warmblijven 's nachts & slaapzak drama's

Hallo,

Wij hebben een nogal beweeglijke dochter. Ze weet op de een of andere manier haar arm uit de slaapzak te halen en die dan onder/in haar slaapzak te houden. Die ligt dan dus op haar buik.

Het probleem is dat als ze wakker wordt of wil draaien dit niet lukt omdat haar arm vastzit in haar slaapzak. Erg vervelend want zij is overstuur en wij zijn wakker. dit gebeurt niet 1 keer, maar bijna elk uur.

Het probleem is minder met slaapzakken zonder mouwen, maarja, dat is weer zo koud. Dus hebben jullie tips?

Een wanhopige en vermoeide mama!

Je kunt de mouw een stukje dicht naaien zodat haar armpje er niet uit kan. Heb ik hier ook gedaan.

Een slaapzak zonder mouwen en dan een warm pyjamajasje eronder aantrekken?

hoezo is een slaapzak zonder mouwen koud dan :think:

Michel slaap hier in een romper met daaroverheen een flanellen pyamaatje (zeeman, love them) en dan een standaard winterslaapzak.

Op zijn kamertje word niet gestookt het is er rond de 15 graden.

Maar hij is elke ochtend heerlijk warm en slaapt goed.

Dus ik zou ook zeggen… dan maar geen mouwen en een lekkere warme badstoffen of flanellen pyama :thumbup:

hier wordt ook niet gestookt, is het kamertje overigens wel kouder, ze ligt in een dikke winterslaapzak met mouwen, sokken aan, fanellen pyjama van de zeeman, maar smorgens wel koud! verschilt denk ik ook per kind!

Hier 1tje, zonder mouwen (wel winter) + gewone pyama, het valt wel mee hoe koud het is hoor. (en in zijn kamertje is het tussen de 15 en 17 graden.

Onze dame heeft 's nachts een romper met lange mouwen, een pyjama en dan een slaapzak zonder mouwen. Ze slaapt op haar buik en ligt onder een dekentje.

:thumbup:

Die flanellen pyjama’s van de Zeeman zijn hier bekend! Die zijn erg fijn.

Het is bij ons 's nachts toch wel wat kouder. Mevrouw blijft niet liggen onder een dekentje. Ze rolt er boven op of kruipt zover omhoog dat ze niet meer onder het dekentje ligt.

Als ze een romper lange mouwen en pyjama aanheeft, met een slapzak korte mouwen heeft ze in de ochtend enorm koude armen en steenkoude handen. Ook achter haar oortjes is ze dan behoorlijk koud.

Helaas weet ze nu ook haar arm naar binnen te wurmen met een mouwloze slaapzak! Zucht!

Hier heeben we gewoon de slaapzakopeningen bij hoofdje en oksels wat dichtgenaaid :think: , helpt dat dan niet? Hier slaapt J in een romper lange mouw en dikke slaapzak met mouw, warm genoeg voor hem. Zijn handjes zijn 's ochtends ook behoorlijk koud maar dat ligt ook aan de doorbloeding als ze op hunrug liggen werd mij bij het CB verteld. Daar schijnen ze zelf niet zo heel veel last van te hebben (is mij verteld). Ik voel altijd achterin het nekje als graadmeter.

's avonds voor J gaat slapen leggen we wel een warme kruik in zijn slaapzak, als hij dan gaat liggen is het al lekker warm en dat werkt heeeel goed!

wij hebben een slaapzakje van de prenatal en daar zit de mouwopening vrij strak om de oksel. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat daar een armpje doorheen zou kunnen…

Steven weet ook zijn arm uit de mouw te halen (altijd links :roll: ) alleen steekt hij zijn arm er dan weer uit bij de hals opening, dus ik kom er pas achter als ik hem uit bed haal want hij heeft er verder geen last van.

Je kunt ook een drukknoopje in de mouw zetten, dat je op de manier de mouw wat strakker maakt.