Warmhoudplaatje en pannenkoeken

Ik heb misschien een beetje een rare vraag. We krijgen vanavond wat mensen te eten en we hebben afgesproken om pannenkoeken te eten. Nu wil ik wat vooruit bakken zodat ik niet de hele tijd in de keuken sta als de rest aan tafel zit. Ik heb bij de supermarkt zo’n zwart rond warmhoudplaatje gezien. Kan ik daarmee een stapel pannenkoeken warm houden? Hoe kan ik dit dan het beste doen, gewoon een bord erop en dan de pannenkoeken erop gooien?



Alvast bedankt voor de tips!



Liefs,

Winnie

Hoi hoi



Ik doe het helemaal anders. Ik pak een pan, kokend water erin, vuur laag(zodat het dus wel blijft koken), bord erop en dan de pannekoeken erop en daaroverheen een grote deksel. Zo blijven ze ook warm.



Hoef je ook niets te kopen… :wink:

juist zo doe ik het al jaren , en ik heb het zo ook van mijn moeder geleerd… Werkt net zo makkelijk als een warmhoudplaatje, makkelijker zelfs nog :mrgreen:

ik doe het ook op een pan , en dan na elke gebakken pannekoek hup een deksel erop, zo blijven ze bloedheet hoor!



eet smakelijk!

Hier ook zo, ook van die mama geleerd! Blijven lekker warm en onder eten hoef je niets meer te bakken en zit je gezellig aan tafel!

Wat ook een mogelijkheid is; oven op 40/50 graden aan en je pannenkoeken daarin warm houden. Gaat prima.

Ik pak een pan, kokend water erin, vuur laag(zodat het dus wel blijft koken), bord erop en dan de pannekoeken erop en daaroverheen een grote deksel. Zo blijven ze ook warm.


jep zo doe ik het ook.


eetze!

Dat wou ik ook zeggen!

Pan heet water op laag vuur! Bordje met pannenkoeken erop, deksel erover! En kan je lekker doorbakken, en alles blijft warm!



Doe het zelf trouwens zonder pan, gewoon op een bord, deksel erop, blijft ook goed warm! :thumbup:

Of omstebeurt iedereen een rondje bakken :mrgreen:

Troela,



WAAROM ga je pannenkoeken bakken als je op springen staat :roll: :mrgreen: :o ???



De pan met water en daar een bord op is DE gouden tip. Ik heb het ook pas 2 weken geleden voor het eerst gezien; heel slim en het werkt perfect!!!

Smakelijk!!!

Ik zet ze ook altijd in de (hete lucht)oven, werkt prima! :thumbup:

@Nicje wrote:

Troela,



WAAROM ga je pannenkoeken bakken als je op springen staat :roll: :mrgreen: :o ???





Ha ha, Nicje, je kent me toch? :mrgreen: Het leek me eigenlijk ook wel lekker makkelijk. Het is voor de ouders van Mark, die passen vandaag op Quint, zodat ik zo even naar het ziekenhuis kan voor de controle.



Bedankt voor alle tips, meiden, het lijkt me duidelijk hoe ik het beste de pannenkoeken warm kan houden! :-*



Nu vraag ik me nog wel af waar je zo’n warmhoudplaatje dan wel voor kunt gebruiken. Vroeger gebruikte iedereen toch die dingen, of heb ik het mis? Ik heb wat zitten googlen, maar ik kan er eigenlijk niets over vinden. Weet iemand hier misschien meer over?



Liefs,

Winnie

Om vlees te laten sudderen… denk aan stoofvlees of draadjesvlees :wink: Daarom noemen ze het een sudderplaatje :mrgreen: :wink:

die warmhoudplaatjes kan je oa gebruiken om een pan die je op tafel zet warm te houden. Als je bijv. een pan met hachee hebt gemaakt.

Maar dat zou ik nou niet meer doen als ik jou was. Tenzij je een hele nare vk. hebt :mrgreen:

Maar dat zou ik nou niet meer doen als ik jou was. Tenzij je een hele nare vk. hebt


Hahaha of nog een pannetje Chili con carne maken :silenced: :lol:

Ik gebruik het warmhoudplaatje altijd als ik een indische rijsttafel gemaakt heb. Ik kom dan al wat kookplaten (en armen) te kort en zo blijft het eten toch warm.

@Nicje wrote:

Maar dat zou ik nou niet meer doen als ik jou was. Tenzij je een hele nare vk. hebt




Hahaha of nog een pannetje Chili con carne maken :silenced: :lol:



Ik gebruik het warmhoudplaatje altijd als ik een indische rijsttafel gemaakt heb. Ik kom dan al wat kookplaten (en armen) te kort en zo blijft het eten toch warm.




:mrgreen: De vk heeft nog wel een beetje iets goed te maken… :mrgreen:



Maar eehh… die warmhoudplaatjes die ik bedoel die zijn voor op het gasfornuis, niet voor op tafel volgens mij. Ik kan me wel voorstellen dat ik er vlees op zou laten sudderen.



Hmmm… indische rijsttafel van Nicje! Ik droom er nog over! :drool:



Liefs,

Winnie

Oooooooooh dieeeeeee



Ja, die is om te sudderen (is er nog iemand die oplet he Claud :wink: )

Die heb ik niet, want wij koken op electra…dus was m alweer vergeten :mrgreen:

@Nicje wrote:

Oooooooooh dieeeeeee



Ja, die is om te sudderen (is er nog iemand die oplet he Claud :wink: )





:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

O ja, zo moest het; pan met bodempje kokend water, bord erop en deksel (of bord op zijn kop) er op. Ik lust geen pannekoeken (heb nog geen lotgenoten gevonden), maar zat er net over te denken om eens te kijken of Lukas ze lust. Dan zal zijn vader ook wel blij zijn, krijgt ie ze ook weer eens voorgeschoteld.



Worden ze niet droog als je ze in de oven warm houdt? Lijkt me dat het vocht dan verdampt uit de pannekoeken.

@Mutti wrote:

O ja, zo moest het; pan met bodempje kokend water, bord erop en deksel (of bord op zijn kop) er op. Ik lust geen pannekoeken (heb nog geen lotgenoten gevonden), maar zat er net over te denken om eens te kijken of Lukas ze lust. Dan zal zijn vader ook wel blij zijn, krijgt ie ze ook weer eens voorgeschoteld.



Worden ze niet droog als je ze in de oven warm houdt? Lijkt me dat het vocht dan verdampt uit de pannekoeken.




Hier heb je een lotgenoot :wink: Als het moet, dan eet ik t wel, maar meestal als we t hier eten, eet ik wat anders :wink: