Warmte bultjes of iets anders?

Wie kan mij helpen, mijn dochter heeft sinds vrijdag deze bultjes op haar hoofd. Het zijn rode bultjes met een wit kopje. Ik dacht het zijn warmte bultjes maar moeten die niet veel sneller weg zijn? Wie kan mij helpen??

het lijken mij hormoon bultjes ik zie net de leeftijd van haar dus denk zekers dat dat het is

Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Ik ga ff googlen op hormoon bultjes… Dank je wel voor je antwoord.

De welbekende babyacné. Mijn kinderen zaten altijd helemaal onder. Meestal van een week of 4 t/m 8 en dan trekt het weer net zo snel weg als het gekomen is.

Al je googled op baby acné kom je een hoop info tegen, maar het advies is vooral om er niet aan te gaan zitten of er van alles op te smeren. Het gaat vanzelf weer over!

baby acne

Ja, heel herkenbaar, zijn babypukkeltjes. K. heeft ze vanaf 3 weken oud ook gehad, nu zijn ze wel zo’n beetje aan het verdwijnen (ze is nu bijna 7 weken oud).

Ziet er niet zo fijn uit, maar is volledig onschuldig gelukkig.

L. heeft het ook heel erg op haar buikje gehad, in de kraamweek al want de kraamzorg zei dat het babyacne was. Ze heeft er ong. 2wkn last van gehad, daarna niet meer.

Er komen er hier alleen maar meer bij, dus we zullen er nog niet zomaar vanaf zijn. Maar ben zo blij dat ze er geen last van heeft. En dat het niks ernstigs is. Had het ook niet verwacht maar bevestiging is wel fijn. Bedankt!

Juul heeft precies hetzelfde. Zowel de consultatie arts als de huisarts zeggen dat het baby acne is en dat het waarschijnlijk over een maandje weer weg is. Heeft te maken met de hormomen van mama begreep ik!

Karel, heb je mij wel kunnen helpen. Dank je wel! :-*