wanneer!!!!!!!!!!!!

hoe/ wanneer begin je met je kind zindelijk te krijgen



Y. is nu 3 jaar en 2 mnd. maar hij taalt er niet naar.

als ik hem smorgens uit bed op de wc zet doet hij een hoop, maar dat is ook alles, hij blijft gerust een hele dag in de vieze luier lopen.



ben al begonnen met een dikke duimen kaart. maar nog meot ik hem dan op de wc zetten. hij zegt het niet uit zichzelf.



Of is hij er dan nog gewoon niet aan toe?

Mijn oudste was een paar maanden voor zijn derde zindelijk… Ik heb hem gewoon een paar dagen geen luier om gedaan. Elke keer na een ongelukje alsnog op de wc gezet en (ik weet het, ik heb geluk) binnen 5 dagen was hij zindelijk.



Ik zou sowieso overdag de luier laten. Dat zorgt alleen maar voor verwarring lijkt mij.

Hier ook gewoon op een dag (1 maand voor hij 3 werd) zonder luier laten lopen, vaak zeggen dat als ie moet plassen hij het moet zeggen. Verder zelf veel op de signalen (piemel knijpen, wiebelen, beetjes kruizen) letten en hem dan op het potje/ wc verkleiner zetten. Bij ongelukjes niet boos worden maar benoemen dat hij de volgende keer op het potje moet plassen.

Hier heeft het zo gewerkt, we zijn nu een maand verder en het gaat geweldig. Ook ik dacht dat ie er nog niet aan toe was omdat ook Robin lang in een vieze natte luier kon lopen. Verder hebben wij niet aan een beloningsysteem gedaan. Gewoon bij elke plas flink juigen en dansen voor het potje.

Succes, gewoon beginnen en eerst zelf veel tijd in inversteren :mrgreen:

Yuri is nu 3 mnd en 1 mnd en taalt er ook niet naar…

Zijn nu begonnen met sticker beloning als hij zegt dat hij een vieze luier heeft door poep. Gaat 1 keer per dag goed…



Als hij zich natplast omdat hij te lang met de luier heeft gelopen heeft hij daar ook weinig van.

Ach, ik wacht maar af…zal toch wel een keer komen :think:



En zonder luier laten lopen was hier tot op heden geen succes…de bank alles werd onderplast al zei ik 10 keer moet je al plassen? Nee mama en een paar sec later ohhhhhhh op de bank geplast :wall:

@Smurf78 wrote:

Yuri is nu 3 mnd en 1 mnd en taalt er ook niet naar…

Zijn nu begonnen met sticker beloning als hij zegt dat hij een vieze luier heeft door poep. Gaat 1 keer per dag goed…



Als hij zich natplast omdat hij te lang met de luier heeft gelopen heeft hij daar ook weinig van.

Ach, ik wacht maar af…zal toch wel een keer komen :think:



En zonder luier laten lopen was hier tot op heden geen succes…de bank alles werd onderplast al zei ik 10 keer moet je al plassen? Nee mama en een paar sec later ohhhhhhh op de bank geplast :wall:




Ik weet niet of hij opeens zelf gaat aangeven dat hij moet plassen en dan zindelijk is. Vervelend van je bank, maar leg er dan tijdelijk een zeiltje op :wink:



Het is natuurlijk wel zindelijkheidstraining he, je moet hem wel begeleiden.

Ja je moet er wel wat tijd insteken.

Ik heb Mariano gewoon om de 40 min op de wc gezet.Overdag geen luier maar op bed nog wel.

Na een aantal dagen begon hij zelf te zeggen dat hij moet plassen.

Die van mij zegt gewoon steeds dat hij niet op de wc wil… gaat dan uiteindelijk wel maar het is wel met dwang zeg maar…



Ik ben er vandaag opnieuw mee begonnen en ik ben nu echt van plan om tot einde week door de te zetten, ben helemaal klaar met de luiers…



heb wel wat aan jullie verstandige opmerking dat het training is want ik wil denk ik ook te snel dat het vanzelf gaat.



natas

probeer eens met een kookwekkertje als de wekker af gaat moet hij 9 of zij) even op de wc/potje zitten…

en veel laten drinken scheelt ook 8) dan na tien min op het potje/wc zetten meestal werkt dat wel… als er dan een plasje komt gelijk juichen enzo :thumbup:



hier gaat het redelijk… meneer kan het al zonder iets aan zijn billen… maar zodra er een broekje aangaat gaat het mis… :wall:



ach ik heb nu tijd zat…dus we gaan vol goede moed verder…

Ben met mijn dochter van twee jaar en 2 maanden bezig met potje… al voor haar tweede liep ze met het potje te zeulen omdat ze in een boekje keer een potje aanwees en ik alles benoem.

Dus toen potje erbij gepakt en verder niets.

Maar goed… zij liep de hele dag door met potje…

Ze had voor haar tweede verjaardag al een paar keer een plas erin gedaan…

Toen gingen we verhuizen en ben ik er niet actief in geweest…

Nu - na de verhuizing toch maar bezig met training.

Nu probeer ik het met stimuleren dat ze in ieder geval ochtend, middag en avond een keer op potje gaat…

Plasjes en zelfs paar keer poepen op het potje is gelukt…

Zonder luier vind ik nu niet echt een optie (als het nou lekker zomer was en ze buiten in de tuin lekker zonder luier kon spelen…)



Als je weg gaat, neem je dan een potje / brilverkleiner mee of laat je dat ook wel???

@Madre wrote:

@Smurf78 wrote:
Yuri is nu 3 mnd en 1 mnd en taalt er ook niet naar…

Zijn nu begonnen met sticker beloning als hij zegt dat hij een vieze luier heeft door poep. Gaat 1 keer per dag goed…



Als hij zich natplast omdat hij te lang met de luier heeft gelopen heeft hij daar ook weinig van.

Ach, ik wacht maar af…zal toch wel een keer komen :think:



En zonder luier laten lopen was hier tot op heden geen succes…de bank alles werd onderplast al zei ik 10 keer moet je al plassen? Nee mama en een paar sec later ohhhhhhh op de bank geplast :wall:




Ik weet niet of hij opeens zelf gaat aangeven dat hij moet plassen en dan zindelijk is. Vervelend van je bank, maar leg er dan tijdelijk een zeiltje op :wink:



Het is natuurlijk wel zindelijkheidstraining he, je moet hem wel begeleiden.




Ik snap dat het een training is hoor. Hierboven staat niet het hele verhaal.

We hebben hem van de zomer “getraind” met beloningsvellen etc. Genoeg plasjes zijn gelukt zeg maar, en met stickers beloont. Toch gaat het niet. Op het kdv interessseert het hem ook niet terwijl ze wel aan het stimuleren zijn. Dat al zijn vriendjes op de wc plassen en hij niet, maakt hem geen fluit uit…

Dus volgens mijn is hij er echt nog niet klaar voor…

Hier ging het echt vanzelf vlak voor hij 3 werd gaf hij aan geen luier meer om te willen, nou prima toch binnen een week was hij zindelijk

Denk dat het ook kwam omdat hij op het kdv de kindjes naar de wc zag gaan

Hoi Dames,



Ons zoontje van 2 jaar wil ook al leren op een potje tezetten. Want zo af en toe zegd me zoontje en pak dan de luier vast en zegd dan bah vooral als hij gepoept heeft in zijn luier. Ik weet niet of het al tevroeg is om ermee te beginnen. Ieder kind is toch verschillend de één is sneller zindelijk dan de ander. Ik gaat het gewoon een paar keer proberen op de dag en kijken wat hij zelf steeds doet verder. :think: :wink:

Goh, dit verhaal lijkt op dat van Stan.



Hij plast gewoon niet op de wc : mamma, mijn piemel is stuk!" “Ik vind plassen in de luier lekker”



Ik heb al van alles geprobeert, maar niets werkt bij hem. Gewoon geen luier omdoen vind ik geen optie, omdat ik net verhuisd ben en ik allemaal hele mooie nieuwe meubels heb!



Ik wordt er echt een beetje moedeloos van en ik ben die vieze luiers zo vreselijk zat :twisted:



Ik heb Stan zelfs aan zijn luier laten ruiken. Hij vond het heel vies, maar vervolgens maakt hij gewoon een nieuwe.



Verder hoor ik het vaak zeggen wie er allemaal onder luier rondloopt. Tot aan zijn knuffels aan toe.



Ik weet het gewoon niet meer!

heel herkenbaar hoor Elka, ik laat het maar rusten. Van alles al geprobeerd dus probeer het over een paar maanden wel weer. Ik ga er maar vanuit dat hij op zijn 4-de vast wel zindelijk zal zijn (toch :roll: :shifty: ).

Hier ook laten zien, ruiken en uitgelegd dat alle kindjes naar de wc gaan. Zijn vriendjes op het kdv gaan ook, maar het doet hem niets. Hij zegt doodleuk, ik plas en poep in mijn luier. Nog net niet: nou en erachter aan :lol:

Wij zijn in de vakantie begonnen, lekker de tijd ervoor en ook lekker met allebei z’n ouders om hem heen, dus volle aandacht. Eerste week boeide het hem totaal niet, tweede week toen we Cars stempels hadden gekocht (plasje is 1 stempel, poepje 2, vol blad is cadeautje) ging ie als een trein op het potje (eerst elke tien minuten, maar dat hield ie gelukkig gauw voor gezien :mrgreen: ). Hij was er wel duidelijk gewoon aan toe (was drie jaar en bijna 3 maanden), want het ging al heel snel heel goed, eind v.d. vakantie heeft ie daar een cadeautje gehad, en thuis heeft ie nog drie dagen ofzo gestempeld en toen vroeg ie er helemaal niet meer om en was ie gewoon zindelijk (op af en toe een ongelukje na). Thuis was het trouwens ook gauw afgelopen met het potje, en ging ie op de wc, veel interessanter! :mrgreen:



Misschien zijn jullie rond kerst één of twee weken thuis en kun je dan weer serieuze poging wagen met wat meer rust? (ik zag er ook vooral tegenop om terwijl ie nog niet echt zindelijk was met 'm naar het dorp te gaan voor boodschappen en dat ie het dan in z’n broek zou doen enzo…)