Ik ben via internet vast aan het kijken wat er in maatje 20 of max. 21 te krijgen is in leuke winterlaarsjes voor Lucy, liefst gevoerd met bont voor de echt koudere dagen als ze lekker wil buiten spelen en wandelen. Ze loopt nu nog op gewone lekkere flexibele shoesme schoentjes buiten, maar ik wil wat hogers en warmers.
Gevoerde regenlaarsjes vind ik erg stug tot bovenaan, daarom het liefste leren laarsjes, maar zie weinig tot niks en al helemaal niks wat ik er nog een beetje uit vind zien. Maatje 23 en groter is veel meer keuze in zag ik, ze heeft nu van Shoesme maatje 20 en dat is nog groot zat.
Natuurlijk is de pasvorm het belangrijkste, maar ik ben benieuwd wat jullie meiden voor warms aan hun voeten hebben komende maanden?
Ik hoor jullie reacties graag
Hier gewoon leren schoentjes (laarsjes), niet gevoerd of wat dan ook. Voor de winter wil ik eigenlijk nog snowboots en anders doe ik gewoon dikke sokken in kaplaarzen oid…
Ik zou gewoon eens een goede schoenenwinkel (of meerdere) binnen lopen en daar vragen wat ze hebben. Sowieso zou ik voor de winter wel gewone schoenen nemen, eventueel gevoerd, maar niet van die hele zachte, soepele als van shoesme (ik ken daar alleen de echt zachte van, geen idee of ze ook andere hebben)…
hier heb ik ook snowboots gekocht…maatje 21…veels te groot :roll: :lol: en ik had maar 1 voet gepast in de winkel…thuis beide aan gehad en ze verzwikte dr enkel…best zielig…maja ze moet er misschien op leren lopen…voorlopig nog niet zo mega koud dat ze ze direct aan moet.
hier doe ik het zelfde als nienke…heb al regenlaarsjes als dit beter blijft zitten dan de snowboots dan doe ik daarin welk extra sokken ofzo…moet toch wat.
En ook onze meid heeft nog flexschoentjes aan…btje koud als dr allemaal sneeuw ligt :? dus vandaar deze 2 opties…
Hier gewone leren laarsjes, niet gevoerd en van de week snowboots gekocht.
Hier ook gewoon leren laarsjes. Mijn dochter heeft maat 21 en ook nog eens hele smalle voetjes, maar bij een hele goede schoenenzaak hadden we toch nog de keuze tussen 5 paar leuke laarzen.
Zou niet op internet gaan kijken, want de pasvorm is wel heel belangrijk als ze nog niet zo lang lopen. Denk dat leren laarzen wel warm genoeg zijn, ik loop er zelf ook mee in de sneeuw, en die bont gevoerde zijn vaak ook niet van echt bont (of echt schapenvacht oid) dus is dat helemaal niet zoveel warmer.
Hier van de week snowboots gekocht, bij scapino, gaan vanaf maat 22/23, maar die maat was eruit hier, dus heb ik 24/25 aangepast bij hem, pasten perfect! terwijl hij nu nog net maat 22 draagt van schoenen. Dus dan past maat 22/23 voor jouw kindje vast ook wel. En ze zijn onwijs warm, zijn voeten waren gewoon te warm toen ik ze gister uittrok
Ik heb hier voor Indy, hoge Nike’s en heb nu sneeuwlaarsjes in maat 18 voor dr :thumbup:
Scapino heeft van één model ook maat 19/20, zag ik gister. En dat model ook in 21/22 en 23/24.
Noa heeft leren schoentjes en regenlaarsjes. Die zijn ook nog wat te groot, soms verliest ze ze… Maar maatje 21 was uitverkocht. Als het wat kouder is krijgt ze er wat extra sokjes (of kniekousen) in. Maar ik wil ook wel snowboots oid. Ze gaat nl iedere week naar opa en oma en die wonen op de boerderij en daar buiten rondrennen vindt ze helemaal geweldig! Maar dan zijn regenlaarsjes echt te koud… Ik ga snel bij scapino kijken!
bij van Haren hadden ze vorige week ook vanaf maat 20 snowboots liggen.
ik vind voor onze koukleum met snel koude handen en voeten ook regenlaarsjes met maillot, extra paar (paren) sokken te koud, regenlaarzen vind ik koude krengen en inderdaad met lang buitenspelen in het gras op het platteland en niet altijd even actief heen en weer rennen, worden die pootjes toch koud. Kreeg zelf ook altijd koude voeten als ik een uur naar stal ging en op mijn leren paardrijlaarzen rondliep met hele dikke sokken, dus wil toch iets warmers. Maar begrijp wel wat een aantal van jullie bedoelen.
Tuurlijk ga ik ook eerst passen voordat ik wat koop, heus geen koop van alleen internet . Alleen is de stad hier vrij klein en ga je 9 van de 10 keer winkels in die geeneens wat hebben, dus vandaar dat ik eerst even op internet aan het kijken was wat er uberhaupt wel of niet te krijgen is.
Ik ga morgen ofzo maar gauw eens met haar naar scapino en kijken of de maat 19/20 snowboots er nog zijn en of ze een beetje zitten, zag ze op internet en zien er lekker warm uit. Alleen of ze er op lopen ka?? Dat zien we dan daarna wel weer haha. Zag wel ook leuke soepele redelijk warme Puma schoentjes met nepbont erin, met dik zooltje, op internet idd. Dat is wel een stuk soepeler voor haar. maar goed, met de bovenstaande tips ben ik al wat geholpen, zat alleen te denken aan “echte” schoenenwinkels, dus had scapino etc. over het hoofd gezien haha.
hoi ik heb deze voor amy
die heeft ook kleine maatjes
maar ik weet niet of de kleien al loopt anders zijn ze toch een beetje lomp den ik
anders deze van boumy???
Maar is het voor die kleintjes niet sowieso te koud om heel lang buiten te zijn met dit weer…?
Ik bedoel: ik ga met dit weer niet naar de speeltuin oid…ben ik dan zo heel erg? :oops:
Haha, ik ga ook niet uren buitenspelen hoor, maar met heen en weer lopen door de straat en op de driewieler zitten, en er soms een stukje mee moeten duwen als ze erop zit, zijn we best al snel drie kwartier tot een uur ofzo buiten hoor. Niet in een guur windje enzo, maar als het gewoon fris is, niet in de wind, en een waterig zonnetje (of niet), dan probeer ik ook op koude dagen toch een tijdje buiten te zijn met haar. Al is het maar dat ze wat aan het rommelen en wandelen is in de achtertuin terwijl ik bladeren aan het vegen ben, waarbij ze op haar manier helpt (in de weg loopt dus :lol: ). Vind ze heerlijk, en tis nog gezond ook, beetje frisse buitenlucht. Maar ik zal vast niet de enige zijn lijkt me?
Ik ga ook wel naar buiten met d’r, maar dan zit ze het merendeel van de tijd toch lekker in de wandelwagen in de voetenzak. :oops:
Achtertuin hebben we niet…misschien dat dat nog uitmaakt (kan ik je volgend jaar vertellen ;)).
@Nienke123 wrote:
Maar is het voor die kleintjes niet sowieso te koud om heel lang buiten te zijn met dit weer…?
Ik bedoel: ik ga met dit weer niet naar de speeltuin oid…ben ik dan zo heel erg? :oops:
hihi :lol:
Gewoon lekker naar de speeltuin gaan! Heerlijk rozig worden ze ervan. Kinderen kunnen best goed tegen de kou hoor!!
Beeb verder heb ik geen antwoord voor je. Ik lees juist mee! R dr voetjes zijn volgens mij nog kleiner dus ook lastig voor warme schoenen nu!
Heb voor erbij alvast even regenlaarsjes gehaald (ja toch maar wel ), maat 19 bij Hema, € 8,95. Effe wennen met lopen, maar gaat goed na 10 minuutjes te hebben geoefend net. Dan worden tijdens de zoektocht naar warme laarsjes iig de shoesme schoentjes niet zeiknat van de sneeuw. En voor in de regen of gewoon het natte gras altijd handig, ook als het minder koud is. Zolang ze ze past natuurlijk, maar aan 5 paar regenlaarsjes op een jaar naast de gwone schoenen val je je ook geen bult :mrgreen:
@Newbe: Maar ik kan er niet zo goed tegen. :o Mijn moeder is vandaag met haar buiten geweest, half uurtje oid…vooraf haar gezichtje ingesmeerd, maar het kind is helemaal rood (wangen en handjes). :oops: Heeft mijn huid oid? :thumbdown: Moet dus nog even wat zien te vinden wat helpt tegen dat schraal en rood worden (heb al heel veel geprobeerd)…