Hallo,
Onze grote vent word bijna 5 jaar.
Dit jaar valt zijn verjaardag op een dinsdag.
Ik wil een kinderfeestje doen op de woensdag.
Maar wanneer vier ik het voor de familie? er voor of erna.
ik vind het dan zolang duren als hij op dinsdag jarig is en het dan het weekend erop te gaan vieren. Zal het voor hem te lang wachten zijn?
Esmie
ik zou het de dinsdag ervoor doen
hij is groot genoeg om uit te leggen dat op di veel mensen werken
dan kan hij op di op school tracteren
en de woensdag zijn feestje houden
zo heb je het wat vlot gehad en duurt spanningsboog ook niet heel erg lang
Ervoor vieren brengt ongeluk… Oud bijgeloof maar vier nooit een verjaardag eerder. Dan wachten ze maar even hoor
Erna…
Hij is 5 en kan best wel begrijpen dat hij moet wachten tot het weekend voor zijn familie-feestje…
@Madre wrote:
Erna…
Hij is 5 en kan best wel begrijpen dat hij moet wachten tot het weekend voor zijn familie-feestje…
Dat vind ik ook.
Tja… Lune… ik ben niet bijgelovig en ga het ook niet worden ook… 8)
Peter is maandag 18-10 jarig en wij vieren dat zondag 17-10 omdat ik dat het kortst ervoor vind.
Hier ronden we af… ben je op maandag of dinsdag jarig, dan vieren we het de zondag ervoor… ben je woensdag of donderdag jarig, dan vieren we het de zaterdag erna. Ben je op vrijdag/zaterdag of zondag jarig, dan de dag zelf.
Aniek is nu vrijdag jarig, dus we vieren dit op de dag. Iedereen werkt, dus vanuit het werk komen ze rond 6 uur bij ons happen. Ik heb een " schep zelf op" tafel dan staan met stamppot, salade, brood en 2 soorten vlees… gehaktballetjes en sate (voor degene die dat willen met salade en brood) en dan eten de de verjaardagstaart als toetje.
Ze mag dan uiteraard later naar bed, maar dat kan ook wel op vrijdag.
Doen we al vanaf dat de kinderen er zijn zo en gaat erg goed.
Hier ook gewoon wat het er dichtst bij zit… Op dinsdag jarig, zou het hier dus het weekend ervoor zijn. Ik heb helemaal niets met bijgeloof, dus daar hou ik iig geen rekening mee
Ik heb eigenlijk ook heeelemaal niets met bijgeloven hoor :lol:
Maar toen mijn schoonmoeder op zo’n heel onheilspellend toontje zei dat er ‘vroeger gedacht werd dat kindjes dan hun verjaardag niet meer halen door een noodlottig ongeval’ is dat diep binnengekomen (2e verjaardag van onze oudste wilden we ervoor vieren) :lol:
Sindsdien peins ik er niet meer over, ik ben echt niet bijgelovig maar hier krijg ik gewoon rillingen van :roll:
ik ken het bijgeloof wel hoor… maar ik vind het zoooo’n onzin.
Zeg dan altijd gekscherend dat hij ook al 9 maanden voor zijn geboorte gewoon in mijn buik leefde en toch ook zijn verjaardag heeft gehaald :lol:
Dus heb daar niks mee.
We doen wat het beste uitkomt en dat betekent toch dat ze 3 jaar achter elkaar op de dag zelf kunnen vieren en dan 4 jaar weer niet (schrikkeljaren en verschuivingen niet meegerekend)
Nu is het voor Niek vrijdag, dan volgend jaar zaterdag en dan valt het ivm schrikkeljaar op maandag en vieren we het zondag.
Ik rond het ook altijd af. Bijgelovigheid doe ik niet aan.
zondag, maandag, dinsdag … zondag ervoor voor familie en kinderfeestje op zaterdagmiddag.
donderdag, vrijdag, zaterdag … zondag erna voor familie en zaterdagmiddag kinderfeestje.
woensdag … kinderfeestje op de dag zelf en voor familie op zondag ervoor of erna (wat het beste uit komt).
Ik zou het de zondag er voor vieren.
Tja, en bijgeloof…ik denk altijd maar zo: mocht ik mijn verjaardag niet halen, heb ik in ieder geval nog een leuk feestje gehad.
Beide kids op maandag jarig,dus beide kids op zondag (beide dag ervoor) gevierd.
Zijn ze op di-wo-do jarig,dan bekijken we het gewoon…ligt er aan of het uitkomt. Man moet ook vrij zijn…
Denk wel dat als ze op di-wo-do jarig zijn we het niet 2x vieren,maar eerder het weekeind er tussen. Dat zal voor Jo dus langer wachten zijn,maar heel eerlijk…Jo was 23-8 jarig en zijn sinds VANDAAG pas opaar met de verjaardagen…vandaag was er pas ruimte voor zijn schoolfeestje…
In zo week gebeurt er al zoveel…je zou trakteren op dinsdag kunnen doen en feestje op woensdag…dan kan hij weer even voort tot zaterdag/zondag…
onze jongste is dit jaar op maandag jarig en dat gaan we lekker op zondag ervoor vieren :thumbup: Hij heeft nog geen kinderfeestje, maar was het zijn 5e verjaardag geweest… dan was het de zondag erop geworden.
De middelste is in januari jarig op een zaterdag en dat is dus op de dag zelf, kinderfeestje waarschijnlijk de woensdag erna, er zitten in elk geval nog 3 kindjes in zijn klas die in dezelfde week jarig zijn… dat wordt nog dringen haha (nou ja met goed overleg kom je ver… hebben we ook met de oudste… hij en zijn beste vriendje zijn een dag na elkaar jarig).
Dat bijgeloof is bij ons ook aanwezig. Zo feliciteer ik ook niemand voordat hij daadwerkelijk jarig is.
Wij vieren verjaardagen altijd op de dag zelf. Maakt niet uit of het nu een maandag, dinsdag, etc. is.
Wij hadden dit jaar ook de verjaardag op dinsdag, en we hebben ervoor gekozen om alles zo kort mogelijk op elkaar te doen (Laura was toch al helemaal hyper dat ze 5 werd, dus geen zin om dat anderhalve week te rekken of zo).
We hebben de zondag ervoor haar verjaardag gevierd met de familie, 's morgens thuis kado’s uitgepakt, en 's middags de verjaardag gevierd bij opa en oma (mijn vader is 1 dag voor Laura jarig, dus dat combineren we altijd). Op dinsdag getrakteerd op school, maar verder niets speciaals meer.
En op woensdag het kinderfeestje.
Dat was voor Laura wel echt het hoogtepunt, dus dat was een mooie afsluiting van alle feestelijkheden zo.
Ik denk dat ik het ook de zondag ervoor ga doen.
De woensdag een kinderfeestje.
Bedankt voor jullie antwoorden :mrgreen:
@Lune wrote:
Ik heb eigenlijk ook heeelemaal niets met bijgeloven hoor :lol:
Maar toen mijn schoonmoeder op zo’n heel onheilspellend toontje zei dat er ‘vroeger gedacht werd dat kindjes dan hun verjaardag niet meer halen door een noodlottig ongeval’ is dat diep binnengekomen (2e verjaardag van onze oudste wilden we ervoor vieren) :lol:
Sindsdien peins ik er niet meer over, ik ben echt niet bijgelovig maar hier krijg ik gewoon rillingen van :roll:
hier hetzelfde…
daarom ook in het weekend na de verjaardag, mocht de verjaardag niet zelf in het weekend vallen…