Wanneer vind jij dat je kindje toe is aan bijvoeding?

Ik ben heel erg benieuwd wanneer jij vind dat een kindje toe is aan bijvoeding.



Vind je dat omdat ze het eten uit jouw mond kijken, ze grijpen naar jouw vork/lepel? Of vind je dat omdat je denkt dat ze er aan toe zijn?



Ik heb namelijk een discussie met iemand. Zij heeft een 2ling van net 2 maanden en die krijgen dus ‘nu al’ 1,5 schepje rijstebloem door de laatste voeding. Haar oudste kindje kreeg al bijvoeding met 3,5 mnd omdat hij de lepel uit haar handen weggriste.



Ik vind het veel te jong. Ook bijvoeding met 4 maanden. Heb dat met Jason gedaan, maar die heeft lange tijd eczeem gehad. Dus ik wacht dit keer met bijvoeden tot 6 maanden.



Zij vind het dus zielig om een kindje wat toe is aan bijvoeding dat te ontnemen.



Ben ik nou zo raar dat ik dat flauwekul vind?

nee vind ik ook flauwekul

alsof mijn dochter die mij met een lepel ziet en daar naar grijpt

weet dat daar iets eetbaars op ligt

en zelfs nu als ze mijn lepel grijpt vind ze dat ding intressant om

mee te spelen niet omdat er eten op zou kunnen liggen :wink:



wij zijn met ruim 5,5 maand begonnen met fruit (banaan)

(op aanraden van de ha omdat ze last van diarree had)

en met 6maanden met groente

Heb je dit topic al gelezen? :wink:

Hier begonnen met bijvoeding toen ze hetzelfde ging reageren op fruit als op een fles (haar manier van: jippie, ik krijg eten). Ze was toen 5,5 maand.

Ik denk dat je op je kind moet letten.

Ik vind het namelijk nog grotere onzin om je kind met precies 6 maanden (om de dag af) bij te gaan voeden als het er geen enkele interesse in heeft, dan dat je dat een week eerder doet omdat alles in je zegt dat je kind er aan toe is en er behoefte aan heeft.



Hoe je weet of je kind eraan toe is? Mij lijkt het sterk dat dat precies op de dag is dag hij 6 maanden wordt :wink: 100% zeker weet je het nooit, ik heb nog geen baby gezien van die leeftijd die kan praten.



Onze dochter kreeg vanaf ruim 6,5 maand bijvoeding. Ivm een kma zouden we later starten dan de 6 maanden, maar het was op een gegeven moment echt niet meer te doen. Ze had niet genoeg aan de voedingen en kreeg door wat wij deden met eten en drinken. Ze gapte de broodjes zalm uit onze handen als ze de kans kreeg om het in haar eigen mond te doen. Deed ze met lepels overigens niet :wink:

Rijstebloem telt toch niet als bijvoeding? :think:

Dat krijgen sommige kinderen al heel vroeg om het spugen tegen te gaan dacht ik. Als ik aan bijvoeding denk, denk ik echt aan fruit en groenten.



Wij zijn begonnen toen ze geïnteresseerd naar ons eten keek, naar onze monden en zelf ook begon te smakken. In ieder geval niet toen ze begon met grijpen :wink:

Rijstebloem hoort volgens mij ook pas vanaf 4 maanden, staat op de verpakking. Als je baby spuugt geen je nutriton (verdikker) door de voeding.



Wij zijn met bijvoeding begonnen 2 dagen voordat ze 6 maanden werden. Ze keken toen eigenlijk nog helemaal geen eten uit onze mond, maar dat doen ze eigenlijk nog steeds niet echt. We hebben dat ik overleg met de ka gedaan waar ze toen nog onder controle waren.



En onze jongens spelen graag met lepels. Nu willen ze na het eten vaak ook nog even met de lepel spelen. Geloof niet dat dat een teken is dat ze honger hebben.

@angelbaby wrote:

En onze jongens spelen graag met lepels. Nu willen ze na het eten vaak ook nog even met de lepel spelen. Geloof niet dat dat een teken is dat ze honger hebben.




Nee, dat lijkt mij ook niet, mijn dochter legt de link tussen lepel en eten ook niet (nou ja, t is hier ook voornamelijk Rapley dan).

Wij hadden onlangs ook deze discussie :wink:

Laura heeft gisteren voor de eerste keer een halve appel,halve peer en sinaas gekregen.

Dit in samenspraak met de kinderarts omdat ze zelfs op fv om de 3 Ã 4 dagen pas een poepluier heeft. (en dan krijgt ze al omneo)

ik had ook liever nog een maandje gewacht maar heb wel graag dat mijn meisje normaal kan poepen (zonder pijn).

Dan mag je daar een eigen mening over hebben als meer ervaren mama maar als de kinderarts mij dit aanraad zal ze wel haar reden hebben denk ik dan.

Vraagje omdat ik benieuwd ben naar de reden:

Waarom heeft de ka voor dit advies gekozen en niet voor homeopatische druppels of iets anders wat je door de fv kan doen, waardoor de ontlasting dunner wordt?

mijn schoonzusje gaf haar kleintje met 8 wk al een fruithapje :shock:

omdat ze dus ook niet kon poepen, maar ik vind dat overdreven vroeg

ze zegt: dat kregen wij vroeger ook en wij zijn ook groot geworden!

wij kregen als kind ook pas met 4 mnd een fruithapje en toen had je nog niet die potjes waar allerlei suikers en conserveermiddelen zijn in gestopt

het wordt niet voor jan joker afgeraden voor de 4 mnd te gaan bijvoeden

@schaap wrote:

mijn schoonzusje gaf haar kleintje met 8 wk al een fruithapje :shock:


Jezus! Dus omdat zij het ook kreeg moet haar kind het ook maar bij 8 wkn krijgen? :hand: :wall:


Katie kreeg bij 5,5 maanden klein beetje geprakte banaan. Ze vond het heerlijk dat ik maar doorgegaan ben met fruithapje geven. Bij 6 maanden kreeg ze pas haar eerste groentehapjes!

@schaap wrote:

mijn schoonzusje gaf haar kleintje met 8 wk al een fruithapje :shock:


Oke dan, dat is wel echt te vroeg :o



Bij beide kids begonnen rond de 4 maanden, met fruit. Rond de 5 maanden begonnen met groentehap.