Wanneer vruchtbaar na miskraam

Britt :hug:



Ik heb geen ervaring met die pillen, maar wel ervaring met zwanger raken na een miskraam.

Ik heb in augustus een miskraam gehad en de cyclus daarop was het weer direct raak. Het gaat nu goed.



Vóór Yvar heb ik een MA gehad, en direct daarop zwanger van Yvar dus.



Ik ben redelijk nuchter onder de miskramen gebleven, heb weinig verwerkingstijd nodig gehad. Mijn cyclus was ook beide keren weer direct normaal.



Doe waar je je goed bij voelt Britt. Je hoeft niet te wachten hoor.



Sterkte :-*

Britt, hoe is het nu? Heb je genoeg aan de pillen gehad, of moet je toch nog gecureteerd worden?



:hug: Mascha

Mijn baarmoeder is inmiddels weer plat, maar er zit nog wel iets.



De gyn die ik afgelopen maandag had vond het niet nodig om te curreteren, dus ik ben wel heel blij!!!

Hier ook gister naar de gyn. geweest en alles zag er weer netjes uit, alleen nog een beetje rommelig van binnen, hij dacht dat het nog van de curetage was. Ik had het hart niet om te vertellen dat we de avond daarvoor nog geklust hadden, de troep kan ook daarvan afkomstig zijn natuurlijk. :oops:



Ben blij voor je dat je in ieder geval geen curetage hoeft, aangezien je daar zelf ook nogal tegen op zag.

ik ben op 2 april gecurreteerd. die dag heb ik als eerste dag van de menstratie gerekend en precies 28 dagen erna werd ik weer ongesteld daarna niet meer want daarna was ik zwanger!!! maar elk lichaam is anders. wij hebben niet een cyclus afgewacht wij zij weer met klussen begonnen toen we er weer aan toe waren. bij ons was dat na twee weken alweer.

Dag dames,



Ik ben wel een beetje ongeduldig maar wij wachten waarschijnlijk wel even een cyclus af. Ik voel me heel sterk en wil graag weer zwanger worden, maar ik ben een beetje bang dat ik een klap na krijg.

En ik verlies nog bloed en dan mag je geen seks hebben.



Nieuw jaar, nieuwe kansen !!

Hier helaas voor de 2de keer sinds me curetage ongesteld, dacht even dat het weer raak was, aangezien ik allerlei klachtjes had die me daaraan deed herinneren. Maar helaas vanmorgen negatief getest en volgens mij ben ik net ongi geworden of komt het eraan. Heb namelijk nogal last van me rug en buik. :frowning:

KITT3N :hug: jammer zeg! die kwaaltjes kunnen je ook zo in de maling nemen!



Geen idee wat mijn cyclus doet na de 2e MA van 3 weken geleden. Heb niet getempt deze keer. De ervaringen wisselen zo dat het toch afwachten is…ppfff

Heb deze keer ook de tabletten gekozen trouwens, is me goed bevallen. De curretage in augustus ook, maar heb het idee dat de tabletten iets minder een aanslag is geweest voor mijn baarmoeder.



BrittW, heb je nog weer een controle gehad, en hoe is het nu? Zie dat je weer een banner hebt. Weet je ook hoe je cyclus nu is?



Nienke

Op een gegeven moment heel veel steken door mijn buik gehad, toen nogmaals een echo gehad, omdat ik bang was voor een ontsteking. Maar mijn BM was helemaal schoon. Mijn eerste ongi ca twee weken geleden was erg mager. Slechts drie dagen gevloeid, en veel minder als vroeger.



Gelijk erna weer getempt en ovutesten gebruikt en denk mijn ei gespot te hebben op gistermiddag. We hebben drie keer ervoor geklust dus nu maar weer hopen dat het raak is. Maar sinds de miskraam heb ik af en aan nog steeds last van misselijkheid en pijnlijke borsten etc. Dus wat dat betreft kan ik het niet aanvoelen of het raak is of niet. Kan waarschijnlijk als ik 1 januari nog niet ongi ben testen… Dus zou een leuk kadootje zijn, toch?



Heb nog wel een vraagje, ik weet niet of jullie ook ovutesten gebruiken of ervan op de hoogte zijn hoe het werkt, maar ik test aldoor twee dagen na elkaar met de ovutesten van sensitest positief. Ik hoor geregeld dat je LH piek maar een paar uur duurt en dat je beter twee keer per dag ovutesten kunt gebruiken, maar hoe kan het dan dat ik twee dagen positief test???

Britt dat wil zeggen dat je welliswaar positief test en voor jouw lichaam (hormoonpiek) de test voldoende gevoelig is. Soms slaat een test maar ‘licht’ uit en is dus licht positief. Iemand waarvan de LH piek niet zo sterk is kan het dus missen met testen. Dan kan het dus verstandig zijn om twee keer per dag te testen. Voor jou dus niet nodig :wink:

Ik heb zelf wel eens testen gehad die de hele tijd een tweede streep gaven maar pas als de tweede streep net zo duidelijk en dik of duidelijker en dikker werd dan de controlestreep positief was. Redelijk vervelend dus ook maar 1 maand gedaan, dat moge duidelijk zijn :angel:

Meiden ik was echt van plan mijn menstruatie af te wachten maar nu dit:

:oops:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=49367



Loop ik nu ergens risico op…?

Hi meiden,



Ik heb gisteren een curretage gehad. 22 dec had ik de termijnecho. Ik was toen nog in de veronderstelling dat ik 11 wk zwanger was, Helaas bleek het vruchtje rond de 6 wk gestopt te zijn met groeien :cry: . De Vk adviseerde om 2 wk aan te kijken of de MK vanzelf op gang zou komen. Ik vond het prima, was als de dood voor een curretage. Maar goed, de MK kwam maar niet en de gyn adviseerde me afgelopen vrijdag niet langer te wachten. De curretage is toen voor gisteren ingepland. Alles is goed gegaan en het viel me alles mee.



We willen heel graag nog een kindje. Deze zwangerschap was ons zeg maar overkomen, 1 keertje niet veilig en meteen pats boem raak. We waren er nog niet helemaal over uit of we wel nog een 2kindje zouden willen, maar goed de natuur had voor ons besloten en het was goed. Helaas dus misgegaan. Maar het heeft voor ons heel duidelijk gemaakt dat we heel graag nog een kindje willen en mn man heeft al gezegd dat de condooms de deur uitgaan :wink: Ik denk niet dat we afwachten, maar we zien wel.



Ik vind het prettig om met meiden te schrijven die hetzelfde hebben meegemaakt en nienke heeft al meegeschreven op mn vraag bij vlinderpraat (thx meis :-* ) en Ineke trouwens ook. Als jullie het goed vinden, haak ik aan hier :wink:



Suzanne

Hey Suzanne,



er is een aparte topic van meiden die zwanger proberen te worden na een mk…oh ik zie nu dat je hem gevonden hebt.



Ben trouwens benieuwd hoe het met je is BrittW?



Nienke

Afgelopen zondag ben ik ziek geworden. Wat bleek:blaasontsteking. Die dag ben ik gaan bloeden tot op heden. Maandagmiddag ben ik het kindje verloren. Gisteravond mijn eerste echo meegemaakt. Het antwoord wist ik al: er zat niets meer. ‘Fijn’ dat scheelt een bezoekje aan het ziekenhuis. Maar fijn is wel het verkeerde woord. Ik hoor ook dat je erg vruchtbaar ben na een mk. Ik twijfel wel. Puur omdat jenkichaam overstuur is. Daarbij ook omdat het heftig is te weten dat je midden in een miskraam zat en dat je lichaam nog aan het herstellen is. Mijn eerste reactie is: geef mij mijn oude lichaam maar weer en laat ik maar weer gewoon mezelf zijn. Dan kan ik door. Maar doorgaan is voor een volgende zwangerschap is nu wel dubbel en beladen… ergens weer een troost om te lezen dat je vruchtbaarheid omhoog is nu.