Wanneer weer in bad...?!

Zwangerschapsdementie draaft nog even door hier want ik weet het echt niet meer… wanneer mag je ook alweer in bad na een bevalling? Zodra het vloeien weg is? Of moet je eerst op nacontrole zijn geweest bij de gyn (i.v.m. hechtingen in mijn geval) voordat je weer lekker in een overheerlijk relaxbad mag dobberen :think: :mrgreen: ?!

Als het vloeien gestopt is, dan is de wond in je baarmoeder meestal dicht en dat is meestal om en nabij de zes weken.

ik mocht na een week wel in bad van de kraamhulp maar ZONDER zeep etc. dan kon het geen kwaad zei ze…dus ik ben er toen direct lekker ingedoken heeeeeerlijk!

Wanneer je niet meer vloeit had ik begrepen

(idd vanwege infectiegevaar met een open wond).

Veel badderplezier straks!

Doe maar voorzichtig hoor! :wink:

En als je stopt met vloeien zou ik ook even wachten…ik ging soms zomaar na een paar dagen weer vloeien… :eh:

Met een week of 6 moet het zo een beetje echt wel weer kunnen!

Ik heb het advies gekregen te wachten tot de nacontrole, die is meestal met zes weken. Dan weet je alles zeker.

@jacsansil wrote:

ik mocht na een week wel in bad van de kraamhulp maar ZONDER zeep etc. dan kon het geen kwaad zei ze…dus ik ben er toen direct lekker ingedoken heeeeeerlijk!




Same here, moest het bad wel schoonmaken met alcohol en dan er pas in gaan liggen. ooooh wat genoooot ik.

Hmmmm… mij werd trouwens alleen aangeraden even kort in het water met Badedas classic om eventueel trekken van de hechtingen tegen te gaan, maar meer ook niet. Denk dat ik dan toch maar het zekere voor het onzekere ga nemen en nog even de nacontrole afwacht… droom, droom, droom over een heeeeeeeeeeeerlijk lang warm bubbelig bad :mrgreen: !

@jacsansil wrote:

ik mocht na een week wel in bad van de kraamhulp maar ZONDER zeep etc. dan kon het geen kwaad zei ze…dus ik ben er toen direct lekker ingedoken heeeeeerlijk!


Ik mocht van de vk ook al na een kleine week, inderdaad zonder zeep.