Volgende meivakantie willen we gaan vliegen, ik dacht altijd dat je een jaar vantevoren kunt boeken, maar via cheaptickets krijg ik alleen hele dure vluchten, ryanair (die op onze bestemming vliegt voor een stuk betere prijs) is nog niet beschikbaar. Weet iemand wanneer dan wel? Vind het ook zo wat om ze erover te bellen omdat ik nog niet wil reserveren maar wel graag wil weten wat de mogelijkheden zijn en wat het ons nou echt gaat kosten.
Een jaar van tevoren kun je niet weten wat het ticket gaat kosten helaas. Je kunt wel een indicatie krijgen als je nu bijvoorbeeld in een schoolvakantie een proefboeking doet (dus niet echt).
Vliegmaatschappijen zijn afhankelijk van brandstofprijzen, vraag en aanbod etc en wijzigen per stoel zo ongeveer hun prijzen (in een vliegtuig zijn de eerste 20 stoelen tegen tarief A, daarna tegen tarief B).
Ik zou het tegen de herfst nog eens proberen.
Misschien weet iemand hier de gouden tip wanneer je het best kunt boeken (juist vroeg boeken of juist last minute, kan schelen).
In de herfst komen ook de pakketreizen voor het voorjaar uit, ik weet niet of dat wat is.
Mijn zus gaat af en toe naar Amerika en die boekt ruim van te voren maar denk dan aan een half jaar ofzo. En als zij een vlucht met gunstige tijden en overstap ziet, dan boekt ze meteen. Als de prijs dan daalt, si het pech, maar meestal heb je later alleen nog ongunstige tijden over.
Waar wil je heen? Ryanair gaat volgens mij een heleboel vluchten schrappen: Reus (spanje), lanzarote…
balen, want daar wil ik komend jaar naar toe vliegen. :wall:
Ryanair is meestal in eind september, begin oktober te boeken. Zit er alweer op te wachten, met dezelfde reden als jij :mrgreen: .
Heb ook wel eens met Easyjet of Germanwings gevlogen, die waren meestal een week of twee eerder te boeken.