Hi,
Mijn zoon is negen weken te vroeg geboren en is nu ongeveer 2,5 kilo. Hij heeft het koud 's nachts en zijn temp is steeds tussen de 36.1 en 36.6 Wat ik ook doe, warme kleertjes, kruik aan voeteneind, extra deken, mutsje op, verwarming toch ook maar aan. ij ligt nu in een schaapje, in de reiswieg in de wieg. Vanmorgen was hij dan 36.6 maar veel hoger krijg ik hem niet met dit weer. IK heb hem net naast een kruik in bed gelegd (na een badje) maar dat is natuurlijk niet de bedoeling dus die heb ik weer aan het voeten eind gelegd. Heeft iemand nog tips hoe ik zo’n kleintje warm houdt?
meid don’t worryyyy zn temperatuur is perfect !!
tussen de 36,5 en 37.5 is perfectomundo daarboven is het verhoging.
je kan als graadmeter zijn nekje kunnen voelen als die warm is heeft hij het niet te koud , als zn nekje koeler is dan kan je een shirtje extra aan doen .
je doet het goed !!! relaxxxxx.
:-*
dit is ook de temp van kyano
helemaal goed
Dankjulliewel! :thumbup: Het is lastig hoor om te relaxen als je kindje zo klein en kwetsbaar is. Hij heeft al zoveel meegemaakt en ik vind het best eng nu hij thuis is. Hij is een beetje verkouden en de kinderarts is heel huiverig voor virussen en zegt dat ik daar echt voor op moet passen.
Maar ik zie ook wel dat hij het goed doet en geen koorts heeft en goed drinkt en plast dus daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Soms heb ik wat bevestiging nodig ook al vind ik dat niet erg stoer van mezelf. :?
HEY !!! stoer ben je als je WEL iets vraagt als dat je aanmoddert en je word gek , willen wij niet meer horen hoor !!!
geen enkele mama weet alles en dat maakt je niets minder dom , zelfs met een 2e 3e 4e 5e of 10e kom je voor vragen te staan di je ff niet weet en dan is een forum als dit hardstikke handig .
verwacht niet van jezelf dat je alles MOET weten , iedereen leert , altijd en overal.
heb je zorgen ? deel ze .
heb je vragen ( hoe stom als je zelf denkt ) stel ze , rare vragen bestaan niet , rare antwoorden wel !!
je doet het goed , probeer rustig en neutraal te denken , ik weet het , wij weten het allemaal , het is zoveel makkelijker gezegt als gedaan , maar echt het gaat lekker hou het lekker voor jezelf.
ontdek je de eerste snottebel en je weet niet wat je moet doen , VRAAG het , je bent er echt niet minder “stoer” door.
:-*
hier ook 2 kindjes met temp rond de 36.6 als het bij hun hoger is worden ze al hangerig en betekend voor hun dus al verhoging :?
Dat gaf onze wijkverpleegkundige destijds ook aan. Sommige kinderen hebben een lagere lichaamstemperatuur. Je moet alleen niet vergeten dat 38 graden dan ineens wel hoge koorts is bij zo’n kindje.
Temp is helemaal goed hoor!
Anique heeft een hele lage temperatuur van 36,1 en Reno een hele hoge van 37,5.
Goed voelen in het nekje, is die lekker warm, dan is er niets aan de hand :thumbup:
voel idd zijn nekje aan, en hou dat als graadmeter aan.
Hoe was zijn temp in het ziekenhuis?? misschien standaard een lage lichaamstemp. Dat kan ook nl.
Geniet lekker vna je kleine mannetje thuis!!