Ik bied haar gewoon beide borsten aan.

Ik heb er geen verstand van hoor, maar het lijkt me niet heel erg bevorderlijk voor een goede/evenwichtige productie als je een hele periode slechts dezelfde borst aanbiedt. Die krijgt dan continu het seintje ‘melk aanmaken’ wat (volgens mij) tot overproductie kan leiden. Doordat je andere borst niet gebruikt wordt, kan daar (volgens mij) de productie juist weer van kelderen. En dan heb je nog stuwing…

Ik kreeg in mijn kraamtijd het advies telkens te beginnen met de borst waar je het laatst mee ge-eindigd was. Dus L-R… daarna R-L.

Maar nogmaals, ik ben geen deskundige ofzo.

Wat ik doe is meer blokvoeden, dus gedurende 3 uur steeds dezelfde borst omdat hij veel krampjes heeft. Normaal doe ik dat niet hoor, dan doe ik beide borsten,zoals jij zegt. Vandaag is het overdag goed gegaan, ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Hij ligt nu alweer ruim 2 uur te slapen, heeft om half 5 voor het laatste gegeten. Hopelijk maakt hij niet zijn lange ruk nu, maar dat zien we dan wel weer…ik ga hem niet wakker maken.

Is je kindje niet ‘gewoon’ aan het clusteren?

Zoals je kunt lezen in het artikel(zie link) heeft dat rond 6wk vaak zijn piek.

baby’s kunnen makkelijk meer drinken hoor met zulke warmte, gewoon voeden zoals je normaal doet.

Als het goed is past je productie zich ook meer aan, bv word meer dorstlessend dus gewoon steeds blijven voeden zoals je normaal doet zodat je productie zich aan kan blijven passen :thumbup:

Hier drinkt Mick ook meer dan anders, maar wissel wel steeds van borst met drinken…alleen fijn :liar: dat ik nu continu weer stuwing heb haha…

Dat merk ik ook met Anna. Met dit weer drinkt ze ook meer. Ook ik bied vaan beide borsten om en om aan. L en R … R en L.