We hebben een dochtertje van 1 jaar, alweer een hele poos kriebelt het bij mij.
Samen met mijn partner hebben we besloten om voor een 2de te gaan.
Ik sta achter de keuze, maar loop ook wel met wat vragen rond zoals:
Is het niet te snel op de 1ste
Heb ik wel voldoende genoten van de eerste,
of ik wel genoeg van een 2de zou kunnen genieten.
zouden de kriebels omdat ik jong ben, daarna niet weer in alle hevigheid terug komen.
Bij de eerste hebben we er een jaar over gedaan, dat zou nu ook kunnen gebeuren, maar het kan ook eerder wel lukken. Zoals je leest houd het me dus wel wat bezich.
Ik was nu erg benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben. Bij welke leeftijd jullie de keus hebben gemaakt om er weer voor te gaan.
Toen Pete 5 maanden was, hebben wij de condooms opzij gegooid. Het leek ons leuk om maximaal 2 jaar leeftijdsverschil tussen onze kids te hebben. Na 3 maanden waren we alweer zwanger. Bij de termijnecho bleek echter nummer 2 EN 3 op komst te zijn. Nu ben ik pas met 40+1 bevallen van Luc en Stan en was er uiteindelijk 16 maanden verschil met Pete. (we zitten nu aan een 4e te denken)
Is het niet te snel op de 1ste
Of je nu veel of weinig leeftijdsverschil hebt, er zijn altijd voordelen en nadelen! Het is even druk met 3 kleine mannen, maar straks kunnen ze (hopelijk) gezellig spelen met elkaar.
Heb ik wel voldoende genoten van de eerste,
Ook als de tweede er is dan kun je nog genieten van de eerste!
Die twijfels zijn er altijd zolang het nog onwerkelijk is, het is gewoon moeilijk om daar nu al een voorstelling van te maken.
zouden de kriebels omdat ik jong ben, daarna niet weer in alle hevigheid terug komen.
Dat zou kunnen, maar jullie beslissen zelf of je dan weer wat met die kriebels zullen doen. Bij ons is het ook weer gaan kriebelen.
Je bent ook nog eens 9 maanden verder, als het direct zou lukken. Dan is de 1e bijna 2. Ik vind dat leeftijdsverschil heel normaal.
Heb ik wel voldoende genoten van de eerste
Onze dochter is straks 4 als de 2e komt. Eigenlijk vond ik dat leeftijdsverschil altijd te groot. Een groot voordeel is dat we haar optimaal aandacht hebben kunnen geven 4 jaar lang. Maar soms ook weer teveel. Ze vind het moeilijk om aandacht te delen nu. Ik denk dat je net zoveel kunt genieten van 2 als van 1.
Je kunt er denk ik net zo veel van genieten, maar je hebt er minder tijd voor. Die tijd kun je af en toe maken. Breng de 1e een keer naar een bekende en houd de 2e thuis. Of laat je man/vriend een keer op pad gaan met de 1e, dan ben je alleen thuis met de 2e…
Dat zou kunnen. Maar waarom geen 3e? :lol:
Ik vind dit ook een gevoelskwestie. Als je er aan toe bent, ben je er aan toe. Je kunt niet voorspellen hoe het zal gaan. Wij dachten ook aan een 2e toen onze dochter 1 jaar en 4 maanden was. We zijn nu gelukkig dat er uberhaupt een 2e komt over zo’n 15 weken komt (na 3 miskramen).