Wanneer moet je beginnen met zindelijkheidstraining?
Ik las ergens dat er iemand al begon met 1,5 jaar,
Moet je dan al beginnen?
En staat er ergens hoe je dat moet doen,
Want hoe krijg je aan een dreumes door dat ze niet meer in dr luier moet plassen?
Tjah dit is mn eerst kind dus moet nog alles leren! :oops:
Groetjes Jeanette
Je moet beginnen wanneer je kindje daar klaar voor is.
Ze geven het vaak zelf wel een beetje aan door te zeggen dat ze bah hebben gedaan, zich gaan afzonderen om te poepen of door aan te geven dat ze een schone luier willen.
Dan is dat besef er een beetje. Vaak wordt er begonnen tussen de 2 en de 3 jaar oud. En meisjes zijn over het algemeen sneller dan jongens.
Luuk begint het nu een beetje zelf aan te geven, maar met het potje heeft hij nog echt helemaal niks. Ik wacht op mooi weer, dan kan hij lekker in zijn blootje rondrennen
Oh! Dat zou echt bijzonder zijn als ze het zelf aangeven,
Wat leuk!
En is dat ook met plassen zo?
Gelukkig is het pas over een jaar,
Want dan denk ik dat ze dingen beter gaat begrijpen,
Bedankt voor je antwoord!!!
Luuk zegt soms ook dat hij poep heeft als hij een volle plasluier heeft. Maar als hij poep heeft komt hij het altijd even melden (maar ik heb het vaak door, want hij zoekt dus altijd een rustig plekje op om te poepen :mrgreen: ). Als ik dan vraag of hij een schone luier wil dan zegt hij “nee” en rent hij weg :roll:
Ach wat schattig!!!
Nu je het zegt over dat ze een rustig plekje zoeken om te poepen,
Dat heeft Jasly wel, Ze zit dan achter de bank heel zachtjes te poepen en maakt dan drukkende geluidjes en dan heb ik het al door, Maar ze beseft volgens mij nog niet dat ze na het poepen en plassen een schone luier moeten, Daar is ze denk ik nog te klein voor, Misschien moet ik daar naar gaan aansturen ofzo? Maar ja ze is net 1 jaar en ik zou ook het liefst willen beginnen als het warm weer is want dan is het makkelijk om zonder broekje aan op het potje te zetten als ze hun behoefte willen doen,
Wel goed van je knul!
Ik zou er nu ook zeker nog niet aan gaan beginnen hoor, ze is nog zo jong. Lekker nog even in luier. En als het zomer is (en warm 8) ) dan kan je haar altijd zonder luier laten lopen als ze daar aan toe is.
Bij onze maand-mama’s zijn er ook een paar meiden vroeg bij.
Nicolai gaf het zlef aan met 19 maand. nu is hij bijan 21 maand en voledig droog! ook bij het salpen overdag!
dus als ze eht zelf aangeven kan het vroeg ook …
Amy is bijna 3 en nog niet zindelijk. Ze is er wel mee bezig, maar wil nog graag een luier.
Van alle mei '06 kindjes, is er nog maar 1 echt zindelijk en dat is een jochie
dave is ook nog niet zindelijk…
maar toen hij 1 werd kreeg hij de royal flush :lol: en verder deden we niet hoor…hij vond het toen alwel interessant daarom kreeg hij hem hoor…
maar goed dat duurde niet lang…dus we hebben het laten rusten… tot vorig jaar toen ging het heel goed…maar ja ik zwanger Dave kapte ermee.
tot vorige maand toen waren we zelfs zover dat hij met onderbroek en broek aan voor lange tijd droog bleef …en toen kreeg hij de waterpokken… voor ander halve week terug… hij was er zo ziek van dat hij alleen maar op de bank kon liggen… plas en poep belandde hierdoor weer in de luier…en vandaag ging het redelijk (2x natte broek)
maar goed we zijn er dus mee bezig…
hij kan het ook wel hoor…maar die luier is zo lekker mama :wall:
oftewel… je hebt vroege wc-plassers en late wc-plassers… hopelijk duurt het bij jou niet zo lang :mrgreen:
succes ermee :thumbup:
Hier ook een meisje die nog niet zindelijk is.
Met ruim 1,5 jaar wou ze wel op de wc en deed ook plasjes en poepjes erop maar al gauw wou ze niet meer en zijn we gestopt. Vorig jaar zomer hebben we het ook geprobeerd maar dat was geen succes, ze was er gewoon niet aan toe.
Ben deze week weer begonnen en nu is ze al 2 dagen helemaal droog! maar ik moet wel zelf zeggen elk uur van ga je even op het potje? want uit zichzelf heeft ze het nog niet door. Hoop dat ze nu gaat doorzetten en niet ineens weer een afkeer krijgt ervan, maar haar beloning is een sticker en voor elke sticker krijgt ze ook een centje in dr spaarpot. Dus ze is nu helemaal van de centjes en wil er heel veel hebben om een cadeau voor zichzelf te kopen. Dus als ze het echt wil dan is het geen luier en plasjes op het potje :mrgreen:
Ze moet er zelf aan toe zijn anders wordt het gewoon niet, sommige kinderen zijn juist heel vroeg er aan toe en sommige doen het gewoon op hun dooie gemakje :mrgreen: