Aten jullie kindjes bij 1 jaar al ‘met de pot mee’?
Mijn zoontje eet eigenlijk alleen potjes-eten goed (dwz een heel potje). Maar als ik zelf kook eet ie altijd maar heel weinig, terwijl ik toch echt niet denk dat het aan mijn kookkunsten ligt Ik heb al zo ontzettend veel recepten geprobeerd!! Ook eet ie alleen nog gepureerd :think: Stukjes belanden overal behalve in zijn mond. Zelfs zijn boterham tussen de middag moet ik hem in zijn mond geven, anders speelt hij er alleen maar mee.
Af en toe denk ik dat we er hopeloos mee achter lopen, als ik sommige andere kindjes op het kinderdagverblijf zelf zie eten op deze leeftijd. En sommige drinken zelfs uit een beker :shock: Die van mij dus niet…
Als je stukjes langzaam gaat introduceren is dat een idee?
Eten gepureerd en dan bijv een rijstewafel in stukjes toevoegen.
Lianne heeft ook een tijdje alleen gepureerd willen eten rond 10 maand.
Iedereen heeft zn eigen pad die wordt gevolgd in de ontwikkeling!
Komt vanzelf!! :hug:
Ik ga je niet vertellen wat lianne allemaal wel kan daar wordt jij niet vrolijker van.
Ik hoop dat je wat aan de tip hebt van stukjes introduceren
enne wat betreft die beker.
Lianne drinkt (pas) sinds vorige week uit een tuitbeker.
Casper drinkt sinds hij 7 maanden is uit de Nuby rietjesbeker. Hij kan nu met hulp uit een gewone beker drinken zonder er een giga knoeiboel van te maken (is volgens mij meer slurpen eruit maar ach een kniesoor die daar op let :lol: ) mee eten met de pot doet hij nu sinds hij 1 jaar is bewust. Soms nog een potje maar meeste tijd hoef ik daar ook niet mee aan te komen. Hij blieft het niet meer of zo :think:
Sommige dagen eet hij heel goed mee met de pot als hij het lekker vind. Dingen als vis etc vind hij heerlijk! Groente is met mate helaas dat compenseer ik nog wel eens met sapjes of stukjes tomaat. Paprika ben ik nog wat voorzichtig mee omdat dat de darmpjes prikkelt op een vervelende manier zelfs bij mij nog. Zelfstandig eten doet hij al heel lang. Brood en fruit en groente als eerste uit het vuistje. En nu nog eet hij het liefste met zijn handjes al gaat een vorkje of lepeltje ook steeds beter.
Vanavond hebben we Chinees gegeten en dat ging erin als zoete koek :inlove: met de handjes, hapjes gevoerd en hapjes zelf van de vork. :thumbup:
Tes eet met de pot mee en eet zelf. Wel met haar handjes, maar netjes in de pincetgreep, met duim en wijsvinger dus. Ik prak het eten niet maar snijd het in hapklare stukjes.
Ze drinkt uit een tuitbeker.
maak je niet druk hoor, elk kindje zijn eigen stapjes laten maken, ik heb vier dochters en allemaal verschilend, de een liep sneller maar de ander gind sneller praten, de een at sneller met de pot mee en de een(zoals mijn mopje nu) vertikt het, komt allemaal vanzelf goed, mopje wil ook alleen nog maar potjes eten en dan het liefst die van 6 maanden :roll: fijner dan fijn gepureerd, ze gruwelt van stukjes in haar eten, ze is nu eindelijk zo ver dat ze brood eet in stukjes maar dan wel met een beetje warme melk er over heen en dan alleen met iets smeerbaars erop, hoezo ik weet wat ik wil gedrag, geef je haar een droog stukje brood, dan doet ze alsof ik haar vergiftig minstens, ze loopt rood aan tranen in de ogen en gaat een partij kok geluiden maken, en uiteindelijk haalt ze het er met haar vingers uit, ik wijt het aan haar karaktertje want betrapte haar er van de week op dat ze wel met zuslief, crackertjes met kruidenkaas erop zat te eten, als iets hard en droog is zijn het wel crackertjes.
alleen bloemkool stampot en boerenkool eet ze met de pot mee, maar verder nagenoeg niet. kan mij er niet druk om maken hoor. vergelijk je kindje niet met andere kindjes, het opgroeien en ontwikkelen is geen wedstrijdje, mijn derde dochter was erg langzaam met het gaan zitten, staan en lopen, inmiddels is zij 6 en is de beste van de klas met gym. wie had dat gedacht toentertijd.
jade eet met de pot mee ( lust zelfs meer en eet zelfs meer dan haar broer) ze wilt niet gevoerd worden… dat beland pardoes op de grond :shifty: … dus eet ze zefl met haar handjes… tja dat wint niet een schoonheidsprijs…maar ja ze eet wel… ik prak het niet maar zorg dat het in hapklare stukjes op haar bordje ligt.
Wij hebben via rapleymethode groente en fruit gegeven, dus ze aten vanaf het begin zelf. Dat ze dan wat minder eet zou ik me niet druk om maken.
Wij zijn dus ook vanaf een maand of 7 begonnen met het oefenen met drinken uit een beker en dat konden ze best snel. Ja, het is ff een zooitje, vaak dweilen enz, maar ja, of dat nu met 8 mnd zo is of met 1,5 jr, dat maakt ook niet echt uit toch. Gewoon doen, oefenen, dan leert ze het vanzelf
Bij Jasmijn wisselen we het af, maar als we ‘normaal’ aardappels eten eet ze mee en als we bv nasi eten krijgt ze een potje.
Alleen potjes ben ik geen voorstander van een neefje van mij kreeg alleen potjes en is nu 6 en wil nog steeds niets anders dan potjes :shock: