Wanneer weer in bad?

Hi,



Ik vroeg me eigenlijk af , wanneer je weer in bad mag na een bevalling… :think:



Van sommigen hoor ik dat ze dat al meteen deden, en van anderen hoor ik weer dat het pas mag als je niet meer bloed, omdat het anders tot ontstekingen zou kunnen leiden.



Wie weet dit? Ik heb het namelijk zo koud, en verlang na bijna een maand echt weer naar een lekker warm bad! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





liefs Marije.

ik ben 6 dagen na de bevalling weer in bad gegaan! het mocht maar wel zonder zeep !



maar nu na 1,5 maand gooi ik er ook gewoon weer lekkere zeep enzo in hoor!

ik moest de 2e dag in bad (om de pleister op de wond van de keizersnede te laten weken)… gekke engelsen



voorlopig ga ik niet (weer) in bad… ik wacht sowieso tot het vloeien helemaal over is, vind ik wel zo fris.

Totdat het vloeien over was. dus na zo’n 7 weken pas weer.

He? Je blijft toch niet 7 weken lang vloeien???

Ik niet in elk geval…

@GroeneVrouw wrote:

He? Je blijft toch niet 7 weken lang vloeien???

Ik niet in elk geval…




Hier zelfs 9 weken :wink:



Maar ik persoonlijk vind het helemaal niet fris om in bad te zitten terwijl je nog vloeit…Een tampon lijkt me ook niet echt aangenaam, dus hoe doen julli e dat dan?

En het is toch zo dat als je stopt met vloeien, je wond dicht is? Dan lijkt het mij het verstandigst om tot die tijd te wachten.

Nou, hier maar even wachten dus… Ik vloei niet “rampzalig” meer hoor ( bijna niet meer). Maar het lijkt me inderdaad veiliger om nog even te wachten.

Al is dat moeilijk, vind een bad zo lekker! :? :mrgreen:

Ik moest een week of vier tot zes wachten. Had ook te maken met de wond en de hechtingen van het inknippen. Met drie weken verloor ik bijna geen bloed meer en was de wond van het inknippen helemaal dicht (mijn man is verpleegkundige en controleerde regelmatig de hechtingen e.d.).



Ik ben toen voor het eerst weer lekker in bad gegaan :smiley: . Niet te lang en ook niet warm. Inmiddels ga ik weer lekker als vanouds badderen, inclusief badolie e.d :dance:.

Ik kreeg te horen dat ik absoluut NIET in bad mocht zolang ik nog vloeide en tampons is helemaal niet goed! Allemaal risico’s op infecties met alle gevolgen van dien.

Mij werd vrij snel geadviseerd in bad te gaan om mijn tere achterwerkje te weken in de badedas, vanwege de hechtingen die zo pijnlijk waren. Maar wanneer dat precies was weet ik niet meer, volgens mij na een dag of 10 of zo.