warm water????

Hoi



Is er ondertussen weer zoveel veranderd in flesvoedingwereld???



Toen Isa geboren werd, is mij geleerd om de flessen iedere dag te steriliseren en dat de melk gemaakt moest worden van koud water opgewarmd in de magnetron, eventueel bronwater of afgekoeld gekookt water.



Nu is mijn vriendin vorige week bevallen :inlove: , en zij hoeft dus niks meer te steriliseren, vaatwasser is voldoende (zelfs nieuwe flessen/spenen :shock: ). De flesjes worden gemaakt van gewoon warm water uit de kraan :shock: . Dus geen flessenwarmer/magnetron meer…



Best raar toch :think: ?



Weet iemand waarom wij ‘vroeger’ :roll: geen warm water mochten gebruiken??



Dit onderwerp heb ik dus gewoon uit nieuwsgierigheid aangemaakt, mijn flesjes gaan nog keurig 1 of 2x pw in de sterilisator en warm water gebruik ik niet 8)

De kraamzorg vertelde dat dat het nieuwe protocol is sinds kort.

Ze willen dat de beebjes wat weerstand opbouwen op deze manier :roll:



Hier koken we de flessen om de dag nog gewoon ‘ouderwets’ uit hoor

(gewoon vinden we zelf lekker fris) en we doen ze nog steeds niet in de vaatwasser.

Vinden wij zelf niet fris en afspoelen gaat veel sneller.

Maak de fles ook niet met warm water maar in de magnetron, vind ik

handiger. Hoef je niet steeds te voelen hoe warm het water moet zijn

maar gewoon iedere keer hetzelfde aantal secondes vinden

wij handiger. (en op de een of andere manier liever met de magnetron

dan warm water, weet ook niet waarom)

ik geloof dast dat iets te maken heeft met dat er vroeger erg veel loden waterpijpen waren en dat dat op den duur schadelijk kon zijn voor de kleine.



ik deed in de eerste paar maanden ook gekookt water en dan af laten koelen maar nu of in de pling (magentron) of warm water!!!

en uitkoken doe ik nog standaard elke week en elke dag gaat de fles in de vaatwasser hoor!!



gr loessie

Uitkoken doe ik amper meer, maar wel steeds gedaan. Sinds kort doe ik de flessen en spenen in de vaatwasser. Ik kook wel water, laat dat afkoelen in de waterkoker en dan warm ik het in de magnetron weer op. Water zo uit de kraan gebruik ik heel zelden, als ik het wel doe dan alleen met koud water. Maar inderdaad vreemd dat alle regels nu ineens weer veranderd zijn… :roll: Wij hadden een kraamhulp die de oude manier nog aanhield, dus daarom doen wij het nu ook maar zo.

och… ik heb er vroeger al niet zwaar aangetild… dus deed de flessen altijd al in de vaatwasser (wel opletten met overige vaat waar bijvoorbeeld spinazie of macaronisaus aanzit, want anders zijn de spenen rood of groen)

Uitkoken deed ik idd wel, zo ongeveer 2x per week ivm hygiene, vind ik zelf wel zo fris.



Flessen maak ik klaar in de magno… vind ik veel makkelijker en sneller.

Voor warm water moet de kraan best een tijd doorlopen… ik maak nu steeds direct na een voeding een fles klaar voor de volgende keer. (zit nu nog steeds een bv tussen) en die gaat in de koelkast en daarna hoef ik die enkel 40 sec inde magno te doen en klaar.



Achja… er verandert van alles steeds… :shifty:

ik deed het uit pure gemakzucht zo… een keer per dag de waterkoker vullen en een stuk of twee drie keer laten doorkoken. De rest van de flessen zette ik de waterkoker aan tot het water op d ejuiste temperatuur was(meestal seconde of 10-15 lag aan hoe vol hij zat)… en daar maakte ik het melkpoeder mee aan… super snel, en toch gekookt water(maggitrom duurde toch langer :stuck_out_tongue: )

Ik dacht dat in warm kraanwater veel meer bacteriën zitten… Een vroegere collega heeft me dat eens verteld, haar vader werkte bij een watermaatschappij. Ook moet je eigenlijk bij koud water de kraan eerst een tijdje laten lopen, zeker als je een paar dagen weg geweest bent. Nou kijk ik dáár ook niet héél nauw naar, maar warm kraanwater zal ik ook niet pakken. Wel soms koud water zonder te koken in de magnetron (ik ga niet als ik ergens op bezoek ga extra water meenemen als ik gedurende de periode van 2 voedingen van huis ben).

Ik heb, toen Juul 3 maanden was, de sterilisator opgeruimd. De flessen deed ik of meteen afwassen of in de vaatwasser.



De flesvoeding maakte ik ook met koud water en deed het opwarmen in de magnetron. Net voor hij 1 jaar werdt pakte ik heet kraanwater… Hij heeft er niks van opgelopen… :wink: