waren jullie het ook zo benauwd?

Ik heb sinds ongeveer 28 weken veel last van benauwdheid. De laatste week is dit veel erger geworden. Ik weet wel dat het er allemaal een beetje bijhoort, maar wat is nu normaal? Op dit moment ben ik chronisch kort van adem, ik hoor iedereen zeggen dat ik zo zwaar adem. En soms echt zijn er van die ‘aanvallen’ dat het erger is. Op zich maak ik me niet direct zorgen maar ik baal er wel van dat, ondanks dat het kindje nu redelijk ingedaald is, het eerder erger wordt dan minder. Overigens wordt het meestal erger als ik zit, maar dat lijkt me dan weer meer passen bij mijn grote buik :think:

Ik merk wel dat ik soms heel diep zucht, en dan eigenlijk echt een grote hap adem wil hebben. Maar echt benauwd heb ik het (gelukkig) niet. Maar had wel gelezen dat het een kwaal was…

Sterkte!

is het echt benauwd dus dat je moeilijk adem kan halen of heb je een drukkend gevoel waardoor je minder diep ddenkt adem te kunnen halen samen met het gevoel dat je hart op hol slaat?

dat laatste had ik namelijk

voornamelijk als ik de trap op liep

werd dan ook soms wat zwart voor mijn ogen

heb het maar op hartkloppingen gehouden en dat is wel en normaal iets als je zwanger bent

maar anders als je twijfeld altijd gewoon de vk bellen hoor

beter 1x te veel als te weinig zeg ik altijd

Als het echt heel erg is misschien je bloeddruk even na laten kijken?

Hallo Maria77,

Ik ken het, ben zelf 26 weken zwanger en heb er ook al een paar weken last van.

Mijn verloskundige zei dat het kwam omdat je baarmoeder zwaarder wordt en op een slagader duwt, waardoor je het benauwd krijgt.

Het is een syndroom en heet het Vena cava compressie syndrooom, kijk maar eens op internet kun je er meer over lezen.

Hoop dat je er iets aan hebt.

groeten Robin

ik had het ook heel erg, maar kwam vooral ook omdat Daimen heel hoog lag in een stuit. Met zijn hoofd tegen mijn middenrif