Wanneer voeding (meegroei) bh kopen?

Hallo dames,



Ik zit een beetje te twijfelen wat wijsheid is over het moment om een voedingsbh aan te schaffen.

Ben momenteel 24 weken zwanger en wil graag na de bevalling borstvoeding gaan geven.



In de prenatal werd me verteld dat ik het beste vanaf 7 maanden zwangerschap een voedingsbh kon aanschaffen, dan zou de meeste groei er wel uit zijn.

Wel legde ze me uit dat ik erop moest letten dat hij niet te krap was zodat je nog wat speling had.



Ik hoor echter ook dat je veel beter pas na de bevalling (als de stuwing geweest is) een goede bh kunt kopen omdat je dan de maten hebt zoals ze blijven tijdens het voeden…



Graag hoor ik wat ervaringen van andere moeders, of de maat echt nog veel veranderd is tussen het eind van de zwangerschap en de daadwerkelijke voedingsbh maat.



Alvast bedankt voor de reacties!



Buffy

Ik heb al voedingsbh’s gekocht tijdens mijn zwangerschap en draag ze nu ook al een tijdje.

In de kraamweek is het erg fijn deze bh’s al te hebben en dan ga je echt niet even naar de winkel om dat te kopen :wink:



Mijn borsten werden inderdaad wel groter, maar voedingsbh heeft niet te strak gezeten, rekte wel wat mee en een beetje strakker tijdens stuwing vond ik juist wel prettig.

Tijdens de BV cursus die ik heb gevolgd en ook in de lingeriewinkels waar ik kom (zijn duurdere) daar kreeg ik te horen dit pas na de bevalling te doen en inderdaad na de stuwing. Net als het kopen van een kolf.



Dit omdat je borsten nog kunnen veranderen, maar ook omdat het je misschien niet bevalt of het niet lukt (ik ben dolblij niks gekocht te hebben, want ik had geen melk).

Ik heb ook begrepen dat het beter was om het na de bevalling te doen.

Ik heb voor de bevalling er toen 1 gekocht, een soepele katoenen. Ik vond het idee om iets in huis te hebben en er niet gelijk op uit te hoeven toch wel prettig.

Ik heb er idd eentje bij de hema gekocht, omdat ik uit ervaring inmiddels wist dat ik het wel fijn vond om er meteen eentje te dragen. Overigens pastte deze achteraf toch best, al zit hij niet perfect.

Ik heb vanaf 4 maanden zwanger alleen nog maar voedingsbh’s gedragen :wink: Dit omdat ik geen beugel-bh meer wilde, die zaten niet lekker.

Voedingsbh’s zijn erg soepel en geven goed mee. Ik had flink stuwing maar ze rekken gewoon mee.

En ik had er absoluut geen zin in om er in de kraamweek zelf op uit te moeten of iemand anders te sturen.

Een kolf heb ik dus ook van tevoren in huis gehaald. Ik vond gewoon belangrijker dat ik voorbereid was.

Ik had vanaf zo’n 30 weken een meegroei/voedingsbh, maar die vond ik in de kraamweek echt niet lekker meer zitten. Ik heb in de kraamweek ml erop uit gestuurd om voedingsbh’s te kopen.

Bedankt voor de reacties!



Ik ga denk ik voor mijn gemoedsrust toch maar aan het eind van de zwangerschap 1 of 2 goedkopere voedingsbh’s aanschaffen zodat ik toch iets heb in de kraamweek. Dat voelt voor mij wel beter.



De echt mooie doe ik dan wel later als blijkt dat het borstvoeden goed gaat en ik weer energie om te passen e.d. heb.

Je kunt een voedings BH ook gewoon als normale BH dragen.

Ik heb uiteindelijk geen borstvoeding gegeven, alleen eerste weken gekolfd maar ik draag nog met regelmaat de BH’s.



Dus je hoeft niet persé een “goedkope” te kopen, koop er gewoon één die je lekker zit zo tegen het einde van je zwangerschap.

Ik heb de bh een week voor de bevalling gekocht, beviel wat eerder maar wilde er ook in een huis hebben. Ze hielpen me bij de hunkemoller heel goed. De omvang heb ik op het langste straks gekocht, zodat je hem na de bevalling op het kortst kunt dragen. Tevens heb je qua cup nog ruimte nodig.

Ik heb de kaartjes eraan gelaten, nu kunt hem daar ruilen binnen 30 dagen, en ze zeiden dat zo ook niet mogelijk zouden doen als het wat later was en je hem om kwam ruilen.

Ik zou hem dus voor de tijd halen, zodat je partner niet op pad moet en je geen idee hebt welke maat hij mee moet nemen.

Ik draag vanaf 34 weken mijn voedingsbh… Heb hem zo gekocht dat ik qua cup nog ruimte heb, en op de strakste stand nog lekker zit, zodat ik, als ik nog groei, de bh groter kan zetten…

Mijn eigen bh’s zaten echt niet lekker meer… En deze is zo dat ik hem na de zwangerschap kan blijven gebruiken (en dat ga ik ook doen, want ze zitten heerlijk)