Thijs heeft 6 maanden (bijna) volledig borstvoeding gehad, rond 10 april kreeg hij nog maar 3 voedingen, rond 22 april 2 en 28 april zijn we volledig gestopt, toen was. Er ook nog maar weinig.
Maar nu ben ik nog niet ongesteld en hoe heerlijk ik dat ook vind, wil ik nu wel eeens weer een cyclus weten. Neem nu maandverband mee, maar is toch wel handig dat ik weet wanneer het echt nodig is.
hoe lang duurde het bij jullie voor je weer ongesteld was (na stoppen BV) ?
ben serieus nu al 15 maanden niet ongesteld geweest…
Niet geheel vergelijkbaar, want ik ik gaf toen nog wel borstvoeding.
Maar ik werd pas na 11 maanden voor het eerst weer ongesteld.
Toen gaf ik nog 4 voedingen per dag geloof ik. :think:
Het is euhm net zo lastig te voorspellen als wanneer je met de pil zou stoppen. Sommige vrouwen krijgen doorbraakbloeding MET de pil en zo werd ik dus al ongesteld nog tijdens het volledig BV geven. :shifty: Dat was hier al ergens rond de 9/10 weken na de bevalling.
Bij andere vrouwen blijft het nog een tijdje uit (ongeacht hoe lang je gevoed hebt overigens) en kun je er nog geen kalender bijhouden. Het enige dat je zou kunnen overwegen als je ECHT snel weer een cyclus wilt; aan de pil voor 1 of 2 strips. Vaak ‘reset’ je je lijf daarmee en aangezien je geen BV meer geeft kan dat dus zonder bezwaar.
Hier zitten we nog op 4-7 voedingen per dag, ook nog niet ongesteld. Ik heb ook standaard wat bij me voor het geval dat, want ik voel me er echt niet safe op zo :eh:
J.ason heb ik niet zo heel lang bv gegeven. Toen hij 16wk was (gaf vanaf 8 wk nog maar 2 voedingen) ben ik gestopt. 4 weken later kreeg ik mijn eerste menstruatie.
D.ean kreeg nog zo’n 4 voedingen toen ik weer ging menstrueren. Hij was toen 8 maanden.
Als ik dit zo lees is het echt afwachten… Hoopte dat iemand zou zeggen nou over 8 weken ofzo ben je wel weer ongesteld :think:
Hoef niet persé een cyclus hoor, komt geen 4e maar vind het wel fijn te weten waar ik aan toe ben met ongesteldheid e.d. Maar goed: maar voor de zekerheid een maandverbandje meenemen en op vakantie maar een pak dan :?
De Pil is niet zo’n geweldige optie, ik reageer niet echt goed op hormonen :? word ik zelf een hormonenmonster van, vandaar ook het knipje van hub.
Yeps sorry afwachten en slepen met maandverband het lot van vrouwen. Zolang je niet echt snel een cyclus wilt links laten die pil. Zo’n knipje is veeeeul handiger. :mrgreen:
En ja ik ben nog maar net bevallen dus ik sleep toch al met maandverband maar dat blijft hier ook echt. Heb niet voor niets een grote handtas. 8)
Hier met borstvoeding voor eerst met 9,5 maand weer ongesteld.
Bij de eerste is menstruatie opgewekt in mei 2010…
Maar de tweede 6mnd bv gegeven en daarna dat zij 9mnd was ongesteld geworden.
Het kan erg lang duren. Ik had gehoopt op 6-8 weken. Maar het werd langer.
nog steeds geen menstruatie gezien idd… dus vind het erg lang duren. Nu willen we geen 4e kindje meer ( sterker nog, het kan ook niet meer binnenkort ) maar wil wel graag mijn cyclus terug, dan weten we waar we aan toe zijn…
We wachten nog ff verder af
onze jongste is 10,5 maanden, ik geef hem nog zo’n 5 tot 10 keer borstvoeding per 24 uur, ben nog steeds niet ongesteld geweest. Bij de oudste was ik met 8,5 maand weer ong. bij de tweede ook rond die tijd, met 7 of 9 maanden, weet het niet meer precies. Nu ga ik voor het jaar :mrgreen: maar ergens vind ik het ook erg lastig hoor!!
Nou wat jij wel wilt en wat je niet krijgt…krijg ik dus wel…kindlief is nog niet eens 2 maand en krijgt volledige BV met ong 3 en soms 4 uur tussen de voedingen maar mijn cyclus is weer begonnen. :silenced:
Vond hem al zo onrustig de afgelopen 2 dagen voor en tijdens en na de voeding dat is dus ook weer verklaard en nopes hoef niet meer te hopen op al die tijd menstruatie-vrij tijdens de BV periode. :wall:
Dit vroeg ik me dus ook af.
An.nelot is nu 9,5 maand oud en krijgt nog 5-8 keer per dag bv, ik ben nog niet ongesteld geweest. Ik vermoed dat wanneer ik stop dat het in alle hevigheid losbarst net als de vorige keer na 8 maanden voeden.
Voorlopig ga ik nog door met voeden en ik vind het wel prima zo.
Ah fijn dat jij het al vroeg, wilde ik ook net doen Zeker allemaal kindje van rond de zes maand…
Bij mijn vorige twee werd ik ondanks volledige bv na een maand of vier alweer ongesteld, hier nu helemaal niks te bekennen.
En zoals je zegt, toch fijn om te weten wanneer je wat kunt verwachten. Al ben ik niet zo handig om overal maandverband mee naar toe te slepen, ik geloof dat ik maar een paar tampons in de luiertas ga gooien voor het geval dat…
Maargoed, we gaan toch een beetje afbouwen, Aldo is ook wel toe aan nieuwe voedseluitdagingen, al vind ik het nou niet bepaald geweldig dat hij mijn boek in zijn mond probeert te proppen. Maar minder voedingen op een dag, dus ben benieuwd hoe snel ik dan ongesteld word…
Groetjes,
LaBruja
Ik denk dat hij dat boek er ook in wil steken als je hem wel voedseluitdagingen geeft hoor Kaya krijgt al een tijdje vast voedsel erbij, maar steekt nog steeds vanalles in dr mond.
Ik baal een beetje geef nu nog steeds volledig bv en was na 7 weken alweer ongi, nu was het de 5 de keer meen ik alweer :?
Terwijl toen ik zwanger wou worden geen eisprong had… Het had wel veel langer weg kunne blijven…