Warm eten geen stukjes

Hallo,

Sergio is bijna 1 jaar maar hij vertikt het om warm eten in stukjes te eten.

Als ik het pureer eet hij het wel of heel fijn prak.Ik heb weleens op advies van het cb stukjes voor hem gelegt maar dat vind hij ook niks.

Brood eet hij wel gewoon.

Moet ik het nou gewoon blijven pureren en komt het vanzelf wel :think:

Of iets anders proberen?

Esmie

pureren zal ik op deze leeftijd niet meer doen.

Stampen zal ik dan even doen, maar dan gewoon met een kleine stamper dat je toch nog redelijke stukken erin hebt zitten. Daardoor doe je wat half volle melk is het toch wat papperig.

En dan stug blijven volhouden, als brood goed gaat moet dit ook kunnen.

Of de aardappels pureren, en het vlees + groenten appart er bij leggen zodat hij dat uit het handje zelf kan eten.

En fruit gewoon een peer/appel/banaan schillen en dat gewoon zo in het handje geven.

Druifjes/ananas/aardbei in stukjes geven, zodat hij gaat wennen aan die stukjes.

Luc en Stan eten nog steeds 6m+ potjes, want bij 8m+ potjes gaan ze kokhalzen en weigeren ze verder dienst na een paar happen.

Als ik vers ga koken, dan pureer ik alles met de staafmixer en dat is dan niet super egaal, maar dat gaat dan wel weer goed.

Boterham en koekjes eten ze gewoon zonder problemen, kwart poffertjes en stukjes pannenkoek gaat ook goed.

Ik maak me niet teveel zorgen, het zal vanzelf wel een keer goedkomen…

Ja ik leg me er ook gewoon maar bij neer.

Hij groeit goed dus dan zal het wel goed komen :wink:

Herkenning hier. Die van mij weigert nog steeds stukjes en eet het liefste potjes Olvarit (12mnd). Als ik kook lust ie het vaak niet, en dan moet het ook nog gepureerd.

Ik leg me er maar bij neer. Brood en liga eet ie wel uit de hand.

Hopelijk komt het nog ooit goed :roll:

Sinds 2 dagen gaan de 8 maanden potjes erin :dance: dus het gaat de goede kant op.

Goed zo!

De aanhouder wint :slight_smile:

Mijn zoontje heeft in het begin ook mijn zelfgemaakte groentehapjes geweigerd :snooty: Hij moest niks van die stukjes hebben… terwijl ik fruithap ook altijd zelf maak en daar dus ook stukjes in zitten.
(of misschien lag het aan mijn kookkunsten :smiley: )Dus gad ik hem gewoon een potje, dat was lekker glad, dus dat at ie wel.

Ik heb gewoon regelmatig een zelfgemaakt hapje aangeboden, en ineens… at meneer zijn hele bordje leeg :thumbup:

Nu maakt het hem niks meer uit of het een potje is of een zelfgemaakt hapje!

Groetjes, Marieke

Mijn gevoel zegt: lekker fijn prakken!

De rest komt vast vanzelf als hij groter is.