wanneer weer ongesteld na curretage?

Hallo,

Ruim 4 weken geleden heb ik een curretage gehad na een MA. Bij de echo van 12 weken kwamen we erachter dat het hartje met 9 weken gestopt was. De dag erna ben ik geccureteerd. Ondanks dit verdriet willen we wel weer gaan voor een brusje voor Anne. Op advies van de vk wachten we eerst af tot ik weer een keer ongesteld geweest ben. Hier zou ongeveer 4 weken voor staan, maar tot op heden nog niks. Nooit gedacht dat ik zo zou hopen om ongesteld te worden. Wie heeft hier ervaring mee en hoe lang duurde het?

Groetjes Pukje

Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt als jij 2.5 jaar terug…

ook bij 12 weken echo hartje gestopt bij 9 weken…

mijn menstruatie kwam na 10 week volledig en goed weer opgang.

HEt kan best even duren , je lichaam moet ontzwangeren en dan is het heel normaal dat het even duurt. Soms wel tot 3 maand/cyclesse…duurt het echt langer dan toch even de gyn bellen hoor.

Hoeft niks ergs te zijn maar soms trekken ze dan even bloed voor controle.

Met meer vragen mag je altijd bij me komen…

Sterkte en liefs bianca

Hoi Pukje,

Balen zeg. Ik hoorde met 6,5 weken dat het twijfelachtig was en met 7,5 weken was het vruchtje al een week eerder gestopt met groeien. Ik heb van mezelf geen cyclus, dus ik zou misschien helemaal niet ong worden. Ze zeiden dat het normaal rond 4 tot 6 weken op gang komt. Ik ging voor controle en had op dag 32 een eisprong, en werd netjes 14 dagen later ongi, dus mijn cyclus na de curretage was 45 dagen. Ik weet niet hoe lang de curretage voor jou nu geleden is, maar het kan dus soms ook iets langer duren. Succes verder!

Groetjes Wienie

Hoi,

Bij mij duurde het 40 dagen. Heb van mezelf ook een vrij lange cyclus…

Op de echo van 12 w, 3 dagen bleek dat het hartje al 5 weken daarvoor gestopt was met kloppen… :cry:

Wij zijn nu ook weer druk aan het oefenen, ben nu met mijn derde cyclus na de MA bezig en verwacht deze week toch weer oongi te worden… :cry: Bah!

We blijven positief, onze beurt komt wel weer…

Liefs, Daantje xxx

Ben gisteren ongesteld geworden. :stuck_out_tongue: Voelt echt als een opluchting. Ik heb op het moment weinig vertrouwen in mijn lichaam en was echt bang dat het heel lang zou gaan duren. Uit jullie berichtjes begrijp ik dat jullie nog niet zwanger zijn na de MA. Hopelijk komt daar snel verandering in :pray: Vrijdag ga ik op vakantie en ga mijn vakantiegeld maar opmaken aan ovulatietesten :mrgreen: En idd Daantje, Wieniex en Bianca onze beurt komt weer wel!

Groetjes Pukje

ik kom hier toevallig terecht. wil je even een hart onder de riem steken pukje. Was na een ma binnen 2 maanden al weer zwanger, het kan dus wel.

en andere meiden die hier schrijven, jullie tijd komt ook hoor, dat moet gewoon

jeanwi :-*

Ik hoop het!

Groetjes Pukje

hier ook snel weer zwanger. mijn menstruatie was meteen weer netjes in mijn cyclus en na de eerste menstruatie geen tweede meer gehad :dance: ben nu 8 weken zwanger!

Jeetje, wat fijn!!! :dance: Goed zeg! Gefeliciteerd!

Kun je er ook een beetje van genieten? Het lijkt mij nml super spannend om weer zwanger te zijn.

Groetjes Pukje

Hoi allemaal,

Ik ben Wilma32, we zijn al 2 jaar bezig met zwanger worden. Ik ben in 1 jaar tijd 3 keer zwanger geweest, en alle drie de keren was het een miskraam, februari en maart 2006 zw.schap, na een paar dagen mk, nu de 3e keer was maart 2007, 6 weken zw.schap wellicht, en mijn laatste menstruatie was op 28 maart 2007.

Het is nu 5 juli, en ik ben nog steeds op een nieuwe mesntruatie aan het wachten. Nu hebben ze bij mij wel nog gedacht aan een bbz, maar niet bewezen, toch allemaal spontaan afgestoten. Heb 7 weken lang bloedverlies gehad, tot 2 weken geleden, en mijn HCG was vorige week dinsdag 2,2. Bijna weg.

Maar nog niet ongi nu. Is het normaal dat het zolang duurt na een mk voordat je weer een normale cyclus hebt. Het is al bijna 3 maanden geleden.

Nu heb ik sinds 3 dagen last van wat buikpijn, opgeblazen gevoel, soms boeren, vlagen misselijkheid, rare vieze smaak in mijn mond.

Gisteren en eergisteren wat meer slijm gehad, nu vandaag is het slijm al minder.

Kan ik hier conclusies uit trekken dat ik snel ongi wordt??? Of zwanger ben opnieuw, zal wel niet, of mijn eisprong is geweest.???

Ik ken mijn eigen lichaam niet meer en heb er niet veel vertrouwen meer in. We willen zo graag een kindje, en het wil gewoon niet lukken.

Het duurt soms heel lang voordat ik zwanger ben, en als ik zwanger ben gaat het telkens mis.

Waarom??? 23 juli as. hebben mijn man en ik een afspraak met de gyn. AZM, er zal gekeken gaan worden voor onderzoeken naar de eventuele oorzaak naar mijn mk’s.

Ik hoop dat ze iets kunnen vinden wat makkelijk te verhelpen is, maar de kans is groter dat ze niks vinden.

Ik doe alles om zo gezond mogelijk te leven, probeer voldoende beweging te hebben, maar ook geen gekke inspanningen te doen, bang dat ik zwanger ben zonder het te weten. Eten en drinken probeer ik zo gezond mogelijk te doen. Probeer genoeg fruit, groente, granen en zuivelproducten te eten. Verder drink ik vrijwel nooit alcohol, zelden, en dan alleen maar 1 glaasje rode of witte wijn. Ik slik al 2 jaar foliumzuur, slik nu ook vitaminecomplex A t/m Z omdat ik toch bang ben te weinig binnen te krijgen.

Verder ben ik 7 maart 2007 gestopt met roken, nu al ruim 4 maanden.

Ik probeer om minder stress te hebben, proberen geduldiger te zijn.

Wat moet ik nog meer doen verder??? Iemand tips???

Ik hoop dat het stoppen met roken ook eens beloond wordt, alhoewel het belangrijkste voor mij een kindje is.

We zijn 15 juni 2007 getrouwd, hebben een huis en tuin in een rustig dorp, een hond Jack Russell, hebben allebei werk en financieel niets te klagen. We zijn er gewoon helemaal klaar voor om onze liefde te bezegelen met kindjes. Het is zo welkom!!! Maar het lukt niet???

Nu is alweer een collegaatje 12 weken zwanger, dat steekt natuurlijk erg, maar ik gun het haar wel. Maar mezelf ook.

Hoe gaan jullie hiermee om???

Groetjes Wilma32

Jeetje Wilma, wat een verhaal! Wat erg zoveel miskramen. Geen wonder dat je geen vertrouwen in je lichaam meer hebt. Toch word je wel zwanger, wat natuurlijk nu ook geen troots is. Ik kan me niet voorstellen dat het iets met je levensstijl te maken heeft. Hopelijk kan de gyn jullie helpen.

Ik werd 5 weken na mijn MA weer ongesteld (lees hierboven) En had ook buikpijn en een opgeblazen gevoel daarvoor.Mijn HCG is niet geprikt. Moet je daarom vragen?

Een collega is net zo ver zwanger dan dat ik nu zou zijn als het niet was mis gegaan. We hebben het ook samen verteld op het werk. Ik vind het nu ook moeilijk om haar buik al wat te zien groeien. We hebben het er wel veel over samen, want voor haar is het ook moeilijk hoe ze er mee om moet gaan. Zoiets gun je natuurlijk niemand. Morgen ga ik op vakantie voor 3 weken. Dus dat is wel een goede afleiding. Ik heb vandaag een ovulatietest gekocht en hoop ergens in de vakantie een ei te spotten. Geen idee hoe mijn cyclus eruit gaat zien.

Wilma heel veel succes en sterkte!

Groetjes Pukje

raar hé pukje alsje colleganet zo ver is als jijhad kunnen en eig had moeten zijn…

vreselijk eig, dan wordt je dubbel geconfronteerd er mee.

:hug: :-* bianca. En nu maar hopen dat jullie cycles op orde komt :thumbup:

ik heb 15 juni mijn curretage gehad, zou 9 weken geweest zijn, maar toen ik het hoorde was het met 6 weken al gestopt met groeien. ben op 14 juli netjes ongesteld geworden, tenminste voor zover je er van kunt spreken… in 6 dagen tijd nog geen tampon ‘vol’, dus tja afwachten maar voor volgende maand :mrgreen: