Dit klinkt heel suf al zeg ik het zelf :oops: Maar mijn oudste loopt al sinds kort voor de kerstvakantie te kwakkelen met zijn gezondheid. Niks zorgelijks, maar om de haverklap verkouden met koorts (variërend van 38,5 tot 39,5). Maar hij pikt op het moment gewoon alles op en verzuimt daardoor dus ook best veel :thumbdown: Hij doet het heel goed op school en is nu middenkleuter in groep 1 (net eind feb. 5 geworden) maar ik baal er wel enorm van om hem steeds ziek te moeten melden…
Nu heeft hij sinds zondagavond hoge koorts gehad tussen de 40 en de 40,5 en dat tot vannacht. Hij had ook veel hoofdpijn en spierpijn en de dokter rekent dit toch echt tot het griepvirus. Nu is hij vandaag voor het eerst koortsvrij en hij is amper te houden :shifty: Hij moet even inhalen zeg maar
Nu is mijn vraag eigenlijk of ik hem morgen gewoon alweer naar school moet laten gaan :think: Mijn idee is in principe als ze 1 dag helemaal koortsvrij zijn dan kunnen ze weer naar school, maar nu twijfel ik een beetje of ik hem niet toch beter even wat langer thuis zal houden? Dat ie maandag weer naar school gaat zeg maar.
Wat zouden jullie doen? Morgen lekker weer naar school of maandag pas :think:
Alvast bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:
Ik zou hem morgen zowiezo nog thuis houden en als hij al zoveel ziek geweest is denk ik ook tot maandag. Evt kan je als hij morgen het huis uit stuitert toch gewoon met hem naar buiten gaan, gewonere dingen doen ipv met een boek op de bank hangen en dan vrijdag wel naar school.
Ik zou hem maandag weer naar school doen, hij is veel ziek geweest en heeft hoge koorts gehad.
Beetje weer opbouwen vanaf morgen om naar buiten te gaan, hem nog een beetje de kans geven om bij te komen en dan maandag maar weer naar school.
Na een goede griep kan je echt nog wel een paar weken behoorlijk vermoeid zijn, weet ik uit eigen ervaring. Dus ik zou hem niet te snel weer naar school doen.
Volgende week eventueel beginnen met alleen de ochtenden, of de woensdag tussendoor thuis houden om bij te tanken (als je denkt dat dat nodig is - maar dat merk je vast snel genoeg).
Beter rustig aan opbouwen, dan dat hij een week later weer instort.
Dankjewel voor jullie antwoorden zover :thumbup: Vrijdag hebben ze deze week sowieso schoolvrij (en dan wordt zijn broertje geopereerd dus hij is dan bij opa en oma vanaf morgenavond tot zaterdagochtend). Het zou dus alleen om morgen gaan en dan maandag weer, dat was ik net vergeten te zeggen :doh:
Mijn punt is dat het als spijbelen voelt als hij geen koorts heeft :oops: Stom hè :shifty:
Sebastiaan heeft laatst ook zo’n periode gehad. Wij hebben hem toen een paar dagen alleen de ochtend naar school gebracht. (In overleg met juf, 's middags hoeven wij ze niet ziek te melden) Daarna kon hij er weer tegen :thumbup: .
Hij heeft alleen inmiddels weer een verkoudheid opgepikt… :? . Z’n weerstand is wat minder, omdat hij erg aan het groeien is momenteel met alle bijkomende groeipijnen. Hopelijk is het snel weer over.
Dus ik zou of alleen 2 ochtenden naar school deze week of thuis lekker laten stuiteren
Ik zie net dat het alleen om morgen gaat.
Lekker thuis houden, kan hij er volgende week weer helemaal tegen :thumbup:
En veel sterkte vrijdag :-*
@Kimmie1976 wrote:
Mijn punt is dat het als spijbelen voelt als hij geen koorts heeft :oops: Stom hè :shifty:
Ach wel nee joh. Dat hij niet ziek genoeg is om de hele dag in bed te liggen, wil nog niet zeggen dat hij genoeg energie heeft om de hele dag naar school te gaan!
Niet schuldig over voelen, maak er gewoon een gezellig dag van.
En eigenlijk vind ik dat school een zwaar overschat iets is hoor, zeker in de kleuterklassen kunnen ze echt wel af en toe een paar dagen missen.
Persoonlijk zou ik hem gewoon maandag weer naar school laten gaan dan kan hij nu nog even lekker uitzieken en extra rusten.
Ik heb hetzelfde, Y.eline is in Januari/februari 1,5 week ziek geweest en nu is ze weer al bijna een week thuis door ziekte, vind het enorm rot maar je doet er niks aan.
:hug:
@Mejis wrote:
@Kimmie1976 wrote:Mijn punt is dat het als spijbelen voelt als hij geen koorts heeft :oops: Stom hè :shifty:
Ach wel nee joh. Dat hij niet ziek genoeg is om de hele dag in bed te liggen, wil nog niet zeggen dat hij genoeg energie heeft om de hele dag naar school te gaan!
Niet schuldig over voelen, maak er gewoon een gezellig dag van.
En eigenlijk vind ik dat school een zwaar overschat iets is hoor, zeker in de kleuterklassen kunnen ze echt wel af en toe een paar dagen missen.
Met die laatste zin ben ik het overigens helemaal niet eens, maar de rest wel. Niet schuldig over voelen, lekker laten bijkomen en maandag weer naar school. kun je toch uitleggen op school, hij is zoveel ziek geweest neem aan dat school dat ook echt wel begrijpt.
Nee ze kunnen het ook makkelijk even zonder doen en wat ik al zei, hij doet het goed en voor juf is het dus ook geen probleem :thumbup: Is meer mijn eigen moraal geloof ik waar ik me overheen moet zetten :shifty: En hij wil zelf ook graag naar school, dat maakt het ook zo vervelend voor hem.
@Chantal, ja bij jou gaat het idemdito Hij was net vanaf de 2e week februari weer naar school na 2 weken ziek thuis, toen 18-02 alweer een week vakantie en nu was ie net weer een week naar school geweest :wall: Het is voor hem het vervelendst hoor, begrijp me niet verkeerd… Maar ik krijg er een beetje het heen en weer van en ben blij dat ik niet werk :shifty:
@Heleentje, dankjewel :-*
@Janet, je miet ze niet voor piet snot gaan thuishouden, maar op zich een paar dagen missen lijkt mij ook niet zo heel erg. Ik heb hem voor de continuïteit ook het liefst gewoon de dagen dat er school is, echt op school. Het scheelt ook wel dat Valentijn het erg goed doet op school en weer gaat alsof ie gisteren voor het laatst geweest is, zelfs na de laatste zomervakantie :thumbup: Maar wat ik al schreef, het ligt denk ik aan mijn eigen moraal :shifty:
Ja klopt hoor, ziek, naar school weer vakantie net 1 week op school en happa weer ziek…echt voel me naar juf toe echt heel rot…
Y.eline is echt ziek af en toe heeft ze een opleving en dan kan je dr achter het behang plakken :silenced: duidelijk te merken dat ze niet lekker in dr vel zit…
Ben ook blij dat ik vanuit huis werk dus er altijd ben anders had ik een mooi probleem gehad
Nou heb net even mail contact met zijn juf gehad en die zegt zelf al dat ik hem beter nog thuis kan houden dat ene dagje :thumbup: Ze geeft ook al aan dat hij beter even goed uit kan rusten en dat een dagje school misschien net weer even teveel kan vergen van hem. Blij dat zij er ook zo over denkt, dan hoef ik me daar niet schuldig over te voelen
Hij is nu overigens met zijn broertje in de tuin aan het fietsen :thumbup: :inlove:
@Kimmie1976 wrote:
Nou heb net even mail contact met zijn juf gehad en die zegt zelf al dat ik hem beter nog thuis kan houden dat ene dagje :thumbup: Ze geeft ook al aan dat hij beter even goed uit kan rusten en dat een dagje school misschien net weer even teveel kan vergen van hem. Blij dat zij er ook zo over denkt, dan hoef ik me daar niet schuldig over te voelen
Hij is nu overigens met zijn broertje in de tuin aan het fietsen :thumbup: :inlove:
Mooi toch! Dat vind ik trouwens ook wel belangrijk. Ze gewoon lekker even naar buiten sturen en laten uitleven. Dat weet je vanavond meteen of hij echt al beter is.
Jo heeft er een vreselijk handje van om overdag ‘beter’ te lijken en in de avond in te storten. Aangezien hij ook best veel school heeft gemist de afgelopen periode (mede door 2 kinderziektes en griepjes), voelde ik ook een soort ‘druk’ hem z.s.m. weer op school te krijgen. Zeker als hij al 2 dagen overdag prima lijkt. Toch werd hij na een halve dag school weer heel erg ziek. Pas 1 week later was hij er weer bovenop. Even testen hoe het buiten gaat doen wij ook.
Hij is die week overigens in overleg met de juffen ook maar 3 ochtenden geweest. Even geen middagen. Pas die week erop (laatste week voor de voorjaarsvakantie) ging hij weer hele dagen.
Even bij laten komen en maandag weer lekker er tegenaan! Doe je heel goed zo!
:-* :-* Thnx Mandy :-* Hij heeft nu nog steeds praatjes voor 10, wat voor 100 :lol: :lol: Het is al voorbij hun bedtijd, maar ze zijn nog zo lekker aan het spelen :shifty: Als de wijzer bovenaan is gaan ze naar bed Morgen en overmorgen bij opa en oma logeren, dus hoop dat het goed gaat :thumbup:
Fijn dat zijn juf er net zo over denkt :thumbup: . Dat geluk hadden wij hier ook.
En inderdaad lekker naar buiten gaan, frisse lucht is altijd goed en je weet gelijk hoe het er voor staat .
Als ze koorts hebben/krijgen ligt de piek trouwens vaak rond 16.00h 's middags, vandaar dat ze rond die tijd of iets later weer instorten. Als ze dat moment van de dag weer goed doorkomen, ben ik altijd weer blij 8) .
Ja buitenlucht is altijd wel erg fijn, ben ook zooooo blij met onze tuin :dance: Hier begon de koorts steeds rond 11/11:30 weer op te laaien en idd rond 3/4 uur was ie op zijn hoogst, maar hier bleef het ook steeds tot aan het begin van de nacht ongeveer zo hoog loeien :thumbdown: Ben blij dat ie nu weer koortsvrij is :thumbup: Maar nu hoop ik dat het weer snel wat beter wordt en dat we voorlopig weer even klaar zijn met al het ziek zijn steeds
Dat ziek zijn heb ik hier inderdaad ook wel gehad :wall:
Laat het mooie weer maar komen
Maar goed, ik ga er maar vanuit dat ze nu dus heeeeel veel weerstand opbouwen, zodat ze over een poosje helemaal nergens meer last van hebben 8)
Ja als ze nu nog geen weerstand hebben opgebouwd dan weet ik het ook niet meer hoor :lol: :lol: