Wanneer zorgen maken als je dreumes nog niet loopt

Voor 90% maak ik mij nog geen zorgen dat Lieke met 18 maanden nog niet loopt. Want zoiets als praten gaat weer heel goed.



Maar toch die 10% zit me niet lekker zeker gecombineerd met alle opmerkingen die je om je heen hoort en krijgt.



Als ik alles op een rijtje zet is het eigenlijk een heel logisch patroon.

-met 9mndn rollen

-met 12 mndn zelf gaan zitten. (want ze wilde alleen van liggen rechtstreeks gaan zitten dus zonder te rollen)

-Toen kont schuiven

-13 mdn kruipen

-14/15 staan

Daarna snel langs alles lopen. Met twee handen wil ze ook graag lopen. Met 1 hand laat ze zich al snel vallen. En alleen is het echt 3 stapjes en niet meer.



Helaas moest ik het 18 mnd constultaat afzeggen omdat ik niet kon en nu moet ik weer een maand wachten.

Maar moet ik mij zorgen maken?



Petite

ik zou me niet te veel zorgen maken. Zo te zien is ze met alle bewegingen wat later dan gemiddeld.



Lukas was er snel bij, maar vindt praten weer niet zo boeiend.



Als je erg onzeker bent hierover, zou ik anders gewoon het CB even polsen.



Een achterneefje van mij liep pas met 24 maanden en die is nu 3 jaar en je ziet echt geen verschil meer met leeftijdsgenootjes.

zie ook topic van assiepassie in dit rijtje :wink:

Ja, je wil je ergens geen zorgen maken en je denkt ook wel komt goed! Maar toch waarom zijn dan alle leeftijdgenootjes sneller? En inderdaad het zijn ook de opmerkingen die je raken en je aan het denken zetten. Ik wilde ook eerder een afspraak op het cb maar was niet mogelijk. Nu denk ik, mede door de opmerkingen in mijn topic;komt goed! Succes ermee!